Hur Började din Star Wars Historia?

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.
Användarvisningsbild
Clone Wars 730
Rymdpilot

Hur Började din Star Wars Historia?

Inlägg av Clone Wars 730 » 10 mars 2010 kl. 07:34

Hej jag tar min tid att göra en lite rolig tråd, jag undrar hur era star wars ämnen började? När jag började gillade star wars så gick jag i 4an och gick till fritids dom hade fått ett nytt spel (det var lego star wars I) och det var kul sen köpte jag hem samma spel och sen började jag att avancera, jag köpte filmer och spel och blev ett fan, berätta er historia vore intressant att höra... :)
"Taris is defenseless against our assault, Lord Malak. They are offering no resistance. The city is in ruins." ― Saul Karath

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 10 mars 2010 kl. 07:40

lite pinsamt men min historia började för 1 år sedan typ :oops:
jag gick hem till min kompis och då spelade vi Lego star wars II
det tyckte vi var kul sen lånade han Lego star wars I.
senare i påsk så såg jag alla sex episoderna när de gick på tv(då förstod jag att star wars var den bästa filmserien någonsin)'sen började jag köpa Legot,spelen,böckerna och serietidningarna
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 10 mars 2010 kl. 14:47

Mitt började med att en kompis hade en massa SW-lego när jag var typ 6-7 år, och sen köpte min farbror (som bara är 2 år äldre än mig :P) BF, och då föll jag totalt för SW. Sen hade jag inget att göra en dag många år seanre, så jag skrev in en massa starwars.com/se/nu och kom då hit. lite senare joinade jag forumet osså :D
Never tell me the odds! - Han Solo

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 10 mars 2010 kl. 14:55

Min Star Wars resa började redan när jag var en liten parvel på 3-6 år. Det var på slutet av 90-talet och jag småtittade på när min pappa såg på Episod IV, V och VI. När Episod I och Lego Star Wars kom började det hela på allvar. Jag fick smaka på Episod I glass och fick Episod I saker i flingpaketen och en vacker dag fick jag ett Lego Star Wars set. Idag har jag en del kvar av settet, men inte allt tyvärr. Pappan började köpa Episod I figurer till mig och strax efter Episod II hade biopremiär såg jag Episod IV, V, VI och I på VHS. Episod II såg jag förr eller senare.

Köpte lagom mycket Star Wars Lego under alla dessa år och sen såg man Episod III. Och 5:e December 2009 blev jag medlem på denna sajt och mitt intresse kom givetvis tillbaka. Köpte min första Star Wars bok på Sci-Fi Bokhandeln, The Crystal Star. Men den har jag inte läst ut än. Åh! Får inte glömma att man blev frälst av Lego Star Wars I och II till PS2 och Battlefront spelen.

Kan man tänka sig? Det var mer än hela 10 år sedan då jag fick mitt första Lego Star Wars paket! Man kan kalla mig för Lego Star Wars veteran. :)

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 10 mars 2010 kl. 15:26

oojj jag glömde historien när jag började på starwars.se :oops:

Det var 31 december 2009
jag hade många gånger varit inne på hemsidan men jag hade aldrig vetat om det kostat eller inte
Dock så hade jag när jag blev medlem på Fuska.nu redan blivit medlem på fuska.nu och galacticempire så jag hade lite forums erfarenhet.
sen blev jag medlem
och starwars.se blev min favo hemsida :D
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 10 mars 2010 kl. 15:38

30 ggr per film eller sammanlagt? :P

Användarvisningsbild
Clone Wars 730
Rymdpilot

Inlägg av Clone Wars 730 » 10 mars 2010 kl. 16:35

tack för att ni gillade tråden :D
"Taris is defenseless against our assault, Lord Malak. They are offering no resistance. The city is in ruins." ― Saul Karath

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 10 mars 2010 kl. 16:44

Väldigt bra tråd, underligt att ingen skapat en sån hår tråd tidigare.

Jag postade faktiskt ett liknande inlägg igår, det var dock i tråden om ens syn på PT... Så om ni är intresserade så är det inlägget likt era inlägg här. Kanske skriver något här med en dag.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Clone Wars 730
Rymdpilot

Inlägg av Clone Wars 730 » 10 mars 2010 kl. 16:50

Du har väl inte Snott min tråd? :P

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 10 mars 2010 kl. 17:57

Hmm. Jag kommer ihåg när jag var liten och skulle sova över hos en kompis, Rymdimperiet slår tillbaka gick på TV, och jag var jättesur för att jag var stå trött att jag somnade :lol:

Det var nämligen så att mamma tyckte jag var för liten för att se på Star Wars. Men Det mörka hotet fick jag till slut se, och jag älskade genast Jar Jar Binks. Den perioden har gått över, och jag tycker det andra filmerna är betydligt bättre, men jag har fortfarande en viss förkärlek för Jar Jar. För mig har han nostalgivärde :wink:

Men jag började bli riktigt Star Wars-fan hemma hos några familjekompisar, tror det var när jag var 10 (för sådär 7 år sedan, alltså). Då såg vi Klonerna anfaller på deras hemmabiosystem. I ett trångt litet rum med alldeles för mycket folk var det kanske inte bästa filmupplevelsen i galaxens historia, men det var tillräckligt för att göra mig till ett fan.

Att jag blev riktig nörd sedan får jag väl tacka N@M3Le$$ (som var aktiv här på forumet tidigare) för. Hade det inte varit för att han lånade mig sitt Jedi Knight: Jedi Academy hade jag inte vart den Star Wars-nörd jag är idag :wink: Där började mitt intresse spinna vidare från filmerna, ut i Expanded Universe.

Sedan har jag varit med om många fantastiska Star Wars-upplevelser - de främsta av dem att se Mörkrets hämnd på bio, och att åka Star Tours i Disney Resort Paris (eller vad 17 det heter egentligen). Mer än tillräckligt för att hålla igång mitt intresse, för en 33 år gammal film och dess uppföljare.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 11 mars 2010 kl. 20:11

Ja, ärligt talat (skrivet) så har jag ingen aning.
Jag vet bara att jag alltid har gillat episod 1 väldigt mycket. När jag var liten brukade jag och en kompis titta på den filmen, några år senare fick jag filmen själv på VHS, som jag fortfarande har kvar.
Men iaf så tror jag bara jag blev lite intreserad på grund av filmerna, deras kvalite och spelen, men även historien som ligger bakom filmerna.
För säkert 5-6 år sedan så flyttade jag hit där jag bor nu och jag köpte lite star wars figurer jag tyckte var coola. Det var Jango Fett och den där konstiga varelsen som skadar Padmé på arenan i episod 2.
En jul fick jag Anakin som actionfigur och sen efter ett tag så blev det så att jag blev medlem här sen var blev jag en samlare av Star wars och Star Wars fan.
Så jag har väl varit ett fan i ungefär 4 år, men jag har alltid gillat science-fiction filmer och serier. Dom är spännande och jag har nog alltid intreserat mig av framtiden om hur den skulle kunna se ut. OCh på ett eller annat sätt så visar ju sci-fi filmer det.
Ja, det var väl min historia, men allt det här är inte helt säkert, det är bara en teori faktiskt.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 11 mars 2010 kl. 20:13

Men starwars är faktiskt historia xD

Användarvisningsbild
Aayla Secura
Rymdpilot

Inlägg av Aayla Secura » 11 mars 2010 kl. 21:34

Och framtiden!
Vad tycks om min besserwisser-signatur? :)

[quote="Dementis"]5 poäng till Aayla...[/quote]

[quote="Kaxs"] Aayla har helt rätt. [/quote]

Skriv svar