Star Wars-drömmar?

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.
Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 28 april 2010 kl. 13:27

Jag hade en i natt, delvis. Det var en kombination av då Titanic sjönk och tsunamin 2005/2006. Sen typ, gick Han Solo (som just då var mig själv, men det ändrades senare) till ett träd som sträckte sig ut över vattnet och tänkte. Leia var typ försvunnen. Sen kom världens äckligaste fågel som jag tydligen hade stämt möte med, och han ville träna Leia i överlevnadskonster, bland annat att "resa sig på bakbenen" (vet inte vad han menade precis, människor har ju bara ett par ben). Aja, jag tyckte inte om det i alla fall, för jag tyckte inte om fågelkillen alls, så jag sa "Jag är säker på att Luke kan träna Leia i det". Så frågade han varför inte Leia var med mig, som vi hade avtalat, och då sa jag något i stil med det blivit problem. Så frågade han om det var därför jag var sen, och så sa han att the star map har visat på störningar att planeten har förändrats. (Idioten hade tydligen inte märkt tsunamin) "Är allt okej med prinsessan?". Jag svarade inte ens, för jag visste ju inte, så jag gick och han fågelgubben typ var arg över att jag inte ville låta honom träna Leia, och så sa han "Jag vet vad jag är, jag vet vad jag är..."
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 28 april 2010 kl. 14:25

Skulle inte vela möta den där fågeln! :lol:

Jag hade ingen Star Wars dröm inatt, men eftersom att Harrison Ford spelar Han Solo blir det en Star Wars dröm ändå. Jag var i en klädaffär med en tjej och hon valde ut kläder till sig. Jag frågade chans på henne, men hon svarade "käften!". Snacka om att jag blev sur efter det. Plötsligt var klädaffären borta och jag såg Harrison Ford i smoking bråka i en bar eller något, antagligen var det någon form av Indiana Jones dröm. Minns också att jag var i ett villa område med min farfar.

Mysko dröm! :lol:

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 12 maj 2010 kl. 07:05

Tyvärr, men orkade inte kliva upp 4:00 och skriva ner vad jag hade drömt. Så istället somna jag om och hade 2 nya drömmar. Så nu har man nästan inget minne kvar från min Star Wars-dröm :cry:

Jag var i en leksaksaffär(tror jag var kortare i växten än vad jag är i verkligheten). Jag höll på och använde Force Push mer än i någon annan dröm jag haft. Knuffade till stora hyllor, välte större saker, såg till att det fanns massor med saker som blockerade vägen för folk. Var många som blev irriterad på mig, men ingen gjorde någon större sak av att jag använde The Force.

Jag är hyfsad säker på att det hände mer, men det satt sig aldrig i minnet mitt. Jag vet också att jag tidigare under förra veckan också hade en liknande minimal sw-dröm som rörde en fotbollsmatch, men inte heller där mindes man några detaljer.

Att jag hade just denna dröm kan ha att göra med att idag så börja jag med omläsningen av Darth Banes andra bok, där Zannah försöker fälla benen på Bane med kraften när hon blev sur. Minns hur jag stannade upp vid den delen av boken och föreställde mig det som hände.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: Star Wars-drömmar?

Inlägg av Wilfer88 » 19 april 2011 kl. 08:02

Wow, nästan ett helt år sen senast. Jag vet att jag haft sw-drömmar sen senast, men nu kunde jag inte ignorera att skriva efter två små direkt efter varandra.

Första som var för 2 nätter sen var en lång vanlig dröm som slutade med sw-innehåll i slutet. För första gången dök Ahsoka Tano in i mina drömmar. Och jag upplevde drömmen som om jag kollade på ett tcw-avsnitt på tv.
Ahsoka jagade en brottsling på en motorcykel (nej ingen speederbike :lol: ). Han var smart som försökte fly men Ahsoka hoppade upp bak på motorcykel men skurken var riktigt snabb och slog av Ahsoka med någon form av stav-vapen. Hon flög av motorcykeln och rullade en bit, och sen flög av kanten på bron de åkte över. Och det var en bro över en stor lavin. Typ 300-500 meter ned innan man stötte på marken. Minns i drömmen hur jag blev rätt chockad över höjden. Och Ahsoka lyckades inte ta tag i någon kant på bron, utan hon rullade av och börja falla, långt långt ner.
När hon dock nästan nått marken så använde hon kraften för att bromsa fallet, men fallet slog henne hårt ändå och hon låg skadad där bra länge innan hon kunde resa sig upp.
Strax efter vaknade jag och minns tyvärr inte om det var några särskilda detaljer före eller efter. Därför jag inte skrev här direkt. En relativt tråkig dröm.

Men imorse kom nästa dröm. Som också innehöll star wars. Ganska tråkig den med, men annorlunda.
Den utspelar sig en mörk kväll i min gamla hemstad Hudiksvall. Jag är där med några kompisar, plus en massa andra Star Wars-fans. Ungefär 100st typ i stan som är ute med sin FX Lightsabers och leker. Har själv min röda Darth Vader ljussabel. Jag stöter på några man har lite småstrider med. Till slut så möter man dock någon som läskigt snabb. Flera häftiga stunts och jag klarar knappt att blockera hans slag. Han försöker dock med en feg stab-attack och då var jag faktiskt väldigt redo och slog bort den kraftigt åt höger medan jag gick närmare honom åt vänster och fick in ett snabbt snitt mot hans hals.
I drömmen var det dock fortfarande replicor så ingen skada skedd. Men det blev nattens finaste strid. Resten av drömmen är mer suddig, men minns att jag faktiskt kunde hänga min ljussabel vid sidan så på något vis "försvann" den långa plastiga långa pinnen ibland. Praktiskt, men jag vet att jag inte har en sådan ljussabel där plastpinnen är avtagbar. Det blev mer strider i drömmen och innan jag vaknat så gick jag faktiskt runt med en trasig leksak som var helt paj. Så sista sakerna innehöll inget sw när jag mest bara snackade med gamla kompisar.

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 19 april 2011 kl. 18:39

Jag har drömt om star wars ibland men det är mycket sällan, minns ingen specifik dröm men jag tror jag drömde om Jabba the hutt någon gång.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 19 april 2011 kl. 18:48

Första drömmen var lite otrevlig, men andra var riktigt bra ;)
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 20 april 2011 kl. 17:38

Jag drömmde en gong en mardrömm om att jag blev bannad från StarWars.se.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 20 april 2011 kl. 17:58

Darth Robin skrev:Jag drömmde en gong en mardrömm om att jag blev bannad från StarWars.se.
Gissar att du aldrig haft en värre mardröm än det :lol:

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 20 april 2011 kl. 19:20

Då kan jag skrämma dig med att jag facktist blivit bannad en gång! Fast bara en vecka ;) Haha, kommer ihåg hur mycket jag fjäskade och bönade för Wilfer för att få komma tillbaka ;)
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 22 april 2011 kl. 17:37

Drömmde inatt en dröm som slutade med att jag följde en rad med flygande legopengar som försvann när man gick på dem. Har nog spelat för mycket Lego Star Wars :roll:
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 19 maj 2011 kl. 09:01

Har suttit och glott på Yuuzhan Vong artiklar på wookieepedia senaste dagarna. Inte undra på att man fick sig en mardröm tillslut.

Jag var på en planet, som det var hemsk mycket panik på. Yuuzhan Vong invaderar. De var i omloppsbana och hade börjar sända ner styrkor. Jag var i en mindre stad (typ 100 byggnader eller så där jag var) och såg hur folk sprang hit och dit. Vissa sprang till sina skepp, andra försökte fly in i skogen eller dra till mindre lämpliga anfallsmål. Själv gick jag bara omkring. Har faktiskt inge minne att jag gjorde något särskilt, utan bara kollade på kaoset.

Sen blev det riktigt kört för staden jag var i. Yuuzhan Vong hade sprängt en stor vall i närheten och 5-10 meter höga vågor av vatten sköljde över staden. Och jag stod där och såg hur vågen kommer närmare medan den dränker människor och sliter med stora hus (rätt portabla metallhus som inte var särskilt nerbultade i marken). Nu var det riktigt läge att vakna tyckte jag. Men icke. Vattnet var inte många sekunder ifrån mig när jag plötsligt kastar mig mellan några hus, vågen har minskat något i höjd och är bara 3 meter hög, men fortfarande kraftfull och dödlig. Med vatten bara en meter ifrån mig så studsar jag upp för ett av husen som är tillräckligt hög för att inte vattnet ska nå taket. Jag är dock inte säker på taket då huset börjar röra sig med vågens rörelse samtidigt som huset börjar gå i bitar.

Nu kommer det otroliga då jag tar sats och gör förmodligen min första Force Jump i en dröm. Det finns en klippavsats som är ca 50 meter bort och säkert 7-8 meter hög, klart tillräckligt för att man där uppe kan vara säker från flodvågen. Det löjliga är den flygande känslan jag fick, och den väldigt fallande känslan där efter. Trots avståndet så så föll jag nästan 10 meter innan jag landade på klippavsattsen med ett duns då jag hoppade långt högre än vad som behövdes. Har inte haft många drömmar där man faller så detta fastna ganska enkelt på minnet. Enda som fattades var en röd ljussabel och en kamp mot Yuuzhan Vong, men efter att landat och rest mig upp (från hukande ställning) så började jag gå där ifrån. Kollade inte ens hur den dränkta staden såg ut från den höjden. Vaknade sen att det regnade kraftigt utanför fönstret :lol:

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 19 maj 2011 kl. 21:30

Haha amen, du har så trevliga drömmar, jag drömmer alltid så tråkiga drömmar -.-
Never tell me the odds! - Han Solo

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 15 juni 2011 kl. 21:47

Hmm, 1 Star Wars dröm i månaden typ.

Denna dröm innehöll dock inte mycket. Satt och kollade på datorn med en kompis och plötsligt ser jag delar av en Super Star Destroyer på skärmen (och som börjar zooma ut). Ganska dåliga detaljer, medan jag förklarar självsäkert för kompisen att det visas en sekvens ur X-Wing Alliance och sa att det var hyfsat snyggt för att vara 10 år gammalt. Plötsligt ändras vinkeln och samtidigt grafiken på spelet och det ser nu ut som en översiktsvy som i en strid från Empire at War (FoC) och att SSDn börjar panga sönder 4 Corellian Corvettes som är strax framför skeppet. Sen var det slut på den drömmen.

Det roliga är att jag inte har spelat X-Wing Alliance, vet ej om den innehåller någon Super Star Destroyer, eller ens att spelet faktiskt var 12 år gammalt (en rätt bra gissning i drömmen).
Något ovanligt var att jag drömde ganska mycket innan Star Wars-delen, trots att jag somnade efter 1:00 och faktiskt vaknade när klockan ringde vid 5:45. Satte mig vid sängen i ca 2min för att försöka lägga drömmen på minnet innan dagen min riktigt drog igång (börjar jobba kl 7:00).

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 15 juni 2011 kl. 22:16

Du borde köpa XWA, riktigt bra spel :) Har ficktist en Joystick som jag fick i födelsedags för det spelets skull(har dock använts på andra fronter också ;) )

Dock förstår jag inte namnet, men flyger inte ens X-Wing så långt jag kommit.... är säkert senare i spelet :)

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 16 juni 2011 kl. 22:33

Hade faktiskt något av en SW-dröm härom natten. Tyvärr minns jag inte så mycket detaljer. Men ungefär så här var det:

Jag och Kalle i min klass (eller min före detta klass, eftersom jag tog studenten i fredags :roll: ) var soldater i Rebellalliansen. Vi var i en Rebellbas, i ett rum som liknade rummet dem samlas i i Home One i Episod VI. Mon Mothma var där och gav oss order. Inte till en stor grupp soldater, utan till oss två personligen. Lite skumt, med tanke på att vi bara var vanliga soldater, och inte officerare eller nåt. Men det tänkte vi inte på. Jag kommer inte ihåg vad för uppdrag vi fick, men det var något stort problem vi skulle försöka lösa.

Medan jag förklarade för Kalle att detta var ett problem (minns som sagt inte vad det var för problem) som alltid fanns i krig i Star Wars (drömmen gick smidigt över till att vi stod hemma i mitt vardagsrum), från gamla Republikens tid och framåt. Fascinerad undrade han hur jag kunde veta det, varpå jag genast började förklara vad EU innebär. Minns bland annat att det slutade med att vi pratade en lång stund om KotOR-spelen, som han också hade spelat. Han tyckte att I:an var bättre, medan jag (precis som i verkligenheten) föredrog II:an.

Sedan minns jag inte så mycket mer, så jag tror drömmen tog slut typ då.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Skriv svar