Escape Pod Avsnitt 5 - Den lilla galaxen

Escape Pod Avsnitt 5 - Den lilla galaxen – 01:15:41

Rian Johnson: "The Last Jedi"-titeln är i singular

Diskutera filmen som fortsätter där The Force Awakens slutade. Premiär 2017. OBS! Läs spoilerreglerna.
Kategoriregler
Om en tråd innehåller spoilers, eller troliga spoilers, ska trådens rubrik tydligt märkas upp. Varje spoilertråd ska börja med "Spoiler:" följt av en tydlig men spoilerfri rubrik.

Samtliga spoilers i en tråds inlägg ska döljas med hjälp av spoilerfunktionen, d.v.s. taggen [spoiler][/spoiler].
Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Rian Johnson: "The Last Jedi"-titeln är i singular

Inlägg av Fredrik Jonsson » 15 april 2017 kl. 16:43

Ända sedan titeln på Episod VIII avslöjades – The Last Jedi – har det spekulerats om titeln och om den syftar på en eller flera jediriddare. Regissören Rian Johnson intervjuades nyligen av amerikanska ABC News fick han frågan om titeln är i singular eller plural, och gav sin syn på saken.

"Det är så roligt när folk började fråga det, när titeln avslöjades, för jag hade aldrig funderat över frågan. Den är för mig den mest [...] ointressanta frågan, antar jag. I mitt huvud så är det singular."

Rian Johnson är betyligt mer undvikande på frågan om vem som är den siste jedin, men antyder att det är Luke Skywalker.

Visa nyheten som publikation.
[i]"Everything is going as planned"[/i]