Datorer

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.
Användarvisningsbild
darth_danni
Droid
Kontakt:

Re: Datorer

Inlägg av darth_danni » 26 november 2011 kl. 19:20

Tack Wilfer, ska försöka fixa det där nu, har som sagt inte det bästa grafikkortet, och uppkopplingen här är 9,5 :P men ska testa det du sa, så får jag se om det blir bättre.
"Obi-Wan never told you what happened to your father."
"He told me enough! He told me you killed him."
"No. I am your father."

Darth Vader till Luke Skywalker

Användarvisningsbild
Wedge Antilles
Rymdpilot

Inlägg av Wedge Antilles » 13 februari 2012 kl. 16:47

Jag har en bärbar Samsung X125 (om det nu är namnet :? ). Datorn tycks ha två hårddiskar, C och D. På C är 48,6 GB av 111 ledigt. Där ligger precis allting jag har lagrat, även användaren. På D är 165 av 165 GB lediga, men ändå ligger det några mappar där som jag inte har tillgång till. Vad är disk D till för? Om disk C blir full, kommer resten att fortsätta lagras på disk D?
There is no emotion, there is peace
There is no ignorance, there is knowledge
There is no passion, there is serenity
There is no chaos, there is harmony
There is no death, there is the Force

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 22 februari 2012 kl. 17:27

Mayday!

Jag har ett minneskort till min mobiltelefon dör jag har låtar. Det har gått bra att spara låtar på kotet men nu har det slutat funka. Det har fungerat förrut så jag förtår inte värför det inte funkar nu.

Datorn påstår att kortet är skrivskyddat och därför kan jag inte spara filer på kortet. När jag försöker ta bort det går det inte. På microsofts hemsida står det hur jag ska gå tillväga:http://support.microsoft.com/kb/326549/sv genom att använda kommandot "attrib" men det funkar inte heller.

Om någon har haft samma problem och löst det, var snäll om hjälp mig.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
darth_danni
Droid
Kontakt:

Inlägg av darth_danni » 8 februari 2013 kl. 22:07

Är det någon som har Mac dator och som dessutom kör swtor på den? Förstår att enda sättet att köra swtor på en mac vore att bootcampa den, men hur säkert är det att bootcampa en mac? Det är ifrån skolan jag fått en mac så det är därför
"Obi-Wan never told you what happened to your father."
"He told me enough! He told me you killed him."
"No. I am your father."

Darth Vader till Luke Skywalker

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 27 juli 2013 kl. 21:38

Jag har precis köpt en ny rejäl monsterdator :O Haft den i en vecka nu, men jag har haft fullt upp så jag har knappt spelat något på den -.- men jag snart ska jag fasiken ta och köra The Witcher 2, helt fantiskt bra spel och ett av de absolut snyggaste som finns, enda konkurrenten är vad jag har hört Metro: Last Light.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 13 augusti 2013 kl. 00:47

Men! Du kan ju inte skriva att du köpt en monsterdator utan att skriva specs. :wink:
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 12 september 2013 kl. 14:34

Jag blir också sugen att veta specs varje gång någon köper en ny dator. Hade en bf3-polare som nyss också köpte en ny dator för att vara framtidssäker inför bf4. Hans budget var dock långt mycket bättre än min.

Själv sitter jag fortfarande, med den datorn jag beställde 2008
http://www.starwars.se/forum/topic?p=103735#p103735

Speldator som klarar minimim-kraven på bf4 :lol: Om någon månad fyller den 5 år. Enda jag har uppdaterat sen dess är RAM till 8GB.
Gråter varje dag tills jag får råd att köpa en ny :P
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 2 november 2014 kl. 22:17

Min dator tycks inte uppnå kraven för Assassin's Creed Creed: Unity. Den stödjer ej 32 bits Windows, så då var det kört med det. Får helt enkelt vänta tills jag byter datordelar eller tills jag köper PS4, båda lär dröja.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 3 november 2014 kl. 23:07

Dark-lord skrev:Min dator tycks inte uppnå kraven för Assassin's Creed Creed: Unity. Den stödjer ej 32 bits Windows, så då var det kört med det. Får helt enkelt vänta tills jag byter datordelar eller tills jag köper PS4, båda lär dröja.
Säker på att du har 32-bitars Windows? Du hade väl ändå en väldigt modern datorn. Tror inte det kostar mer än några hundra-lappar att uppdatera till 64, eller köpa helt nytt för 1000-spänn eller vad det kan kosta. En helt ny dator låter ganska onödigt.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 4 november 2014 kl. 22:30

Har 32 bit, piratkopierat operativ sedan jag skaffade datorn 2012.

Köpa ny dator har det ej tal om, bara byta vissa delar eventuellt! ;)

Kanske kan lösa med operativ, vi får tydligen gratis Windows 8.1 nycklar av skolan.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 16 mars 2015 kl. 12:17

Nämnde aldrig att man fått en ny dator förra året. Liten budget för att vara en speldator, men enkel, jämn och lätt att uppgradera.

Intel i7 4770K 3,5GHz
GeForce GTX750Ti 2GB GDDR5
HyperX Fury 8GB DDR3 1600MHz
Kingston SSDNow 125GB
WD Desktop Green 1TB
Win 7 Home Premium

Hade sen tidigare en Asus 22tums Full HD skärm.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 16 mars 2015 kl. 12:31

Wilfer88 skrev:Nämnde aldrig att man fått en ny dator förra året. Liten budget för att vara en speldator, men enkel, jämn och lätt att uppgradera.

Intel i7 4770K 3,5GHz
GeForce GTX750Ti 2GB GDDR5
HyperX Fury 8GB DDR3 1600MHz
Kingston SSDNow 125GB
WD Desktop Green 1TB
Win 7 Home Premium

Hade sen tidigare en Asus 22tums Full HD skärm.
Jo just ja, just ja! Fina specs, Wilfer! Nu kanske du klarar lite tyngre prylar. :p

Själv köpte jag min dator i början av 2012, klarar fortfarande nya spel som AC Unity på High, så behöver nog inte byta delar än på ett tag.

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 4 augusti 2015 kl. 12:11

Har efter mycket slit (ville vara säker på att jag gjort backup av allt) gjort en ren installation av Windows 10. Wohoo! Har haft min dator sedan början av 2010 och den har aldrig gått så bra som den gör nu.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 8 augusti 2015 kl. 00:00

Låter riktigt trevligt. Windows 10 verkar få en drömstart. Man hör i princip bara gott om det, har själv sen länge skrivit upp mig på den där tidsbegränsade gratisuppdateringen då jag har Win 7 idag.

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 8 december 2015 kl. 23:45

Min pappa har en dator som har några år på nacken men är funktionsduglig. Tyvärr kan han inte uppgradera till Windows 10 eftersom det inte finns några drivrutiner till grafikkortet.

Funderade lite smått på att köpa ett nytt grafikkort. Någon billig variant då det inte är värt att sätta in något häftigt i den gamla burken. Men jag är van vid att köpa färdigmonterade datorer. Är det någonting jag måste tänka på? Måste jag kolla upp någon kompatibilitet eller kan jag köpa vilket kort som helst?

Skriv svar