Undergången 2012?

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.
Användarvisningsbild
hunt3d
Yngling

Undergången 2012?

Inlägg av hunt3d » 18 maj 2007 kl. 23:36

Jag ska säga som det är, jag hittade inte följande info genom mycket surfande, det var en kille som postade det på worldofwar.se, en teori om jordens undergång 2012 och hell, det känns inte trovärdigt men...vad tror ni, diskutera på bara, på worldofwar.se får man ju inga vettiga inlägg enligt mig. Men alla dör vi nån gång och ska jag dö har jag inget emot att vara en av de som dör av jordens undergång. Trots allt blir jag en av de första som gör det. Infon finns förresten på http://paranormal.se/topic/ar_2012.html
Senast redigerad av 1 hunt3d, redigerad totalt 18 gånger.

Användarvisningsbild
Mar Mar Minks
Jedimästare

Inlägg av Mar Mar Minks » 18 maj 2007 kl. 23:38

Pffh, jag slår vad om med 10 kr att de inte inträffar :) .

Användarvisningsbild
Railok
Droid

Inlägg av Railok » 18 maj 2007 kl. 23:42

Mar Mar Minks skrev:Pffh, jag slår vad om med 10 kr att de inte inträffar :) .
I'll take that bet! :wink:

Jag hade trott på det... Om det inte vore så att Maya kulturen redan var total utplånad.
Costume Collector.

N@M3Le$$
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av N@M3Le$$ » 18 maj 2007 kl. 23:53

Läste om det i Spanskaboken där det stod nåt om Maya-indianerna. Kan ju faktiskt hända då de förutspåde mycket andra saker som sedan hände. :?
[img]http://img222.imageshack.us/img222/8301/chrillebt3.jpg[/img]

Användarvisningsbild
hunt3d
Yngling

Inlägg av hunt3d » 19 maj 2007 kl. 00:09

Till exempel vad?

Användarvisningsbild
AATC-86
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av AATC-86 » 19 maj 2007 kl. 01:11

Har inte brytt mig om att gå in på sidan, men det ska sägas att jorden överlevt förutspådda undergångar ett oräkneligt antal gånger. Det kan hända en dag att kärnvapenkrig utbryter och jorden som vi känner den förintas, och då har säkert en profet eller två lyckats pricka in rätt år eller datum, av ren slump.

Framtidsskådning är och har alltid varit bluff.
Och för övrigt så anser jag att Kartago skall förstöras.

Användarvisningsbild
hunt3d
Yngling

Inlägg av hunt3d » 19 maj 2007 kl. 01:15

Kanske blir det som i ett typiskt SW episod III scenario.

Vi oroar oss för att jorden ska gå under och plågar den själva vilket leder till att den går under samma dag.

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 19 maj 2007 kl. 01:16

Du har helt rätt, och om det inte blir något körnvapen krig blir det något värre :wink:

hunt3d skrev:Till exempel vad?
Solförmörkelser, jordbävningar, tsunamis, vulkanutbrott och alla andra möjliga saker, men jag tror att det om Jordens undegång är helt fel, jag tänker inte då pågrund av några djävla indianer som inte änns lever, jag spränger hällre mig själv med en atombomb för mitt land :P
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Mar Mar Minks
Jedimästare

Inlägg av Mar Mar Minks » 19 maj 2007 kl. 09:06

Men, Solförmörkelse? Det kan inte döda, månen försvinner ju :) . Och månen skulle ju knappast stanna kvar.

Användarvisningsbild
Agge Wan Kenobi
Yngling
Kontakt:

Inlägg av Agge Wan Kenobi » 19 maj 2007 kl. 12:03

Nä, min bror har läst att något mysko gravitations bajs om att månen kommer lämna omloppsbanan men jag vette fan, dessutom tänker jag inte gå in på sidan och plåga mig själv om att saker kommer att hända, saker händer när det händer, så är det bara. :wink:
[img]http://www.danasoft.com/sig/Significant407310.jpg[/img]

Användarvisningsbild
shintor-vicrone
Rymdpilot

Inlägg av shintor-vicrone » 19 maj 2007 kl. 12:07

detta är en intressant text. jag blev lite skraj faktist :|

Uppenbarelseboken talar i bilder om hur jorden går under. I alla tider har människor studerat texten för att försöka hitta när och hur jorden går under. Lika många gånger uppenbarelseboken tolkats, lika många tolkningar finns det om hur och när!
En intressant del av boken beskriver De sju basunerna - Sex änglar blåser i sina basuner. Där lyder Upp 8:10-11 - Den tredje ängeln blåste i sin basun. Då föll en stor stjärna från himlen, brinnande som en fackla, och den föll på en tredjedel av floderna och på vattenkällorna. Och stjärnans namn är Malört. En tredjedel av vattendragen blev till malört, och många människor dog av vattnet, därför att det hade blivit bittert.
Vad är nu detta intressant för? Jo, vid ett tillfälle 1986 hände något som kostade många människor livet. Händelsen har satt spår i historien som en händelse som satt igång tankar runt om i världen om en stor fara som kan hota mänskligheten om det går fel. Jag pratar naturligtvis om kärnkraftsolyckan i Tjernobyl då reaktor 4 exploderade och radioaktiva ämnen spreds över ett så stort område att man uppmätte stor ökning av de radioaktiva värdena på svensk mark. Massor med människor blev förgiftade antingen av strålningen eller av gifterna som spreds via vattnet och partiklar i luften.
Vad har nu texten ur Uppenbarelseboken att göra med denna händelse ett par tusen år senare än boken är skriven? Jo, en synnerligen intressant koppling finns:
Om man översätter det ryska ordet Tjernobyl finner man att det betyder malört...

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 19 maj 2007 kl. 12:21

Det med solförmörkelser kan inte skada nån men de gissade rätt om när de skulle ske eller gissade och gissade, de räknade ut... Men det om Jorden undergång tror jag inte på... Möjligt vis om det står nåt i Bibeln så...
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
shintor-vicrone
Rymdpilot

Inlägg av shintor-vicrone » 19 maj 2007 kl. 12:28

jag vet inte vad jag tror. men antagligen så är "domedagen" snarare en tidsålder. under en lång period kommer det bli tuffare och tuffare och tillslut tar allt slut. vi dör.

Användarvisningsbild
AATC-86
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av AATC-86 » 19 maj 2007 kl. 12:45

Ja, solen förväntas ju slockna om c:a 10 miljarder år, och då kan det ju bli lite kärvt. Å andra sidan kommer människor inte att finnas kvar, antingen på grund av krig eller dylikt eller ren evolution.

I vilket fall som helst så kommer ingen av oss, våra barn eller barn-barns-barns-barn (o.s.v.) att uppleva det.

Agge wan Kenobi
Månen har ökat distansen till jorden de senaste årmiljonerna, men kan man grundläggande astronomi så vet man att den aldrig kan åka ut ur omloppsbana. Säkert.

Shintor-vicrone
Man skulle även kunna tolka smeknamnet "Fat Man" (atombomben över Nagasaki 1945) som Buddha, och i buddhismen finns det säkert någon domedagsteori.
Rena sammanträffanden.

DVF
...Möjligt vis om det står nåt i Bibeln så...
Ja, för bibeln har ju alltid varit en källa av sanning. :roll:
Och för övrigt så anser jag att Kartago skall förstöras.

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 19 maj 2007 kl. 12:50

Solen kommer att expandera om 5 miljarder coh då slukas vi av den, i alla fall enligt forskare, själv så är jag kristen och jag tror inte på det, jag tror på Bibeln :wink:
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Skriv svar