Disney's saknad av en plan

Diskutera filmen som fortsätter där The Force Awakens slutade. Premiär 2017. OBS! Läs spoilerreglerna.
Kategoriregler
Om en tråd innehåller spoilers, eller troliga spoilers, ska trådens rubrik tydligt märkas upp. Varje spoilertråd ska börja med "Spoiler:" följt av en tydlig men spoilerfri rubrik.

Samtliga spoilers i en tråds inlägg ska döljas med hjälp av spoilerfunktionen, d.v.s. taggen [spoiler][/spoiler].
Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare
Kontakt:

Disney's saknad av en plan

Inlägg av MurderCapital » 11 augusti 2017 kl. 15:50

Nu när "Last Jedi" regissören / manusförfattaren Rian Johnson har kommit ut och sagt att Disney inte haft någon plan för den nya trilogin av filmer när de gjorde "Force Awakens" ändrar det er syn/tankar/förväntningar på de kommande filmerna?

Länk: http://comicbook.com/starwars/2017/05/2 ... e-awakens/
The negativity is strong in me. :roll:

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör
Kontakt:

Re: Disney's saknad av en plan

Inlägg av Wilfer88 » 11 augusti 2017 kl. 17:40

Rian har ju inte haft det ansvaret, så tror aldrig de funnit det nödvändigt att berätta för honom de planer som diskuterats. Det vore snarast hämnande för honom att säga hur det ska vara. Bättre låta han komma fram till de steg han vill göra för att berätta hans film, sen godkänna eller ändra det som behövs.

Rian må göra TLJ, men med Star Wars så har han flertalet chefer över sig. Lucasfilm Story-group är inget han bossar över, men de i sin tur behöver inte hålla Rian i koppel så länge Rian håller sig inom särskilda parametrar som jag är säker på att de finns, bara det att Rian inte behöver slösa tid med sånt.

Så enda sanningen i det hela skulle jag se är att Rian inte möttes med en färdig plan när han satt igång. Det finner jag både högst rimligt och väntat. Det är andra som sitter med planer och Rian är inte där för att slutföra något, bara en film, i en längre berättelse.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Skriv svar