Undergången 2012?

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.
Användarvisningsbild
Caesarsallad-fan
Padawan
Kontakt:

Inlägg av Caesarsallad-fan » 19 maj 2007 kl. 13:53

Blech, framtidsförutsägande är bara en massa strunt. Till slut går väl hela mänskligheten under, men i dagsläget verkar det inte finnas någon anledning till varför. När radion uppfanns tror jag att (läste det i ett nummer av Illustrerad Vetenskap) någon förutspådde att "radion har ingen framtid" Det är bara en sak vivet om framtiden och det är att vi inte kommer veta vad som händer då.

Mar Mar, satsa istället allt du har och äger på att Jorden inte går under 2012. Om vi alla dör ändå, vem ska ta dina ägodelar? :wink:

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 19 maj 2007 kl. 15:09

Smart! Jag gör det! *Kastar allt i statsnings högen... Shit! Tar ut datan och spelen där ifrån innan nån märker nåt, jag måste ju veta vem som satsar vad :P *
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

N@M3Le$$
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av N@M3Le$$ » 19 maj 2007 kl. 16:09

Hmm, det där med Tjernobyl kan stämma...

Men de olika sakerna som står i bibeln att det ska häna kan det ju vara flera tusen år mellan... :roll:

BTW, är också kristen. :P
[img]http://img222.imageshack.us/img222/8301/chrillebt3.jpg[/img]

Användarvisningsbild
Mar Mar Minks
Jedimästare

Inlägg av Mar Mar Minks » 19 maj 2007 kl. 18:21

Caesarsallad-fan skrev:Blech, framtidsförutsägande är bara en massa strunt. Till slut går väl hela mänskligheten under, men i dagsläget verkar det inte finnas någon anledning till varför. När radion uppfanns tror jag att (läste det i ett nummer av Illustrerad Vetenskap) någon förutspådde att "radion har ingen framtid" Det är bara en sak vivet om framtiden och det är att vi inte kommer veta vad som händer då.

Mar Mar, satsa istället allt du har och äger på att Jorden inte går under 2012. Om vi alla dör ändå, vem ska ta dina ägodelar? :wink:
Jag kanske bara äger en tia? :P

Men det var ju liknande med internet, man trodde att det enbart var en fluga. Lägger in ett litet lol här :) .

N@M3Le$$
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av N@M3Le$$ » 19 maj 2007 kl. 18:25

Samma med mobiltelefonin, datorerna och allt, blablabla...

Användarvisningsbild
Mar Mar Minks
Jedimästare

Inlägg av Mar Mar Minks » 21 maj 2007 kl. 22:42

Användarvisningsbild
Darkdwarf
Padawan

Inlägg av Darkdwarf » 22 maj 2007 kl. 15:09

Jag tror att vi går under om cirka 5 miljarder år om inte nåt annat händer.
BTW, är också kristen

Användarvisningsbild
CHAN
Padawan
Kontakt:

Inlägg av CHAN » 23 maj 2007 kl. 14:49

hunt3d skrev:Kanske blir det som i ett typiskt SW episod III scenario.

Vi oroar oss för att jorden ska gå under och plågar den själva vilket leder till att den går under samma dag.
Hmm...det kan ju också vara en anledning till att det går så dåligt ibland, man oroar sig för att allting ska bli fel. och när man väl är så övertygad över att allting ska gå fel så går allting fel. (Jag har inte läst texten, men jag har också hört talas om att jordens undergång kan inträffa tidigare)
Star Wars: Legacy Of A Galaxy - Your life, Your choices, Your galaxy

"It is done. They are dead. You are alive. We are victorious."

Star Wars, the best for me, it is! //Channy

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 25 maj 2007 kl. 23:05

2012- diskussionen var ingen nyhet precis. Om ni frågar mig så är det en riktig skitartikel det där, en massa jävla profeter och siare som tror de ska rädda jorden undan något slags katastrof. Nej, släpa mig i fotknölarna.
Jag ska ha riktiga bevis för det där struntsnacket. Vilka dumheter!

"Den väg mänskligheten valt kommer leda till något helt annat, mer svält, fler naturkatastrofer, ökat våld, till den punkt där alla inser att ni är för många på Tellus. "
Jävla lögnhals. Ta en lektion i geografi innan du börjar tala om överbefolkning. Jag slår vad om att jorden kan flerdubbla sin befolkning utan att den blir mer överbefolkad än den redan är, ny teknik och ett hållbart utnyttjande av naturresurserna kommer att kunna möjliggöra att vi också blir fler i antal.

"De som nu tycker att jag kommer med osanning behöver inte vänta så många år på resultatet, vägen är utstakad och kommer inte byta riktning förren ni tar hand om överbefolkningen och ser till att inte parasitera på jorden utan istället vara en del av den, ni väljer själva och det finns ingen att skylla på! "
Vad? Vad menar kossan med "ni"? Gör något själv i stället för att sitta och skriva en massa jävla smörja! Visserligen är vårt användande av naturresurserna itne hållbart, men jorden kommer knappast hämnas på oss genom att förinta sig själv. Och hur ska vi ta hand om överbefolkningen? Det är trots allt tredje världen som lider av överbefolkning, och det är inte för de vill det, utan för barn är ett slags försäkring till ett tryggt åldrande. Det räcker inte med att säga "ta hand om överbefolkningen." Usch säger jag bara, vilken gammal kossa. Hoppas hon omkommer i något slags solförmökelse, eller vad hon nu dillade om.
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
AATC-86
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av AATC-86 » 25 maj 2007 kl. 23:28

En del grova ord, men jag håller med dig Jedi Visse. Word.
Och för övrigt så anser jag att Kartago skall förstöras.

Användarvisningsbild
@rv!nj
Wompråtta
Kontakt:

Inlägg av @rv!nj » 31 oktober 2007 kl. 18:25

N@M3Le$$ skrev:Läste om det i Spanskaboken där det stod nåt om Maya-indianerna. Kan ju faktiskt hända då de förutspåde mycket andra saker som sedan hände. :?
Konstigt jag läste det också i min spanskabok, vad heter din? Min heter Vale 7.

Användarvisningsbild
CHAN
Padawan
Kontakt:

Inlägg av CHAN » 2 november 2007 kl. 13:33

Jedi_Visse skrev:2012- diskussionen var ingen nyhet precis. Om ni frågar mig så är det en riktig skitartikel det där, en massa jävla profeter och siare som tror de ska rädda jorden undan något slags katastrof. Nej, släpa mig i fotknölarna.
Jag ska ha riktiga bevis för det där struntsnacket. Vilka dumheter!
Jag håller med, Jedi_Visse. Jag är nästan helt 100 % säker på att om det är någon som vet något om framtiden upphöjer de sig över alla människor för att just de har upptäckt något i framtiden. Jag säger inte detta för peka ut dessa människor som lögnare utan jag säger det för att jag vet att framtiden hela tiden är rörlig. Framtiden står inte stilla. Bara för att någon säger sig ha sett in i framtiden betyder det inte att framtiden är den samma nästa dag.
Star Wars: Legacy Of A Galaxy - Your life, Your choices, Your galaxy

"It is done. They are dead. You are alive. We are victorious."

Star Wars, the best for me, it is! //Channy

N@M3Le$$
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av N@M3Le$$ » 2 november 2007 kl. 17:15

@rv!nj skrev:
N@M3Le$$ skrev:Läste om det i Spanskaboken där det stod nåt om Maya-indianerna. Kan ju faktiskt hända då de förutspåde mycket andra saker som sedan hände. :?
Konstigt jag läste det också i min spanskabok, vad heter din? Min heter Vale 7.
Har samma då. :)

Användarvisningsbild
hunt3d
Yngling

Re: Undergången 2012?

Inlägg av hunt3d » 1 april 2018 kl. 16:18

Nope. Hände inget det året iallafall.

Phyrino
Droid

Re: Undergången 2012?

Inlägg av Phyrino » 1 april 2018 kl. 21:47

Vafaan... du måste ju skriva SPOILER först när du skriver sånt!

Skriv svar