Star Wars-drömmar?

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.
Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: Star Wars-drömmar?

Inlägg av Wilfer88 » 18 juni 2011 kl. 14:18

Kaxs skrev:Hade faktiskt något av en SW-dröm härom natten. Tyvärr minns jag inte så mycket detaljer. Men ungefär så här var det:

Jag och Kalle i min klass (eller min före detta klass, eftersom jag tog studenten i fredags :roll: ) var soldater i Rebellalliansen. Vi var i en Rebellbas, i ett rum som liknade rummet dem samlas i i Home One i Episod VI. Mon Mothma var där och gav oss order. Inte till en stor grupp soldater, utan till oss två personligen. Lite skumt, med tanke på att vi bara var vanliga soldater, och inte officerare eller nåt. Men det tänkte vi inte på. Jag kommer inte ihåg vad för uppdrag vi fick, men det var något stort problem vi skulle försöka lösa.

Medan jag förklarade för Kalle att detta var ett problem (minns som sagt inte vad det var för problem) som alltid fanns i krig i Star Wars (drömmen gick smidigt över till att vi stod hemma i mitt vardagsrum), från gamla Republikens tid och framåt. Fascinerad undrade han hur jag kunde veta det, varpå jag genast började förklara vad EU innebär. Minns bland annat att det slutade med att vi pratade en lång stund om KotOR-spelen, som han också hade spelat. Han tyckte att I:an var bättre, medan jag (precis som i verkligenheten) föredrog II:an.

Sedan minns jag inte så mycket mer, så jag tror drömmen tog slut typ då.
Just det där med att minnas det man drömt är fördjävligt. Och det är lite sjukt när övergår från att vara på en plats till att snabbt vara någon helt annanstans, fast man i drömmen inte bryr sig om platsbytet.

Själv hade jag en av mina längre nätter någonsin, trots att jag sov. Kändes som att jag drömde i flera timmar, förmodligen inte, men när jag vaknade kl 6:15 hade jag bara legat i sängen i 6,5 timmar. Och det kändes som att mycket hade skett under dessa timmar.

En sak som fastnade var Revan. Inte konstigt när han visades ovanligt mycket i den näst sista delen av Kotor-serien som jag läste för någon dag sen. I drömmen så följde jag/jagade nästan efter honom genom en byggnad (inte sw-miljö). Han hade tagit hissen för att åka ner några våningar, jag följde efter genom att ta en närliggande hiss. Jag visste inte vart han skulle, så jag använde The Force, för att känna av hans närvaro och mycket riktigt strålade det mycket om hans närvaro från hissen bredvid satt jag visste exakt vart han var (för mig blev världen runt omkring mig väldigt svart och genomskinlig medan Revan lyste starkt som en gul sol).
Revan klev av hissen tillslut och mötte några kamrater. Jag kom strax efter. Revan sa då att jag inte riktigt behövdes där (mer talat till hans kamrater än till mig, jag fick känslan att jag var obetydlig i det som hände). Revan hade nånting på gång, känslan var inte att det var Darth Revan, men han planerade något uppror/upplopp eller nåt fast med goda syften. Tyvärr blev drömmen väldigt otydlig efter detta, Revan försvann snabbt och jag drömde vidare, men som aldrig riktigt fastnade.

Hade jag kommit ihåg hela drömmen hade jag fått skriva länge, synd att inte allt var star wars, då brukar det bli enklast att arkivera i huvudet :P Har haft många drömmar sen jag började sommarjobba, förhoppningsvis fortsätter det så. Blir ju rätt så utmattad så jag lägger mig oftast tidigt, somnar snabbt och sover rätt djupt.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 30 juni 2011 kl. 10:13

Antalet star wars drömmar har tagit tokfart sen jag började läsa Hand of Thrawn serien. Inte fatt den är särskilt imponerande eller spännande, bara allmänt bra. Kan dock inte neka att drömfrekvensen har ökat.

Först kan jag nämna att jag glömt bort en sw-dröm. Hade den natten efter den förra som jag berättade. Men jag tyckte den saknade spänning, så jag kände mig mindre motiverad att skriva ner den direkt.

Men den drömmen jag hade för någon timme sen minns jag. Kan nästan tacka Jimmes blu-ray nyhet för den.
I drömmen så var jag på jobbet, men jobba var inget jag planerade att göra just då, utan jag var påväg att sätta mig framför storbilds-tvn som fanns där (finns tyvärr inte i verkligheten). Star Wars - dokumentär om hd skulle visas. Jag klättrade upp på en lager-hylla typ 4 meter hög för att få underbar position att se tvn ifrån. När jag dock lutade mig bak mot väggen på lagerhyllan med ryggen, så blev det obalans. Väggen, plus träpallen jag satt på, ramlade ned för hyllan med ett duns. Jag föll såklart jag med, men lite som väntat så blev jag inte alls skadad i drömmen. I verkligheten hade jag nog brutit några ben med ett sånt fall på ett industrigolv. Nu gick det dock fint och de arbetskamrater som såg/hörde mitt fall kom och såg att jag klarade mig.
Av någon detalj jag inte minns så blir jag sen vägledd till en container i fabriken som innehåller massor med kuponger, reklam och papper om en stor Star Wars-tävling. Priserna får jag inte reda på, men tydligen är det tillräckligt stort för att när jag sen tar mig till matrestaurangen i fabriken så är det fullt av ljussabelsvingande Star Wars-fans.
Jag bara råkade uppmärksamma sen att jag också har en ljussabel på mig, en avstängd. Inga leksaker denna gång utan nu bär folk runt på riktiga ljussablar. Men nästan alla i rummet är jedis med blå och gröna ljussablar, och de uppträder vänligt. Efter att jag gått runt en liten stund, stöter jag dock på någon med en röd ljussabel. Han har fångat mig med blicken och går mot mig. Jag tar då fram min ljussabel ur arbetarbyxorna och tänder min röda ljussabel. Tydligen bara mörka Jedis som slåss idag.
Blir inte mycket till att vifta lite lätt med ljussabeln denna gång utan nu får jag flera hugg emot mig och ett stab-försök. Efter det så uppfattar jag det som seriöst och börjar själv göra några höga kraftiga hugg mot min motståndare, fast någon teknik eller snabbhet kan jag inte erkänna att jag hade. Vi slåss, och sen vaknar jag. En oavslutad duell. Så brukar det inte sluta för mig :roll:

EDIT: Läskigt, ännu en sw-dröm. Förut drömde jag ju aldrig trots intensiv sw-bok läsning.
Inatt så strövade jag runt i Hudiksvall. Faktiskt inte många meter ifrån platsen jag gick omkring som Darth Bane i en tidigare dröm för något år sen. I denna dröm fick jag dock inget bevis på några krafter. Jag hade dock en dubbelsidig ljussabel jag hela tiden försökte få att snurra snabbare kring mig utan att jag tappade den. Och det gick faktiskt någorlunda bra, tror faktiskt det gick bättre i drömmen än vad jag skulle kunna klara av i verkligheten. Men trots framstegen så hade jag ett mål. Jag var påväg in i en klädaffär. Ingen annan än Mara Jade som jobbade där skulle hjälpa mig träna upp mina ljussabel-färdigheter.
Jag var dock ingen Sith denna gång, men tänkte inte heller bli en jedi. "Denna" tidpunkt utspelar sig efter episod 6 filmen, förmodligen också efter Jedi Akademin-trilogin. Luke har börjat utbilda jedis, och detta informerar Mara Jade mig om. Jag hade dock inga planer att jobba åt den ljusa sida. Jag erbjöd Mara Jade en massa pengar samt även inflytande inom vissa krestsar (det sistnämnda kändes som att jag ljög rakt ut). Jag var helt ute efter personlig vinning och gillade inte att Mara Jade hela tiden försökte sig slingra sig ur. Att hon inte är särskilt duktig med ljussabeln själv var inget jag funderade kring. Tyvärr innan det hann bli mer spännande så övergick drömmen till en utan sw-innehåll, klädaffären, mara och min ljussabel försvann. Ännu en kort sw-dröm som inte var särskilt häftig, men ändå nåt.

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 5 juli 2011 kl. 12:01

Yess, äntligen en star wars-dröm! Jag drömde mycket inatt och det bestod av flera sekvenser. Och jag hade en star wars sekvens:
Det var ett TCW-avsnitt och jag var Obi-Wan Kanobi. Mina styrkor var i underläge i en rumdstrid åvanför en planet. Men käpp hade blivit bordat och vi höll på att strida i en koredor. Fienden använde stun-vapen för att göra det lättare att sedan döda klonerna. Till sist var det bara jag och tre andra kloner kvar. En av dem hade svart rustning och var väldigt pessimistisk emot Jedis. Jag använde kraften för att dra till mig klonerna och använde kraften för att förstöra golvet under oss. Vi hade tydligen sjungt till "dragningskraftsnivå" för vi föll enda ner till marken. Jag mins inte riktigt hur vi landade men jag antar jag använde kraften för att bromsa fallet. Plötsligt såg jag allting från en av klonernas "point of view". Obi-Wan tittade mot en bar och sa: "Följ mig". Och force-hoppade ända fram till baren. Jag och min kompis tog vad vi ansåg var den snabbaste vägen dit men den svarta klonen, som tog en annan väg, hann dit före oss. Vi gick in i baren och satte oss vi ett bord. Vi bestämde oss för att kontakta amiralen och be honnom ge oss ett hologram av striden så vi kunde blanera nästa steg. Och där slutade det.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 7 juli 2011 kl. 14:26

Visst är det jobbigt när drömmar byter karaktär. Enklast om det följde en rak linje utan konstigheter :lol:

Tro det eller ej. Men Darth Bane dök upp inatt. Jag fick dock aldrig känslan att jag var honom, jag var inte ens delaktig i drömmen, utan det var lite mer som att se på TV :P
Darth Bane studera på någon akademi, där det även fanns vanligt folk. Och nej, ingenting med något Sith Imperium, utan en akademi/universitet där en inriktning tydligen kunde vara att förbättra sina krafter. Stället utspelade sig i någon form av omöjligt stor storstad, kändes som Coruscant, fast inte alls den typen av arkitektur jag sett i Star Wars. I alla fall, det lilla Star Wars-innehållet med Bane handlade om att någon hade förstört något för Darth Bane och denne någon visste inte om det då, men fick reda på det senare att han jävlats med en Sith Lord. Resultatet blev att han flydde medan Bane jagade honom genom staden. Det som fastnade mest i minnet var när de var i en sektion av staden där det fanns ganska lågt sluttande rulltrappor som var ca 500 meter långa. Fanns inga räcken på rulltrappan, utan man kunde kliva av vart som helst och det fanns fullt med bord och fikaställen runt omkring. Det kändes väldigt maffigt då det var extremt högt till taket (och trots få bärande pelare så var faktiskt det hela bottenvåningen på ett stort hus, kan inte minnas att jag såg himlen någon gång). Mannen som hade råkat jävlats med Bane sprang nedåt för rulltrappan (fanns flera och de gick åt olika håll). Bane var strax bakom honom och tillslut gjorde han en Force Push för att slå omkull mannen. Vad som hände sedan, vill jag också veta, men tyvärr. Detta var mitten av en lång dröm och tyvärr svek mitt minne mig denna gång.

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 13 oktober 2011 kl. 14:22

Drömde om en fight med Greve Dooku och att Christopher Lee (skådisen) dog, och inte kunde spela Saruman i the Hobbit :cry:
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Plo Koon
Padawan

Inlägg av Plo Koon » 26 oktober 2011 kl. 23:47

Jag drömde en dröm inatt jag brukar drömma relativt ofta. Att jag körde omkring i en bil ute på gatorna, katastrofdåligt. (Övningskör för tillfället.) Watto satt iallafall bredvid mig i passagerarsätet och skrattade sådär härligt som han gör i ettan.
"Don't everyone thank me at once."

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 18 januari 2012 kl. 09:47

Halvår sen senast. Ovanligt långt uppehåll. Vet att jag haft en del sw-drömmar senaste månaderna, men tror inte jag kunnat skrivit mer än någon rad av dem här. Riktigt tråkiga alltså.

Men inatt så. Inte världens underverk precis då jag lirade TOR konstant från 21:00-01:00, samt drog igång episode 3 på blu-ray medan jag åt middag hemma (kollade dock inte klart på filmen).

Vad tror ni jag drömmer om då? The Clone Wars såklart :lol:
Jag är faktiskt ingen annan än Ahsoka Tano, eller rättare sagt, jag får följa henne då känslan är att jag kör TOR med hennes krafter och hälsa+ experiens-bar nedanför i synfältet.
Jag, eller hon, har fått i uppdrag att tillsammans med Anakin och Shaak Ti att förstöra en droid-fabrik. Anakin försvinner snabbt långt in i fabriken medan Ahsoka och Shaak hellre samarbetar ihop. Inte långt efter de första motståndarna fallit så känner jag att Ahsoka får en level up. Yeah... Och drömmen fortsätter rätt länge med dessa strider, men ärligt så suddas allt ut och inga detaljer faktiskt fastnar i mitt minne.

Men slutet av uppdraget var dock minnesvärt tydligen. Uppdraget slutfört och hela fabriken är i gungning. Vi har hållit på länge och allting omkring börjar nu rasa ihop och explosioner hörs och syns överallt. Ahsoka och Shaak står utanför och flåsar efter att ha rusat igenom fabriken (påminner att just nu är det mer ett tcw-program än TOR-omgång). Droid-fabriken rasar tillslut ihop. Kort stund senare dyker Anakin upp från ingenstans och Ahsoka är extremt lättat över att han klarade sig. Hon springer fram till honom och ger han en lång och intensiv kram. Shaak Ti, plus några andra soldater som nu finns i området, tittar lite förundrat på paret som visar lite ovanliga jed-känslor (nej, syftar inget på kyssar eller så, sånt som mina sw-drömmar inte allt för sällan brukar innehålla). Vet helt enkelt inte hur jag annars ska beskriva när Ahsoka trycker sig hårt och länge med Anakins kropp :roll:

Avsnitten som jag nästan trodde skulle sluta fortsätter istället. Ahsoka lyckas tillslut släppa Anakin och nästan direkt säger Anakin att de bör ge sig iväg till nästa uppdrag. De promenerar en stund tills de når ett öppet hiss-shack. Ett kvadratiskt hål i marken typ, med hiss-plattformen 200-meter nedanför. Ni som spelat TOR känner igen det. Finns gott om hissar i spelet då höjdskillnaden mellan platser kan vara enorma.

Nu står vi där framför hålet, men hiss-plattformen rör sig ej. Jag kommenterar det till Anakin. Han funderar en stund och säger sen "Ja men då hoppar vi väl ner då". Jag stirrar åter igen ner de ungefär 200 meter. Det är löjligt högt. Knappt man ser botten ens. Jag som personligen, kanske inte är riktigt höjdrädd, men när det är dödliga höjder, inga räcken eller skydd, då börjar det kännas tungt i huvudet. Jag svajar tillbaka från kanten och säger till Anakin att han måste fan skoja. Fegis/chicken får jag som svar. Helt ärligt så minns jag inte språket i drömmen, om det var svenska eller engelska.

När jag får de hårda orden tillbaks så sker något obegripligt. Det känns som att det är jag, men fortfarande är Ahsoka, och därmed hennes personlighet. Så nog fan hoppar jag snabbt som ögat innan Anakin bestämmer sig för att visa vägen. Jag faller vad som tycks en lång stund, och minns att jag igår kväll faktiskt föll liknande i TOR-spelet på Nar Shaddaa från en avsats, väldigt långt, mot min död, när jag försökte nå en svårplacerad datacron. Åter till drömmen: Nog tror jag att döden väntar även nu. Men inte. Och jag vaknar inte heller som jag i regel gör vid dödsögonblick. Istället så är jag hemskt nära botten när jag gör en lätt Force Push och riktar den nedåt. Den dämpar fallet och jag klarar mig faktiskt. Min hälsomätare (åter i fokus nu) visar att jag bara tagit väldigt lite i skada av det långa fallet. Anakin dimpar snabbt ner bredvid mig, går även ner i spagat för att skoja lite. Jag drar en suck över hans skryt. Inte för ens nu, så slutar drömmen.

Min varning till er, hoppa inte över kanten på Nar Shaddaa, ni kanske tillslut också drömmer om det :lol:

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 20 januari 2012 kl. 23:58

Haha, vackert 8) Själv så drömde jag senast att jag hamnade i ett knytnävesslagsmål med en släkting for no reason, så din dröm var nog lite mysigare. Jag har två korta frågor egentligen: 1. Vad har du för ursäkt för att Ahsoka inte slutade upp mördad av din hand? 2. Hur "såg" de ut, animerade, ickeanimerade eller ingetdera?
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 21 januari 2012 kl. 00:56

Darth Vader Fan skrev:Vad har du för ursäkt för att Ahsoka inte slutade upp mördad av din hand?
Det var som en blandning av att spela TOR med en Ahsoka-karaktär, samt att titta på ett tcw-avsnitt med Ahsoka, och som att själv vara Ahsoka. Självmord är inte riktigt min grej.
Darth Vader Fan skrev: 2. Hur "såg" de ut, animerade, ickeanimerade eller ingetdera?
Det var den yngre animerade Ahsoka från serien. Medan miljön var mer TOR-aktig, tänker mest på hissen och fabriken med stora ingångar, utrymmen och högt till tak överallt. Tror droid-fabrikerna på Balmorra är ganska lik det jag upplevde i drömmen.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 11 maj 2012 kl. 22:01

Inte varje natt man drömmer om att George Lucas håller på att förbereda att spela in en scen för en film vid min sommarstuga medan jag får sitta bredvid och titta på :roll: Detta var tyvärr den enda av de två Star Wars drömmarna jag hade inatt. Glömde bort ena då jag även hade kort flash-dröm om wrestling samt dröm nr 4 som var en erotisk dröm. Att jag kommer ihåg delar från 4 olika drömmar under en enda natt är högst ovanligt. Och det var en rätt typisk kort natt på mindre än 7tim.

Att jag minns att det faktiskt var 2 sw-drömmar och inte bara en, var helt enkelt att jag mindes båda när jag låg i sängen, men efter ett toa-besök och förberedelse av frukost så trilla ena bort från minnet :( Inga roliga detaljer denna gång tyvärr.

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 30 maj 2012 kl. 05:55

Plo Koon skrev:Jag drömde en dröm inatt jag brukar drömma relativt ofta. Att jag körde omkring i en bil ute på gatorna, katastrofdåligt. (Övningskör för tillfället.) Watto satt iallafall bredvid mig i passagerarsätet och skrattade sådär härligt som han gör i ettan.
Don't drink GHB and drive!
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 7 juli 2012 kl. 08:41

Var längesen jag ogillade mitt agerande i en dröm, men så kan det väl bli när man leker Sith Lord.

Det var en väldigt lång dröm, så omöjligt att komma ihåg allt. Vet inte vad som ledde till att jag var i närheten av min uppväxt-ort strax bredvid en Preem-mack.

Men minns att jag i alla fall vilja provocera fram en strid. Så jag agerade som Darth Maul i tcw. Se till att oskyldiga fick lida. Med en ljussabel i handen så var det enkelt gjort. En cross-motorcyklist körde precis förbi och lyckades med ett hugg mot motorcykeln. Föraren krashade men överlevde. Det önskade han nog inte han gjorde, då jag körde ljussabeln i magen på honom. Tror faktiskt det var första gången i en dröm där jag hörde någon be om nåd :shock:

Det blev en väntat reaktion. Folk strömmade till att stoppa galningen vid macken, alltså jag. Ganska casual så högg jag ner en del, mest för att öka lidandet. Efter det så blev jag väldigt laddad och plötsligt sköt Force Lightning i ordentlig Emperor-style. Det var ordentliga blixtar som kom hur händerna. Folk dog i massor och deras rester blev till aska. Till och med den närliggande skogen fick smaka på min blixt där både lägre träd och buskar blev helt till aska då jag knappt kunde kontrollera all den energi jag fått. Jag kände i drömmen att jag var övervakad av andra Sith Lords och yttrade själv "This is the pure power of the dark side" medan jag stekte ännu mer folk (tydligen var jag inte skrämmande nog). Ovanligt jag talar engelska, och säga "pure" vet jag inte vad jag fick ifrån. Mot slutet så började det regna i drömmen och inte så konstigt, då det regnade ute när jag vaknade. Samt så behövdes ett toa-besök. Klockan var mitt i natten, så jag lade mig och sova igen. Tyvärr så blev nästa dröm en Doom 3 rysare med zombies som jagade mig och en kompis.

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 8 juli 2012 kl. 17:31

Jösses vad du drömmer mycket Wilfer :lol:
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 9 juli 2012 kl. 08:45

Saken är den att vi alla drömmer, Wilfer har nog förmågan att komma ihåg mycket. Vi andra aktiva på forumet kan ha glömt bort Star Wars-drömmar vi haft. Vem vet.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 9 juli 2012 kl. 14:39

Ja, min drömfrekvens är nog något högre än genomsnittet. Jag ligger oftast också kvar i sängen för att gå igenom mina drömmar nästan varje morgon, mest för att jag vet att de helt kan försvinna ur minnet annars. Jag brukar ju nämna det att även ibland när jag drömmer om Star Wars, så fastnar det inte. Hur mycket jag än försöker så dyker ingen detalj från drömmen upp.

Förra kvällen drömde jag om att jag hade lektion i en gammal glasögon-affär. Sen gick drömmen över till att handla om super-aliens som gjorde ett stort hål i vår planet för att komma åt en guldfyndighet under jordens mantel som var större än flera berg(påminde om skurkarna i senaste Star Trek filmen).

Tror det är min dolda kreativa sida som inte får utrymme i mitt liv :P

Skriv svar