Star Wars-drömmar?

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.
Användarvisningsbild
AATC-86
Fuktfarmare
Kontakt:

Star Wars-drömmar?

Inlägg av AATC-86 » 9 mars 2007 kl. 20:08

Ja, jag tyckte inte riktigt att tråden passade i filmdelen av forumet, så jag förlägger den här. :wink:

Har ni haft drömmar som involverat Star Wars på något vis? Beskriv och berätta! :D
Och för övrigt så anser jag att Kartago skall förstöras.

Användarvisningsbild
Agge Wan Kenobi
Yngling
Kontakt:

Inlägg av Agge Wan Kenobi » 9 mars 2007 kl. 21:02

En gång drömde jag att jag hamnade på Black Pearl och Padmé var kapten, jag fick uppgift att dekorera borden, och jag hade inget annat en Pokémon figurer som jag då placerade på borden.
Padmé gillade det och sen blev det helt svart och typ "To be continiued"

Elr var det så du menade? :oops:
[img]http://www.danasoft.com/sig/Significant407310.jpg[/img]

Användarvisningsbild
AATC-86
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av AATC-86 » 9 mars 2007 kl. 23:02

Hahaha! :D Ja, Padmé var ju med! Sen att det var på "Black Pearl"-skeppet från Pirates of the Caribbean, det är sånt man får räkna med när man drömmer. :wink:

Jag har haft många SW-relaterade drömmar. Jag kan ge två minnesvärda exempel.

Jag, min syster och min kusin bor i en stuga på en kulle. Vi är ständigt utsatta för attacker av fjortisgäng med diverse tillhyggen.
En dag blir jag svårt skadad under ett bakhåll då jag träffas av en bensinbomb. Jag återbyggs till *Tadam* Grievous!
Jag återvänder till stugan i min nya cybernetiska kropp, när fjortisgängen bestämt sig för att attackera stugan samtidigt. Jag säger åt kusinen och syrran att gömma sig i huset, medan jag klänger mig fast i taket i farstun.
In kommer fem fjortisar, som tittar sig omkring. Jag hoppar ner på dem och krossar dem...
Sedan följer en mycket brutal slakt på ett par dussin fjortisar. Detaljerna behöver vi inte gå in på...

Den andra drömmen var också trevlig. Shaak Ti kom hem till mig, och så hade vi älskog i ett par timmar. Enkelt, men trevligt! :wink:
Och för övrigt så anser jag att Kartago skall förstöras.

Användarvisningsbild
rage agains the jedi
Padawan

Inlägg av rage agains the jedi » 9 mars 2007 kl. 23:05

AATC-86 skrev:Hahaha! :D Ja, Padmé var ju med! Sen att det var på "Black Pearl"-skeppet från Pirates of the Caribbean, det är sånt man får räkna med när man drömmer. :wink:

Jag har haft många SW-relaterade drömmar. Jag kan ge två minnesvärda exempel.

Jag, min syster och min kusin bor i en stuga på en kulle. Vi är ständigt utsatta för attacker av fjortisgäng med diverse tillhyggen.
En dag blir jag svårt skadad under ett bakhåll då jag träffas av en bensinbomb. Jag återbyggs till *Tadam* Grievous!
Jag återvänder till stugan i min nya cybernetiska kropp, när fjortisgängen bestämt sig för att attackera stugan samtidigt. Jag säger åt kusinen och syrran att gömma sig i huset, medan jag klänger mig fast i taket i farstun.
In kommer fem fjortisar, som tittar sig omkring. Jag hoppar ner på dem och krossar dem...
Sedan följer en mycket brutal slakt på ett par dussin fjortisar. Detaljerna behöver vi inte gå in på...

Den andra drömmen var också trevlig. Shaak Ti kom hem till mig, och så hade vi älskog i ett par timmar. Enkelt, men trevligt! :wink:
Ganska sjuka drömmar faktiskt :P
[i]You are so far less now than what you were, you are more than half machine, you are like a painter gone blind, a composer gone deaf, you remember where the power was but the power you can touch is only a memory[/i]

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 9 mars 2007 kl. 23:16

Själv så drömmer man en hel del, men att jag drömmer om nån starwars relaterat händer sällan. Ljusablar är väl med i en del drömmar. Som tex en där jag blev delad av en och känner hur överkroppen glider av resten. Var inte sån härlig känsla att ligga där på marken utan ben :( Ljusabel fighter har man väl haft en eller två ggr men detaljer är tyvärr borta. Jäkligt tråkigt faktiskt. Man kan drömma om allt möjligt men det som man gillar och tänker allra mest på vill bara inte existera i min drömvärld.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

N@M3Le$$
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av N@M3Le$$ » 10 mars 2007 kl. 00:23

Haha! Det du sa om Shaak Ti var ganska kul! :lol:

Själv så drömde jag en gång att en hade kidnappat en och då hängde jag på en sån där transport som de har i Coruscant (typ som en flygande buss) och hängde i en öppen dörr i den men mitt tända oranga ljussvärd. Sedan hoppade jag ner på vårat lokala torg och hade en liten strid med ljussabel vs. laserpistol och man vann lätt och räddade dagen.
Det var tack vare den här drömmen som jag började gilla oranget ljussvärd. :D

Drömde också en gång att jag var med i klnkrigen och blev Jedi Riddare där och slogs mot lite på Geonosis och annat tråkigt skit... :roll:
[img]http://img222.imageshack.us/img222/8301/chrillebt3.jpg[/img]

Användarvisningsbild
hunt3d
Yngling

Inlägg av hunt3d » 10 mars 2007 kl. 10:37

Själv minns jag att jag för ett ganska bra tag sen drömde om att jag tittade på en SW film, tror att det var tvåan eller trean, fast den var omgjord till lite av en skräckfilm, eller också tyckte jag filmen var läskig i drömmen :P

Annars har det nog aldrig hänt, lite synd men finns inget att göra åt.

Användarvisningsbild
Darkdwarf
Padawan

Inlägg av Darkdwarf » 10 mars 2007 kl. 13:41

jag har drömde om 3 filmen, men alla karaktärer var folk från sw.se :lol:

T.ex så var Plo Aayla och Silk dooku

Användarvisningsbild
Emil G
Yngling

Inlägg av Emil G » 10 mars 2007 kl. 15:25

Jag drömde att jag var Jedi och figtades mot någontig som var som en fågelskrämma med ett ljussvärd på vårat Ica snabbköps tak.
Han kom och högg av mig ena handen och jag tänkte force pusha honom över kanten men då var kraften avslagen och han högg av mig huvudet och jag vaknade.

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 11 mars 2007 kl. 21:52

Jag tror att jag drömde att jag och N@M3Le$$ spelade nåt SW-spel nån gång, men det kanske inte räknas...

Drömde en gång att jag satt vid datorn och fick besök av Darth Vader (han kom in genom dörren och ställde sig bakom mig). Kommer inte ihåg vad han ville, men jag tror att han antingen ville låna mitt internet eller bjuda in mig på LAN...

EDIT: Kom just ihåg att jag drömde en gång att jag flyttade på mitt Lego Star Wars. Kan tillägga att när jag gjorde det så gick jag i sömnen och flyttade på mitt Lego Star Wars.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

N@M3Le$$
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av N@M3Le$$ » 12 mars 2007 kl. 18:04

Kaxs skrev:Jag tror att jag drömde att jag och N@M3Le$$ spelade nåt SW-spel nån gång, men det kanske inte räknas...

Drömde en gång att jag satt vid datorn och fick besök av Darth Vader (han kom in genom dörren och ställde sig bakom mig). Kommer inte ihåg vad han ville, men jag tror att han antingen ville låna mitt internet eller bjuda in mig på LAN...

EDIT: Kom just ihåg att jag drömde en gång att jag flyttade på mitt Lego Star Wars. Kan tillägga att när jag gjorde det så gick jag i sömnen och flyttade på mitt Lego Star Wars.
Haha! Det med Vader var ju bra. Men värför har du inte sagt nåt till mig? :(
En gång så drömmde jag att efter skolan så kom Yoda och Mace Windu och hämtade mig med en Republic Gunship och körde hem mig.

Användarvisningsbild
rage agains the jedi
Padawan

Inlägg av rage agains the jedi » 12 mars 2007 kl. 18:06

N@M3Le$$ skrev:
Kaxs skrev:Jag tror att jag drömde att jag och N@M3Le$$ spelade nåt SW-spel nån gång, men det kanske inte räknas...

En gång så drömmde jag att efter skolan så kom Yoda och Mace Windu och hämtade mig med en Republic Gunship och körde hem mig.
Är ni kompisar utanför sw.se?
[i]You are so far less now than what you were, you are more than half machine, you are like a painter gone blind, a composer gone deaf, you remember where the power was but the power you can touch is only a memory[/i]

N@M3Le$$
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av N@M3Le$$ » 12 mars 2007 kl. 18:10

rage agains the jedi skrev:
N@M3Le$$ skrev:

Är ni kompisar utanför sw.se?
Ja, känt varann sen 3 år tillbaks. Blev kompisar tack var Star Wars... :roll:

Användarvisningsbild
rage agains the jedi
Padawan

Inlägg av rage agains the jedi » 12 mars 2007 kl. 19:05

Hur då?

Själv har jag aldrig haft en sw relaterad dröm.

Användarvisningsbild
Mar Mar Minks
Jedimästare

Inlägg av Mar Mar Minks » 12 mars 2007 kl. 20:58

Jag hade en för längesedan. Jag kommer inte ihåg så mycket.

Själva grejjen var att min arm kunde bli vilken arm som helst. Den hade superkraft. Jag fick jedipowers och Padme :P .

Skriv svar