Star Wars-drömmar?

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.
Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: Star Wars-drömmar?

Inlägg av Wilfer88 » 4 februari 2015 kl. 10:55

Jag (Ezra) och Kanan gör inbrott i ett hus som bebos av någon högt uppsatt Imperie-officer, i min troligtvis första Rebelsdröm (natten innan jag väntade mig se ett nytt Rebels-avsnitt, så jag hade funderat kring Rebels vid läggtid).
Jag och Kanan snokar omkring i en lyx-våning/hus efter någon form av hemlig information. Blir panik när vi märker att vi inte är själva där. Kvinnan till officer upptäcker mig och börjar skrika och spring vilket då leder till en lång jakt. Lyckas tillslut knuffa ner henne och hålla för hennes mun. Säger till henne att vara lugn, vi är inte där för att ta gisslan eller kidnappa någon, vi letar bara information. Hon blir lugn till den grad att jag kan släppa henne. Ett minnesglapp gör att jag inte kommer ihåg vad som händer från denna stund till det att vi har sprungit iväg till Ghost och flyr nu från 4 Tie Fighters som jagar oss. Vi flyr till ett industri-område med stora skorsstenar som släpper ut massa rök, vi gömmer oss mitt och medan Tie Fighters cirkulerar runt utan att de kan direkt se oss. De skjuter vilt in i röken, troligtvis utan att träffa. Innan något mer händer vaknar jag.... När jag vaknar råder en kort förvirring, hade jag sett senaste avsnittet eller inte :P
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 31 mars 2015 kl. 10:28

Vakna kl 4 i natt och kom ihåg att man drömt en fin dröm om jedi-träning på en akademi (Yavin). Tänkte att, detta ska jag lägga på minnet. När man klev upp före kl 7 morse, var allt som bortblåst, förutom att det var en dröm man skulle komma ihåg...Så mer detaljer än detta kan jag inte få fram :roll:

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 6 april 2015 kl. 19:55

Jag hade en SW dröm inatt, inte så mycket att berätta om dock. Jag och min kompis(som heter master windu här på forumet) började köra The Old Republic tillsammans igår, drömde att jag hittade något sätt att typ slå ihop alla attacker till en och one hitade någon boss.

Har drömt mer intressanta saker som ni nog förstår... :P
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 15 september 2015 kl. 17:05

För någon vecka sedan drömde jag att jag såg The Force Awakens. Det enda jag minns var att Boba Fett var med i filmen, och när han tog av sig hjälmen hade blont spretigt hår och spetsiga öron (typ som en alv).

Jag var väldigt arg på J.J. Abrams.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

RebellRadionPodcast
Droid

Inlägg av RebellRadionPodcast » 16 september 2015 kl. 06:50

Haha! Premiär ångest! Jag drömde också att det var premiär och att det var så bråkig publik att det inte gick att se filmen!

Användarvisningsbild
Darth Elooi
Droid

Inlägg av Darth Elooi » 17 april 2016 kl. 22:50

Drömde nyligen om att alla Sw karaktärer jag älskar grillade korv på Abafar!
For my ally is the force, And a powerful ally it is. Life creates it, makes it grow. Its energy surrounds us and binds us.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 18 april 2016 kl. 00:23

Darth Elooi skrev:Drömde nyligen om att alla Sw karaktärer jag älskar grillade korv på Abafar!
Haha, ja det är ju där man hänger :wink:

Längesen jag drömde något minnesvärt. Någon gång under året jag drömde jag spelade Battlefront, men var inte direkt nämnbart.
Har ju haft grymma perioder innan med många Star Wars-drömmar. En del skratt nu när man läser det man drömt.
Som tex en där jag blev delad av en och känner hur överkroppen glider av resten. Var inte sån härlig känsla att ligga där på marken utan ben
inte långt ifrån en donken... Vårt skyddsmedel var en typ av genomskinlig gele. Detta skapade vi i en hink där vi blanda mjöl och vatten :roll: I vanliga fall blir det ju vit gegga, men vi lyckades få de till genomskinlig gele. Med denna gele kunde vi ta upp Sith kristallen genom att smeta runt den ganska trögflytande gelen.
jag drar ljussabeln längs gräset, med förhoppningarna att det ska brinna, istället går ljussabeln i bitar. Så istället för att drömmen ska ge mig en fungerande ljussabel så får jag en leksak som inte ens håller...
ser jag att det är flera där. Sither. Mörka Sither. Ser Darth Maladi kollar in godiset, Darth Stryfe ska nog köpa fil och mjölk, medan Darth Krayt antingen verkar köpa glass eller hårschampo
Samt så har man ju haft "turen" att ha lite intimare drömmar med sw-karaktärer.
One with Maris Brood
Spoiler!
Jag tog då hennes mor till ett närliggande ställe och myste litegrann :roll: Sen blev Maris själv som man fick smeka lite 8) Tyvärr så blev det som med hela spelet, väldigt kort.
And one with Ventress.
Spoiler!
Sen vänder det hela. Minns inte om det var jag eller hon (men det hade väl varit typiskt mig), men det hela slutar med passionerat hångel...
Får hoppas TFA-filmen på blu ray kan trigga igång lite drömmande.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 18 februari 2017 kl. 08:45

Tag sen senast, så bra kul med en The Last Jedi-dröm :D Jag har ärligt talat inte funderat mycket kring hur filmen ska utspela sig, så det är ganska intressant att se vad det undermedvetna lägger ihop.

Drömmen börjar med det enda vi har med säkerhet om filmen. Jedi Templet, Luke och Rey. Det är mitt på ön, jag får se Rey gå mot Luke, lite som i slutet på TFA, med skillnaden att Luke redan är vänd mot Rey, samt att hon har en ljussabel i handen som hon inte sträcker ut mot honom. En annan skillnad är att Luke har redan en ljussabel, som han tänder. Den är röd. Ingen säger något, Rey ställer sig bara i redo-position och tänder även sin ljussabel. Den, är också röd. Det zoomas mer in på Rey, som har gula ögon som visar hur hon sjunkit in i den mörka sidan.

Då kommer Luke röst fram fast på avstånd. "Är det så här du ser på mig", scenen byts ut mot en mediterande Rey med slutna ögon.

Och jag vaknar innan jag får höra hennes replik. Svaret jag vänta mig var att det bara var en oro, att Luke leder dem båda till den mörka sidan. Otroligt ont dock att få höra om sina grova misslyckanden.
Vaknade ändå från drömmen väldigt glad. Yes, Star Wars, yes, röda ljussablar, även om det var väldigt oväntat, The Last Jedi var också högst oväntat, något som än är svårt att föreställa sig. Jag har kört TOR-spelet senaste veckorna, kommit igång med det efter ett långt uppehåll, men ingenting riktigt i det kändes som att det spegla sig i drömmen. TFA har jag inte sett på över en månad, så även det var ganska avlägset. Men glad ändå. Nej, såg inte Rey i hennes nya frisyr, så inte det heller som inspirerade mig att få drömma om The Last Jedi :P

Skriv svar