Den stora serietidnings-tråden

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.

Brukar du läsa mycket serier och i så fall vilken typ av serier?

Svenska humor-serier, t.ex. 91:an, Arne Anka, Elvis, Herman Hedning, Hälge, Uti vår hage m.fl.
7
35%
Amerikanska och Europeiska äventyrs-serier, t.ex. Conan, Fantomen, Garth, Modesty Blaze, Rip Kirby, Star Wars m.fl.
2
10%
Amerikanska dagspress-serier, t.ex. Snobben, Katten Gustaf, Knasen, Hagbard, Zits m.fl.
2
10%
Amerikanska superhjälte-serier, t.ex. Action Comics, Amazing Spider-Man, Batman, Detective Comics, Fables, Green Lantern, Hellboy, Teen Titans, X-Men m.fl.
6
30%
Japansk Manga, t.ex Dragonball, Love Hina, Ragnarök, Ranma 1/2, One Piece m.fl.
2
10%
Europeiska albumserier, som t.ex. Asterix, Iznogoud, Klorofyll, Lucky Luke, Smurferna, Spirou, Tintin, Thorgal, Valhall m.fl.
1
5%

Antal röster: 20

Användarvisningsbild
Trubaduren
Administratör

Inlägg av Trubaduren » 2 juli 2010 kl. 17:53

Dark-lord skrev: Jag tycker snarare du är en gnällspik
(Ta inte illa upp)
Haha, det är jag absolut! Det har du helt rätt i. :wink:
Darth Worgen skrev:Å

Men det är inte den egentliga titeln på den sistnämnda median. Det var Fables: Animal Farm. Trubaduren nämnde att det är den nästkommande, vilket betyder att den kom in till biblioteket för inte så längesen. Det förklarar nog varför den var i ett gott skick. Anledningen till varför jag inte lånade den var för att den kändes för tjejig. Därför gick jag ut ur biblioteket med bara Watchmen och inte både och.
Fables: Animal Farm är album nummer 2 i serien, jag uttryckte mig lite slarvigt. Haha, tjejig? Jaja, om man tycker att folk som blir halshuggna, får halva huvudena bortsprängda, magiska varulvar som slåss mot troll och odjur eller blodiga krig är tjejigt, ja då har du nog rätt.
:P
[i]"Did you hear that? They shut down the mainreactor, we are going to be destroyed for sure."[/i]
http://www.shazam.se/

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 2 juli 2010 kl. 18:12

De bästa serierna

1.Alla star wars serierna(med undantag av Animerade The Clone Wars)
2.Snobben,Gustav,kalle Anka och andra komiska serier om lite speciela djur
3.Superhjälter så som Fantomen,Batman och Spider-man
4.Jurasic Park(En klassiker som jag länge satt och lsäta när jag var yngre)
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Den stora serietidnings-tråden

Inlägg av Dark-lord » 12 april 2011 kl. 10:51

Måste bara dra upp denna tråd och säga att jag älskar klassiska serier. Låg igår och läste igenom en gammal Fantomen tidning, kunde verkligen inte sluta läsa ;) Sen så köper jag 91 Karlsson varje vecka, då den kommer till min närmaste mataffär. Premiuerar(rätt?) också på Humorklassiker tidningen :)
Seriöst, vad bra tidningar var förr(50 talet, 60, 70, 80, 90 talet).

*Förlåt för dubbelposten, men den där posten var ju för ett år sedan ungefär*
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 12 april 2011 kl. 19:01

Jag läser Fantomen men jag är mer intreserad av Marvel och DC-comics(och Star Wars såklart :wink: ).
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 2 november 2014 kl. 22:34

Hehe lyckades göra ett ordentligt kap för några månader sedan. Alla Fantomentidningar från årgång 1991, fint inplastade med alla tillbehör(affischer osv). Läst några av de men ska dra igenom resten senare. Bild på bunten kommer upp hit snart! :D

Funderar även på att börja med Batman-tidningar. Är i det stora hela ett stort fan av Batman tackvare alla filmerna och Arkham-spelen. Batman: Year One är nog den jag börjar med, hört at den är bäst för nykomlingar.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 22 mars 2015 kl. 22:26

Läste ett nummer av Fantomen igår, fjärde numret av årgång 1991(haft annat för mig så inte börjat dra igenom allt på allvar än). Var en historia om den nuvarande Fantomens förfäder(finns ett antal såna), som upptäckte att han hade en förrädare i sitt led. Var en rätt kliché och förutsägbar historia, butlern som såg ondskefull ut visade sig i slutändan vara förrädaren, fel man blev anklagad med ditplanterade bevis och gick med skurkarna men visade sig vara undercover hela tiden. Men antar att man ska förvänta sig lite kliché och over the top ibland inom vissa tidningar.

Var en helt ok tidning annars.

Och som jag redan nämnt, tänker införskaffa Batman Year One snart, vill även ha The Killing Joke och Knightfall(Banes debut).

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 27 mars 2015 kl. 10:09

Dark-lord skrev:Läste ett nummer av Fantomen igår, fjärde numret av årgång 1991(haft annat för mig så inte börjat dra igenom allt på allvar än). Var en historia om den nuvarande Fantomens förfäder(finns ett antal såna), som upptäckte att han hade en förrädare i sitt led. Var en rätt kliché och förutsägbar historia, butlern som såg ondskefull ut visade sig i slutändan vara förrädaren, fel man blev anklagad med ditplanterade bevis och gick med skurkarna men visade sig vara undercover hela tiden. Men antar att man ska förvänta sig lite kliché och over the top ibland inom vissa tidningar.

Var en helt ok tidning annars.

Och som jag redan nämnt, tänker införskaffa Batman Year One snart, vill även ha The Killing Joke och Knightfall(Banes debut).
Rekommenderar också "Batman: A Death in the Family"
The negativity is strong in me. :roll:

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 6 april 2015 kl. 20:56

Någon som använt Marvel/DCs appar? Där kan man köpa ett stort antal tidningar och få massvis av gratis nummer också. Läste Daredevil A man Without Fear, första upplagan för ett tag sedan. Förväntade mig att det skulle vara obekvämt att läsa tidningar i mobilen men funkade förvånansvärt bra. Kan jag rekommendera! Finns ett antal SW tidningar också hos Marvel, även de som dark horse gjort. ;)

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 16 oktober 2016 kl. 11:59

Börjat läsa Fables{/i] serietidningarna. Riktigt bra och kan rekommenderas. Man har tagit klassiska sagor och gett de en modern, lite noir-aktig tolkning. Har för närvarande de två första volymerna.

Fick annars V for Vendetta när jag fyllde år förra månader. Tycker mycket om filmen och har velat läsa tidningen från vilken den är baserad.

Skriv svar