Politik

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.
Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Re: Politik

Inlägg av Fredrik Jonsson » 20 augusti 2015 kl. 22:47

Wilfer88 skrev:Alltså SD har ju verkligen gjort nada senaste halvåret, enda som hänt är att Jimmie är tillbaks i halvfart.
Så att SD kan ha blivit dubbelt så stort sen senaste valet, kan nog helt bero på att alla andra partier misslyckas.
För seriöst alltså, så gott som alla kaffebords-diskussioner idag där politik kommer upp, då kommer frågan om invandring upp. Alla har en åsikt och ingen är nöjd med dagens situation. Då menar jag inte att alla vill strypa invandrings-flödet, utan jag menar att folk vill att politikerna ska göra något, gärna mycket.
Tycker inga partier har gjort något nämnvärt den senaste tiden. Lustigt nog känns Socialdemokraterna som de som varit tystast. Ibland måste jag verkligen tänka efter för att komma på vad vår statsminister heter. Man ser ju honom aldrig på samma sätt som man såg Reinfeldt & Co.

Och det är absolut där skon klämmer. Om ingen gör väsen av sig så behöver inte SD anstränga sig nämnvärt för att göra sin röst hörd. Dessutom har de ju i stort sett monopol på invandrings- och integrationsfrågorna som ingen annan vågar röra (vilket i sin tur bara gör situationen ännu sämre och gynnar SD).

Vill även inflika att den här grejen där SD gjorde "reklam" i tunnelbanan i Stockholm som sedan vänstern drog ner var ett totalt misslyckande från vänsterns sida som enbart gynnande SD. Förstår inte hur de kunde vara så klantiga. Var är DVF när man behöver honom? Hade velat höra honom försvara den aktionen.
RebellRadionPodcast skrev:Det som förvånande mig mest är att så många stora medier publicerar en undersökning som samtidigt som de kritiserar hur den genomförts. Det blir ett demokratiproblem om undersökningar som inte är statistiskt säkerställda blåses upp så här. Den här borde inte publicerats annat i ett YouGov kritiskt reportage möjligen. Men klick-bait rubriken blev väl för smaskig för att avstå.
Har faktiskt aldrig hört talas om YouGov men kvällsblaskorna har väl aldrig varit nämnvärt källkritiska. Men det kan absolut finnas ett syfte med att publicera undersökningen, och så länge man är noggranna med att poängtera undersökningens svagare sidor så ser jag inte hur det skulle kunna vara ett demokratiproblem.

Hur som helst så gick ju även Aftonbladet ut med resultatet av sin egen undersökningidag. Den visade att SD var tredje största med 20,8 procent. Moderaterna är tvåa med 21,4 % medan Socialdemokraterna leder med 25,5 % i sammaundersökning.

Även om man tar både YouGov och AB:s siffror med en nypa salt så visar ju det mesta på att SD går framåt.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 20 augusti 2015 kl. 23:46

Fredrik Jonsson skrev: Och det är absolut där skon klämmer. Om ingen gör väsen av sig så behöver inte SD anstränga sig nämnvärt för att göra sin röst hörd.
Okej att jag låter något överdramatiskt, men får mig att tänka på gamla talesättet, "enda ondskan behöver göra för att segra är att de goda inte gör något".

Alltså vi har ju Mp som står för en migrationspolitik som är raka motsatsen till SD, sen har vi även Vänsterpartiet som är extremt SD-kritisk, men de kör ju liksom med en förlorande taktik. Det går inte att säga att vi ska vara snälla för att vinna över SD, det går inte att skrika högre än SD för att få dem att förlora anhängare. SD ser ett problem här i vårt samhälle och de lovar att fixa till det, de vinner trovärdighet av den enkla anledningen att deras lösning är extremt lätt att förstå och att det ses som genomförbart. SD kommer inte vinna stöd om man löser problemet. Men, då kommer man till nästa sak som du tar upp.
Fredrik Jonsson skrev: Dessutom har de ju i stort sett monopol på invandrings- och integrationsfrågorna som ingen annan vågar röra (vilket i sin tur bara gör situationen ännu sämre och gynnar SD).
Berörings-skräcken. Det finns 7 andra riksdagspartier och inte en enda av dem har en politiker som agerar frontfigur i hur man bemöter SD i invandringsfrågor. Finns ingen som vinner trovärdighet i andra alternativ än att stänga gränserna för flyktingar. Folk ser ett problem, alla diskuterar det, förutom politikerna, ingen kommer med någon helhetsplan, ingen bringar klarhet. Så folket röstar där en tydlig plan finns. Det är genom uteslutningsmetoden, monopol i frågan, precis som du säger.
Fredrik Jonsson skrev: Vill även inflika att den här grejen där SD gjorde "reklam" i tunnelbanan i Stockholm som sedan vänstern drog ner var ett totalt misslyckande från vänsterns sida som enbart gynnande SD. Förstår inte hur de kunde vara så klantiga. Var är DVF när man behöver honom? Hade velat höra honom försvara den aktionen.
Ja, där ser vi tyvärr motstånd mot SD på ett sätt som blir olagligt. SD har genomlevt så många skandaler att vänstern borde, men än inte har, förstått att SD endast vinner på rubriker.
Fredrik Jonsson skrev: Även om man tar både YouGov och AB:s siffror med en nypa salt så visar ju det mesta på att SD går framåt.
De går starkt framåt. S och M är inga bjässar längre, det bör inte ses som omöjligt att SD blir största partiet en dag, endast en bred blocköverskridande samarbete skulle hålla SD utanför regeringsmakten. Mp, V, Fp, Kd, C är alla små-partier med fjuttiga frågor som folk inte prioriterar. S och M har förlorat sitt förtroende, det är inte arbetarpartiet eller lägre skatter för alla som lockar längre.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Jonipoon
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av Jonipoon » 24 augusti 2015 kl. 11:08

Alltså, grejen är att våra politiker står inför ett vägskäl. Integrationspolitiken är en fråga som blivit väldigt viktig för majoriteten av väljarna under se senaste åren, men det är bara SD som vågar ge raka besked i ämnet. (Integration och invandring är dessutom två olika saker trots att de är sammanlänkade, tänk på det).

Då måste politiker som Anna Kinberg Batra och Jan Björklund göra ett val: Vill de fortsätta vara massmediernas gullegrisar utan "blod på händerna", eller helt plötsligt börja uttala sig mer ingående i integrationsfrågor? Jag tror på det förstnämnda. De flesta politiker är bara intresserade av att bibehålla sitt s.k. "goda rykte". Och av någon anledning har all kritik av invandringen sammankopplats med ren ondska i Sverige (eller åtminstone obarmhärtighet).

Jag röstade inte på SD i valet, men folk som på allvar tror att SD kommer slänga in alla invandrare i gaskammare om de får 50 % är ju helt bakom flötet. Isåfall, varför har inte Danmark och Finland redan börjat gasa ihjäl sina invandrare? :P
I am not part of the dark — simply deeper in the shadows.
― Quinlan Vos

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 25 augusti 2015 kl. 18:20

Jonipoon skrev: folk som på allvar tror att SD kommer slänga in alla invandrare i gaskammare om de får 50 % är ju helt bakom flötet.
Vilka är dessa människor?
The negativity is strong in me. :roll:

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 25 augusti 2015 kl. 18:25

Jag kan inte mycket om politik, men jag är rätt säker på att jag inte delar SDs åsikter. Med det sagt tänker jag inte smutskasta de massa. Om de bara var ett korkat enfrågeparti utan något budskap som når ut till folk hade de aldrig blivit så stora.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 25 augusti 2015 kl. 20:12

MurderCapital skrev:
Jonipoon skrev: folk som på allvar tror att SD kommer slänga in alla invandrare i gaskammare om de får 50 % är ju helt bakom flötet.
Vilka är dessa människor?
Jag kan nästan gå in med en sån inställning, även om jag inte skulle ta till och uttrycka mig som att SD är ett gäng tilltänkta massmördare. För det tror jag inte trots deras historia. De har filat bort sånt som är rasistiskt och de har verkligen rensat ut massor med folk som sitter på en dålig bakgrund ur partiet sitt.

Men partiledaren har själv helt rakryggat sagt att islam är det största hotet mot Sverige idag. Detta samtidigt som toppfolk ur hans parti beväpnar sig med järnrör och beter sig som värsta ligister, sånt som får folk att känna sig osäkra här i Sverige.
Det är sånt som får mig att hata SD, de rensar rent, men har ändå smuts kvar som är redo att bli en skandal en annan dag, kanske en dag då de fått ansvar för första gången.
Några gaskammare kommer de ju inte bygga, men vad för andra idéer är det som härjar i deras skallar som inte delas av de som röstar på dem? Toppen gör så, medan bottenskrapet är såna som helt utesluts ur partiet. Om folket röstar på dem av andra anledningar än att de ser SD som seriösa politiker, vad säger då det om vad SD faktiskt lyckas med om de nu skulle få verklig makt en dag?

Användarvisningsbild
Jonipoon
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av Jonipoon » 26 augusti 2015 kl. 12:44

Wilfer88 skrev:Jag kan nästan gå in med en sån inställning, även om jag inte skulle ta till och uttrycka mig som att SD är ett gäng tilltänkta massmördare. För det tror jag inte trots deras historia. De har filat bort sånt som är rasistiskt och de har verkligen rensat ut massor med folk som sitter på en dålig bakgrund ur partiet sitt.

Men partiledaren har själv helt rakryggat sagt att islam är det största hotet mot Sverige idag. Detta samtidigt som toppfolk ur hans parti beväpnar sig med järnrör och beter sig som värsta ligister, sånt som får folk att känna sig osäkra här i Sverige.
Det är sånt som får mig att hata SD, de rensar rent, men har ändå smuts kvar som är redo att bli en skandal en annan dag, kanske en dag då de fått ansvar för första gången.
Några gaskammare kommer de ju inte bygga, men vad för andra idéer är det som härjar i deras skallar som inte delas av de som röstar på dem? Toppen gör så, medan bottenskrapet är såna som helt utesluts ur partiet. Om folket röstar på dem av andra anledningar än att de ser SD som seriösa politiker, vad säger då det om vad SD faktiskt lyckas med om de nu skulle få verklig makt en dag?
Du kan alltså nästan gå in med en sådan inställning, trots att det inte finns belägg för att sådana planer existerar? Det vore väl ganska naivt att gå runt och tro att olika riksdagspartier har massiva dolda agendor, som att Miljöpartiet planerar att totalförbjuda bilar eller att Fi vill ta bort mäns rösträtt. Sådana befängda beslut kommer inte att kunna tas utan folkomröstningar eller godkännande från EU (vilka snabbt skulle nedrösta såna förslag). Men jag kan förstå att om man går runt och fantiserar ihop dolda agendor man inte gillar, så är det självklart att man blir arg och orolig.

Folk är inte oroliga över en personlig rasistisk fyllehändelse, folk är oroliga över bostäder, skola, vård och arbete. Jag tänker då inte stå här och prata om övriga riksdagspartiers privata skandaler eller pinsamma historia, men sanningen är den att Sverige är allt annat än normalt gentemot övriga länder i Europa vad gäller den allmänna och mediala inställningen till partier som SD. Jag önskar verkligen att Moderaterna och övriga allianspartier vaknar upp, inser fakta och börjar genomföra förhandlingar med SD. Annars är man inga högerpartier längre.
I am not part of the dark — simply deeper in the shadows.
― Quinlan Vos

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 26 augusti 2015 kl. 16:47

Jonipoon skrev:
Wilfer88 skrev:sånt som får folk att känna sig osäkra här i Sverige.
Du kan alltså nästan gå in med en sådan inställning, trots att det inte finns belägg för att sådana planer existerar? Det vore väl ganska naivt att gå runt och tro att olika riksdagspartier har massiva dolda agendor, som att Miljöpartiet planerar att totalförbjuda bilar eller att Fi vill ta bort mäns rösträtt. Sådana befängda beslut kommer inte att kunna tas utan folkomröstningar eller godkännande från EU (vilka snabbt skulle nedrösta såna förslag). Men jag kan förstå att om man går runt och fantiserar ihop dolda agendor man inte gillar, så är det självklart att man blir arg och orolig.
Nejnej, syfta inte att det skulle ha varit en bakomliggande plan att sprida oro, jag menar att händelsen i sig, ett gäng med män som plockar upp järnrör och planerar att bemöta en berusad människa de precis stött på. Själva det är sinnebilden av vad folk kan vara rädd för, män som har svårt att hejda sig. Istället för att lugna en situation var de fullt redo att eskalera det hela, men de hade en visst förnuft när de hörde polissirenerna. De hade gränser, som att inte hålla i järnrören synligt för polisen. Men de peppa varandra och tyckte de hade en skitkul kväll.
Jonipoon skrev: Folk är inte oroliga över en personlig rasistisk fyllehändelse, folk är oroliga över bostäder, skola, vård och arbete. Jag tänker då inte stå här och prata om övriga riksdagspartiers privata skandaler eller pinsamma historia, men sanningen är den att Sverige är allt annat än normalt gentemot övriga länder i Europa vad gäller den allmänna och mediala inställningen till partier som SD. Jag önskar verkligen att Moderaterna och övriga allianspartier vaknar upp, inser fakta och börjar genomföra förhandlingar med SD. Annars är man inga högerpartier längre.
Alltså inser de andra partierna fakta och tar folks oro på allvar, då försvinner ju behovet av SD, ett samarbete blir ju inte då mer relevant, utan mindre. Eller kan Alliansen endast återfå makten genom ett samarbete med SD, istället för att bara låta de rödgröna misslyckas i samma fråga och förlora ännu mer av sitt förtroende?

Tyskland sa för övrigt nyss att de inte tänker skicka tillbaks folk till krigets Syrien. Så de fortsätter ta in massor i solidariskt syfte. Och stormakt som de är i EU fortsätter de pressa på att medlemsländerna ska göra sitt. Och Angela Merkel sitter stabilt kvar med sina åsikter så länge landet fortsätter ha kontinentens starkaste ekonomi. Skulle hon få igenom sin vilja, som dock är väldigt svårt, så lättar klart bördan för just Tyskland och Sverige. Skulle samtidigt inbördeskriget i Syrien få sitt slut, så blir det också mindre flyktingströmmar upp hit.

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 15 september 2015 kl. 16:53

Låg vaken i natt och tittade på när Donald Trump höll hov. Trots att han inte är republikanernas kandidat än så lyckades han fylla en hel arena full med folk som kom för att lyssna på honom. :shock:

Han är för övrigt helt, jäkla galen. I alla fall när det kommer till politik.

Han pratade om att han ville bygga en mur (och nu pratar vi inte lite taggtrådsstängsel, utan typ kinesiska muren) mellan USA och Mexiko för att stoppa illegala invandrare. Den skulle kosta lite drygt fyra miljarder dollar (Uträkningar menar att det kostar 10 miljarder dollar, men han ansåg att man kunde pressa ned priserna med några miljarder). Dessutom menade han att om han blev president så skulle han se till att Mexiko betalade för muren. :?

Ja, ja... Lycka till.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Emil G
Yngling

Inlägg av Emil G » 13 oktober 2015 kl. 12:24

Politik är kul men man känner ju sig helt apatisk när man hör vilka verklighetsfrånvända förslag ärkehjonen i riksdag och regering lägger fram. Det går verkligen lysande det här med världens högsta skatter, en budget som är underfinansierad innan den ens gått upp i riksdagen, bostadsbrist, bolånebubbla, ett parti med ett gäng inavlade smygrasister i ledningen som snart är landets största, ett totalhavererat flyktingmottagande där man på fullt allvar överväger tältläger mitt i vintern, en opposition som tagit ledigt på obestämd framtid och en regering som slagit nytt rekord i korkade uttalanden och brutit vallöfte på vallöfte.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 16 oktober 2015 kl. 23:21

Fast höga skatter är aldrig ett problem för ett land, det är hur de skatterna spenderas som är det avgörande. Fattiga länder har problem med korruption, utvecklade länder får istället problem med en stor och trög byråkrati.

Idag är flyktingkrisen riktigt allvarlig, den har seglat upp högt nu på bara några veckor. EU har nu gått med på att pumpa ut pengar till Turkiet så att de kan ta hand om fler flyktingar, men förutom det är det fler länder nu som vill stänga gränser, inte öppna dem. Inget gemensamt ansvar, ingen delad börda, låt alla kämpa var för sig istället och hoppas andra får lida mer än en själv. Problemet härstammar i Syrien men ingen tar tag i problemen där, kaoset härskar, landet splittrat och finns ingen trovärdig part som kan ta över och stabilisera läget. Så folk lär fortsätta vilja fly.

Inget parti som tar tag i problemen heller. Skillnad på de som kan o inte kan. De rödgröna har inga nya svar, alliansen inge fokus, SD har en massa röster och ingen makt och jag gillar inte stängda gränser. Sånt för mig att tänka på nazism och kommunism. Kalla länder, kalla hjärtan. Jag kan inte föreställa mig länder som stänger sina gränser att de plötsligt börjar blomstra av välstånd och godhjärtenhet till sin egna befolkning. Finns inget land i världen idag som har lyckats med det, finns inget land i historien heller. Finns bara exempel på länder som hittar syndabockar de straffar innan de själv går under. Det är helt klart fel väg att gå skärma av delar av samhället sitt.

Användarvisningsbild
Emil G
Yngling

Inlägg av Emil G » 18 oktober 2015 kl. 12:15

Wilfer88 skrev:Fast höga skatter är aldrig ett problem för ett land, det är hur de skatterna spenderas som är det avgörande. Fattiga länder har problem med korruption, utvecklade länder får istället problem med en stor och trög byråkrati.

Idag är flyktingkrisen riktigt allvarlig, den har seglat upp högt nu på bara några veckor. EU har nu gått med på att pumpa ut pengar till Turkiet så att de kan ta hand om fler flyktingar, men förutom det är det fler länder nu som vill stänga gränser, inte öppna dem. Inget gemensamt ansvar, ingen delad börda, låt alla kämpa var för sig istället och hoppas andra får lida mer än en själv. Problemet härstammar i Syrien men ingen tar tag i problemen där, kaoset härskar, landet splittrat och finns ingen trovärdig part som kan ta över och stabilisera läget. Så folk lär fortsätta vilja fly.

Inget parti som tar tag i problemen heller. Skillnad på de som kan o inte kan. De rödgröna har inga nya svar, alliansen inge fokus, SD har en massa röster och ingen makt och jag gillar inte stängda gränser. Sånt för mig att tänka på nazism och kommunism. Kalla länder, kalla hjärtan. Jag kan inte föreställa mig länder som stänger sina gränser att de plötsligt börjar blomstra av välstånd och godhjärtenhet till sin egna befolkning. Finns inget land i världen idag som har lyckats med det, finns inget land i historien heller. Finns bara exempel på länder som hittar syndabockar de straffar innan de själv går under. Det är helt klart fel väg att gå skärma av delar av samhället sitt.
Jag håller väl med till punkt och pricka på allt utom skatterna. Jag ser låga skatter som ett uttryck för frihet, att individen vet bättre vad man ska göra med sina pengar än en politiker. Jag har inga problem att betala skatt för vägar, sjukvård, skola och allmän omsorg men det kan man lösa utan att ha världens högsta skatter. Problemet för min del är att skatterna går till så mycket saker som jag anser att staten inte har med att göra och som politiker inte ska bestämma över samtidigt som ingen någonsin får ta ansvar för att man kastar bort skattebetalarnas pengar på idiotiska prestigeprojekt.

Överlag kan jag även konstatera att jag blivit allt mer libertariansk i min politiska åskådning allt eftersom man ser vad politikerna egentligen gör med den makt de har och deras önskan att detaljstyra folks liv. Jag vill bara bli lämnad i fred och ha möjlighet att leva mitt liv som jag vill så länge jag inte hindrar någon annan från att göra samma sak eller kränker någon annans rätt till frihet och sin egendom.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 18 oktober 2015 kl. 13:25

Emil G skrev: Jag håller väl med till punkt och pricka på allt utom skatterna. Jag ser låga skatter som ett uttryck för frihet, att individen vet bättre vad man ska göra med sina pengar än en politiker. Jag har inga problem att betala skatt för vägar, sjukvård, skola och allmän omsorg men det kan man lösa utan att ha världens högsta skatter. Problemet för min del är att skatterna går till så mycket saker som jag anser att staten inte har med att göra och som politiker inte ska bestämma över samtidigt som ingen någonsin får ta ansvar för att man kastar bort skattebetalarnas pengar på idiotiska prestigeprojekt.

Överlag kan jag även konstatera att jag blivit allt mer libertariansk i min politiska åskådning allt eftersom man ser vad politikerna egentligen gör med den makt de har och deras önskan att detaljstyra folks liv. Jag vill bara bli lämnad i fred och ha möjlighet att leva mitt liv som jag vill så länge jag inte hindrar någon annan från att göra samma sak eller kränker någon annans rätt till frihet och sin egendom.
Ja det är ju själva skillnaden mellan liberalism och socialism, hur man vill att staten griper in i en liv. Jag ser det positiva i båda synsätten, men också det negativa. Jag brukar benämna mig som social-liberal, vilket är en undergrupp till liberalism snarare än socialism. Frihet får komma först, men aldrig att jag skulle offra det sociala ansvarstagandet för något pga det. Välstånd ska byggas på människors valfrihet, det har alltid funkat bäst så, men makten som där genereras måste balanseras mot en handlingskraftig stat enligt mig. Företag har alltid drivits effektivast när det är uppbyggt som en diktatur, och de kan agera precis som diktaturer, därför vill jag ha en stat som motpol, där personalen faktiskt väljs in av folket. Det gemensamma ska skötas, regler ska följas, de svaga ska inte bli utnyttjad av de starka. Det bästa möjliga till största möjliga grupp, det kommer till genom en balansgång.

Jag tycker inte vi nuddar på att vara ofria på grund av våra höga skatter, det går inte att säga att vi inte har IKEA, H&M, Ericsson osv och bara har statliga företag, för så är det ju inte. Och det går inte att säga att man inte kan jobba ihop sig miljoner av pengar på sitt personliga konto trots att man startade med noll, för så är det inte. Grunderna till ett välmående och konkurrenskraftigt företagande stöds av staten i länder som Sverige. Företagen får hjälp på ett annat sätt än just låga skatter.
Men, saker som socialism har sina brister de också. Snabbt kan ett par regler bli många regler, snabbt kan ett par bidrag bli många bidrag. Byråkrati som föder ännu mer byråkrati. Med allt för många kugghjul så går maskineriet trögt till slut, det blir oflexibelt, dåliga på att hantera förändringar här och där dyker det upp onödigt resursslöseri. Därför ska ju inte staten gå oemotsagd. Den ska vara och är öppen för kritik. De liberala partierna är klart bättre att städa upp ineffektiva saker rent historiskt sett, men de är knappast heller fria från byråkratins fällor, de hatar bidrag, men "undantag" och "lättnader" från skatter låter trevligt i deras öron.

Jag ser att allas bidragande delar behövs för att allt ska fungera på bästa möjliga sätt, för någon perfekt lösning finns inte, för det finns alltid förändring som saker måste justeras efter, därför behövs liberalism mer än socialism ibland, men ibland gäller även det motsatta. Enligt mig då och min syn på stat o samhälle.

Användarvisningsbild
Darth Elooi
Droid

Inlägg av Darth Elooi » 18 april 2016 kl. 21:24

Är ju inte vuxen och tjänar inga egna pengar. Men älskar politik!

Så min fråga är: Vad tycker ni om nya budgeten?

Skulle säga att den är bättre en förra årets.
Att arbetslösheten sjunker är ju bra. Att många söker asyl är ju en konsekvens av flyktingkatastrofen.' Bra att det lägger pengar på det. För vilka vill ha ett land med folk utan hem. I Sverige ska alla behandlas lika.
Att satsa på skola och klimat är bra. Jag som går i skolan märker detta. Alltså att det inte går så bra och att den behöver mer omsorg i form av pengar. Okunniga lärare är ett faktum.
Att Sveriges ekonomi är bra är ju skönt och höra. Säkerhet ger trygghet, ingen vill ha protesterna som förekommit i tex Grekland.
Magdalena Andersson är bra men föredrar Anders Borg, han var ju också cool.
For my ally is the force, And a powerful ally it is. Life creates it, makes it grow. Its energy surrounds us and binds us.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 26 april 2016 kl. 17:33

Darth Elooi, är inte du 13 år?

När en annan var 13 så visste man inte ens vad en budget var. ;) Kan ärligt säga att nu, vid 18 års ålder(19 om ett halvår) så har jag inte mycket erfarenhet alls inom det du talar om. Kanske skulle behöva lära mig lite om politik inför nästa val, men har ingen direkt brådska.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Skriv svar