Hur Började din Star Wars Historia?

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.
Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Re: Hur Började din Star Wars Historia?

Inlägg av bloodmountain » 10 augusti 2014 kl. 04:07

Min star wars historia började när jag fick lego star wars när jag var typ3 sen såg jag filmerna och fastnade för dom och nu sitter jag här
use the force wisley

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 10 augusti 2014 kl. 12:22

För mig började det med att jag körde LEGO Star Wars 2(som låg i fel fodral så vi trodde det var "the video game" ) med master windu. Det var i femman och vi blev genast intresserade och planerade att se filmerna någon gång. Första jag såg var Ep3, såg sedan de andra på TV när TV400 visade alla under påsken.

Mina första Star Wars spel tror jag var Battlefront och Republic Commando.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 2 november 2014 kl. 13:31

Man blir än idag så nostalgisk av att läsa det där! :P Och hur man såg filmerna på TV400 under maratonen, åhh, minnen!!
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 2 november 2014 kl. 14:56

Min Star Wars historia började med att min moster och jag gick på bio 1997 och såg special edition versionen. Blev typ frälst direkt.
The negativity is strong in me. :roll:

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 2 november 2014 kl. 22:10

Hehe, jag föddes det året, så min historia tog en lite senare början! ;)

Tror faktisk jag såg delar av A New Hope på vhs-band när jag var riktigt liten. Mina föräldrar sa att det var "Stjärnornas Krig". Minns att jag såg Chewbacca i falken. Inget jag brydde mig så mycket om då, var ju inte på Svenska ens, eller tecknat. ;)

Användarvisningsbild
Darth Elooi
Droid

Inlägg av Darth Elooi » 17 april 2016 kl. 22:41

Min historia:

Jag var 3 år. Pappa älskade Starwars. Han köpte filmerna på DVD. Jag såg 4-6, 1-2 men pappa tyckte inte jag skulle få se trean så det blev året efter. Förstod ju inte vad de sa men spelade SÖNDER legospelen.
Runt Tio årsåldern kom andra franchises in och andra tyckte väl att SW var fel. Men åren efter har jag bara känt att SW är det rätta. Mina kompisar tycker väl jag är töntig som tittar på Rebels men jag bryr mig ej. Allt med Starwars kan göra en glad
(förutom dödsfall).
Idag sitter jag på sw.se minst 2 gånger om dagen och ser och läser starwars relaterat varje dag!
For my ally is the force, And a powerful ally it is. Life creates it, makes it grow. Its energy surrounds us and binds us.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 18 april 2016 kl. 18:30

Darth Elooi skrev: Idag sitter jag på sw.se minst 2 gånger om dagen och ser och läser starwars relaterat varje dag!
Det där låter som mig i den åldern. Nästan så man blev lite nostalgisk nu!

Hatar du också The Clone Wars som jag gjorde? :lol:

Användarvisningsbild
Darth Elooi
Droid

Inlägg av Darth Elooi » 18 april 2016 kl. 20:33

Hatar du också The Clone Wars som jag gjorde? :lol:
HEHE, nu ska jag vara ärlig!
När jag var fem och TCW började sändas kunde jag inget annat än älska det.
Nu när TCW kom till Netflix i början av året försökte jag men det var svårt, otroligt svårt.
Vissa avsnitt som jag älskade var fruktansvärda, i alla fall vissa av de.
Många hatar Rebell men absolut inte jag. TCW är en hyfsat okej serie för utfyllnad.
TCW har över 40 timmar på nacken. 3 av de är riktigt sevärda. Resten nja!
Men jag hatar den inte, den har bra moment men inget jag längtar efter direkt.
For my ally is the force, And a powerful ally it is. Life creates it, makes it grow. Its energy surrounds us and binds us.

Skriv svar