Hur Började din Star Wars Historia?

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.
Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 11 mars 2010 kl. 21:36

A long, long time ago, in a galaxy far, far away...

Historia alltså xD
Never tell me the odds! - Han Solo

Användarvisningsbild
master Windu
Droid

Inlägg av master Windu » 12 mars 2010 kl. 15:09

Dark-lord skrev:lite pinsamt men min historia började för 1 år sedan typ :oops:
jag gick hem till min kompis och då spelade vi Lego star wars II
det tyckte vi var kul sen lånade han Lego star wars I.
senare i påsk så såg jag alla sex episoderna när de gick på tv(då förstod jag att star wars var den bästa filmserien någonsin)'sen började jag köpa Legot,spelen,böckerna och serietidningarna
jag är kompisen min historia är samma
"I have to give you credit. You led me on quite a chase. But nobody gets away from Calo Nord in the end."

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 13 mars 2010 kl. 18:17

Har nu äntligen klarat av den första banan i Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II. Nu känns min Star Wars historia mer complete om man säger så.

Användarvisningsbild
Clone Wars 730
Rymdpilot

Re: Hur Började din Star Wars Historia?

Inlägg av Clone Wars 730 » 13 november 2010 kl. 21:41

Låter bra...

Förlåt för att jag väcker tråden till liv igen men jag blev så sugen! Någon mer som inte har får chansen att skriva sin historia i tråden?
"Taris is defenseless against our assault, Lord Malak. They are offering no resistance. The city is in ruins." ― Saul Karath

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 13 november 2010 kl. 22:00

Min star wars historia började nog när pappa visade mig ep 4-6 och jag älskade dom såklart och sen har jag väl intresserat mig i star wars, men det var väl inte förens TFU kom ut som jag verkligen tog tag i det och gick med i olika forum tex: det här forumet.
Så det var väl när TFU kom ut som jag blev ett riktigt hardcore fan fast jag hade intresserat mig för star wars långt innan och läst böcker,serier mm.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
linusw
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av linusw » 13 november 2010 kl. 22:24

min historia började när jag var 8 år min pappa ville visa en av hans favo filmer så då åkte vi och köpte star wars dvd boxen med epi 4-6. jag trodde att det var några tråkig filmer som var typ tusen år gamla. sen när jag hade såg epi 4 så var jag fast vid star wars :roll:

Användarvisningsbild
Clone Wars 730
Rymdpilot

Inlägg av Clone Wars 730 » 14 november 2010 kl. 08:35

Darth Bane skrev:Min star wars historia började nog när pappa visade mig ep 4-6 och jag älskade dom såklart och sen har jag väl intresserat mig i star wars, men det var väl inte förens TFU kom ut som jag verkligen tog tag i det och gick med i olika forum tex: det här forumet.
Så det var väl när TFU kom ut som jag blev ett riktigt hardcore fan fast jag hade intresserat mig för star wars långt innan och läst böcker,serier mm.
Gillar du the force unleashed? Jag har det första TFU spelet det är riktigt kul och jag har klarat ut det 3 gånger! :D

Ibland kan det kännas avslappnande att sätta sig framför sitt Playstation 2 och få ut sin illska genom att döda stormtroopers, älskar värkligen storylinen, du vet, det är ju lite efter order 66 och det är därför... Jag älskar då inte imperiet och rebellerna har uppgraderat allt (som är i filmerna) som T.E.X rebellerna har typ Clone Gunships och en del av imperiesoldaterna är kloner tror jag, älskar banan när man är på en rymdstation och ska döda den där jedi mästaren (han som blir blind och börjar dricka sprit senare i storyn).

P.S Synd att inte 2:ån kommer till playstation 2 :(
Senast redigerad av 1 Clone Wars 730, redigerad totalt 14 gånger.
"Taris is defenseless against our assault, Lord Malak. They are offering no resistance. The city is in ruins." ― Saul Karath

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 14 november 2010 kl. 10:33

Japp jag gillar TFU och TFU2 det är väl 2an jag hållit på med den mesta tiden när jag varit på forumet. :)
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 14 november 2010 kl. 11:38

Clone Wars 730 skrev: Älskar banan när man är på en rymdstation och ska döda den där jedi mästaren (han som blir blin och börjar dricka sprit senare i storyn).
General Kota heter han.

Och jag älskar TFU också, det är beroende framkallande på nåt sett, när man slåss mot Kota kan man krasha i en sol, och då blir det svårt :P

Jag ska nu klara spelet med Sith Stalker Armour.

Sen ska jag också köpa USE och klara ut spelet, sen köra det extra banorna :D
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Clone Wars 730
Rymdpilot

Inlägg av Clone Wars 730 » 14 november 2010 kl. 15:13

Vist är det roligt spel grabbar älskar även banan när man är ombord på dödstjärnan, jag brukar slänga iväg stormtrooperna och officerarna i superstjärnans jätte laser, man kan slänga saker överallt som tangentbord datorer stolar och allt, det är som att leka med kraften! :D

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 14 november 2010 kl. 17:52

Clone Wars 730 skrev: superstjärnan
Wtf?

Men är vi inte lite offtopic nu?
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
zeijlon
Droid

Inlägg av zeijlon » 14 november 2010 kl. 21:27

Min Star Wars historia började väl framför Eli-Wans tv någon gång runt 10-års åldern då jag blev tvingad till att kolla på alla Star Wars filmerna. Eftersom jag bara var 10 år så blev jag inget direkt fan då, men jag gillade Yoda och tyckte om Darth Vader (gilla och tycka om är ju likadant kom jag på nu), men i alla fall, så började jag väl gilla Star Wars på riktigt under de senaste åren då jag började förstå handlingen lite mer.
Så, ja... Min Star Wars historia är inte så lång, tyvärr.
May the force be with you.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 14 november 2010 kl. 21:57

Jag har redan berättat den, men jag kan upprepa för de nyas skull, och utveckla lite mer.

Min kompis(som heter master Windu här på forumet) hade köpt ett nytt spel, LEGO Star Wars II The Original Trilogy till sitt PS2.
Vi körde mycket, och skapade egna karaktärer och gjorde egna lekar om hur Star Wars filmerna handlade om.
Detta var i slutet av 2008 när jag var 11 år.
Sen när det blev Jul så ignorerade jag Star Wars, sen i Juni-Juli 2009 så kom det tillbaka. Och då kan man säga att jag blev ett fan, jag tänkte se Star Wars filmerna då vi hade de inspelade på VHS, men jag lät bli. Sen gick Star Wars Ep I-VI på TV400 under Påsken(som det gör varje år) och då såg jag de, och älskade de! Det var så jag blev fan.
Sen köpte jag Episod IV först då jag inte hade tid att se den dagen den gick på TV under Påsken. Sen efter hittade mamma Det mörka Hotet på en Loppmarknad och ringde mig och frågade "Ska jag köpa den till dig?" och jag svarade själv klart "Ja". och den kostade bara 10 kr också :lol:
Sen fick jag Jedis återkomst på min 12 års dag(jag fick även Star Wars BattleFront och Republic Commando, men det berättar jag om längre ner.) Sen närmade det sig Jul, och då fick jag Star Wars The Force Unleashed.

Mina Star Wars spel.

Allt började med att jag spelade Star Wars: Bounty Hunter På min brorsas PS2 innan jag ens blev fan, dock tyckte jag det var ett nice spel :)

Jag köpte LEGO Star Wars The Video Game på en loppmarknad senare 2009. Jag spelade det och spelar fortfarande ofta och mycket.
Sen på en annan loppmarknad senare samma år hittade jag Star Wars Jedi Knight Dark Forces II och Mysteries of the Sith, och jag köpte det, och jag tyckte(och tycker nu också) att det är ett mycket välgjort spel.
Sen när jag fyllde år så fick jag Star Wars: BattleFront och Republic Commando.
Sen köpte jag min brorsas PS2 med alla spel och så blev Bonuty Hunter mitt.
Sen kan jag ju inte nämna alla SW spel jag köpt under mina dar, men kolla gärna vilka jag har i tråden Vilka Sw spel har du?

Sen så har jag köpte två samlingsvolymer av Star Wars böcker. Prequel Trilogy och Original Trilogy, och de är mycket välskrivna.

Där var lite om mig, jag har alltså varit fan i 2 år ungefär :)

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 14 november 2010 kl. 22:14

Jag föll faktiskt först med George Lucas satsning på de unga. Episod 1. Jag föll totalt för den filmen när jag såg den på bio, följde "hypen" länge. Sen såg man även de gamla filmerna. Minns inte om jag någonsin såg dem före epi1. Det jag gillade mest var helt klart Darth Maul, fanns absolut inget häftigare. Och Vulture-droids var inte illa de heller.

Sen vid Epi2 så började man även sitta mer vid nätet och söka efter StarWars. Då man hittade denna sida. Tog det väl en stund också innan man registrerade sig på forumet. Vid den tiden hade man inte spelat allt för många sw-spel. sw:epi1 på pc, x-wing vs tie, battleground. Efter epi2 så bara ökade intresset lavinartat. Eller ja, man gick på premiären på den filmen, så det var redan högt inför starten. Och vid typ 2005, så var det epi3 och jag började även köpa en massa sw-spel och sw-böcker. Så jag kan ju inte säga att man tillhör eliten som älskat de gamla filmerna från när de faktiskt släpptes, men jag tycker jag vägt upp det bra med mitt engagemang :roll:
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 15 november 2010 kl. 15:20

Okej, men jag måste få säga en sak, Ep I är inte för barn, den har samma åldersgräns som Ep IV-VI.

Skriv svar