Rian Johnson skapar helt ny Star Wars-trilogi

Här kan du kommentera de senaste nyheterna och blogginläggen som publicerats på StarWars.se.
Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Rian Johnson skapar helt ny Star Wars-trilogi

Inlägg av Fredrik Jonsson » 10 november 2017 kl. 00:30

Rian Johnson har ännu inte släppt sin första Star Wars-film, Star Wars: The Last Jedi, men han har bara börjat på sin resa i en galax långt, långt bort. 

Lucasfilm har utannonserat att Johnson kommer skapa en helt ny Star Wars-trilogi. Han kommer både att skriva och regissera den första delen samtidigt som hans långvarige samarbetspartner Ram Bergman kommer att verka som producent. 

Både Lucasfilm och Disney sägs vara oerhört stolta över vad Rian Johnson åstadkommit med Star Wars: The Last Jedi. Med den nya trilogin – som är separat från Skywalker-sagan – kommer Johnson att introducera nya karaktärer från ett hörn av galaxen som vi aldrig tidigare utforskat. 

"Vi alla älskade att arbeta med Rian på The Last Jedi. Han är en kreativ kraft, och att se honom skapa The Last Jedi från början till slut var ett av de stora glädjeämnena i min karriär. Rian kommer att göra fantastiska saker med den tomma målarduk som är denna nya trilogi."

– Kathleen Kennedy, VD för Lucasiflm

"Vi har haft väldigt roligt i vårt samarbete med Lucasfilm och Disney på The Last Jedi. Star Wars är den största moderna mytologin och vi känner och väldigt lyckosamma att fått bidra till den. Vi kan inte bärga oss att få fortsätta med denna nya serie filmer."

– Rian Johnson och Ram Bergman

Rian Johnsons film Star Wars: The Last Jedi har svensk premiär den 13 december 2017.

Inga datum har ännu fastställts för de nya filmerna.
Visa nyheten som publikation.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Phyrino
Wompråtta

Re: Rian Johnson skapar helt ny Star Wars-trilogi

Inlägg av Phyrino » 11 november 2017 kl. 06:39

Detta är någonting jag verkligen ser fram emot.
jag älskar Old republik eran så det vore kul med något liknande.
Men frågan är var och när detta skulle utspela sig.

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av MurderCapital » 12 november 2017 kl. 23:24

"So this is how Star Wars dies...with thunderous applause"

Visst, jag borde inte bli chockad av att Disney kommer göra Star Wars filmer tills jag dör. Men man hade lite hopp om att de skulle lägga av innan de tar helt död på Star Wars med överexponering.
The negativity is strong in me. :roll:

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Wilfer88 » 13 november 2017 kl. 22:25

Jag har gillat det som hittills kommit, Rian verkar lovande även om verkliga resultatet syns om en månad. Dumt att säga för mycket, men cheferna har sett och ger Rian starkt förtroende enligt detta. Han vill helt klart detta också, för just nu finns inga behov av drastiska beslut, denna nyhet är bara bevis att de tror på detta.
Star Wars har alltid varit en stor galax för mig, så länge det produceras bra grejor så blir jag aldrig mätt ;)
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Skriv svar