Hur Började din Star Wars Historia?

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.
Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: Hur Började din Star Wars Historia?

Inlägg av Wilfer88 » 15 november 2010 kl. 15:58

Dark-lord skrev:Okej, men jag måste få säga en sak, Ep I är inte för barn, den har samma åldersgräns som Ep IV-VI.
R2-D2 och C3PO fanns redan och ändå slängde han in Jar Jar Binks. Och hade med honom mycket. Med Epi 1 kom det också massor med reklam och leksaker för de små, något som inte gjorts i denna omfattning tidigare. Jag säger inte att Epi 1 är en barnfilm, men är helt klart mer fokuserad på de unga än de äldre filmerna, och även jämfört med de filmerna efter.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 15 november 2010 kl. 16:11

Du får gärna ha din åsikt, men enligt mig är ingen riktad till barn, dessutom så finns det ju leksaker från alla filmerna.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Clone Wars 730
Rymdpilot

Inlägg av Clone Wars 730 » 15 november 2010 kl. 20:46

Dark-lord skrev:
Clone Wars 730 skrev: superstjärnan
Wtf?

Men är vi inte lite offtopic nu?
Nope vi snackade ju om TFU. :P
"Taris is defenseless against our assault, Lord Malak. They are offering no resistance. The city is in ruins." ― Saul Karath

Användarvisningsbild
hunt3d
Yngling

Inlägg av hunt3d » 25 november 2010 kl. 07:13

Måste ha varit högst 6 år när jag började kolla, episod 6 var den första jag såg och av nån galen anledning tyckte jag det coolaste med den filmen var när Darth Vader ramlade i trappan. Brukade ofta flyga upp och jubla då, ack ja skadeglädje...sen hade jag massa serietidningar och actionfigurer

Användarvisningsbild
Clone Wars 730
Rymdpilot

Inlägg av Clone Wars 730 » 26 november 2010 kl. 20:06

Dark-lord skrev:Okej, men jag måste få säga en sak, Ep I är inte för barn, den har samma åldersgräns som Ep IV-VI.
Jag håller med dig Dark-Lord älskar den episoden, fast episode 2 och 4 är nog mina favoriter.

Jag tycker inte att man ska påstå att något är barnsligt, även fast man menar gott så tycker jag att Lucas verk är till för alla åldrar Wilfer88.
"Taris is defenseless against our assault, Lord Malak. They are offering no resistance. The city is in ruins." ― Saul Karath

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 26 november 2010 kl. 23:04

Clone Wars 730 skrev:
Jag håller med dig Dark-Lord älskar den episoden, fast episode 2 och 4 är nog mina favoriter.

Jag tycker inte att man ska påstå att något är barnsligt, även fast man menar gott så tycker jag att Lucas verk är till för alla åldrar Wilfer88.
Precis som Dark-lord så missförstår du mig. Jag har inte sagt att Epi 1 är varken en barnfilm eller är rent allmänt barnslig, jag menar bara att med Jar Jars inträde i Star Wars-sagan såg vi Lucas ge en extra hand till de riktigt unga som varken R2-D2 eller C3PO kunde nå. Ett klart steg ner i åldrarna. Men jag har aldrig sagt att Jar Jar är hela filmen. Det finns många/ de flesta scener som tilltalar de äldre fansen. Och det var just allt det andra som fick mig att fastna för Star Wars. Jar Jar är mest bara ett hatobjekt för mig som råkat följt med.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Clone Wars 730
Rymdpilot

Inlägg av Clone Wars 730 » 27 november 2010 kl. 19:27

Jar-Jar äger ut de flesta i star wars sagan för gunganer hör till en av mina favorit raser, gunganer behöver inte vara töntiga eller larviga. Klicka på länken och titta på den gunganiska prisjägaren.

http://starwars.wikia.com/wiki/Kleef

Användarvisningsbild
Plo Koon
Padawan

Inlägg av Plo Koon » 19 mars 2011 kl. 01:18

Det började med att farsan lånade ny-releasen av Return of the Jedi år 97-98, tror jag. Det jag minns mest från det är omslaget på VHS'en och Endor-scenerna.
Senare såg jag The Empire Strikes Back och sist A New Hope. Helt fel ordning alltså, haha.

Men det var när Episode 1 kom som jag blev frälst, om man säger så.
"Don't everyone thank me at once."

Användarvisningsbild
Jigglypuff
Padawan

Inlägg av Jigglypuff » 19 mars 2011 kl. 01:26

Men ep4 naturligtvis.

Användarvisningsbild
Wedge Antilles
Rymdpilot

Inlägg av Wedge Antilles » 19 mars 2011 kl. 10:52

Med att min lillebror önskade sig LEGO starwars-spelet, och att vi gick på sw utställningen i ö-vik
There is no emotion, there is peace
There is no ignorance, there is knowledge
There is no passion, there is serenity
There is no chaos, there is harmony
There is no death, there is the Force

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 19 mars 2011 kl. 11:11

(Harkel) När jag var ca 10 år tycke mamma att jag och min lillasyster skulle titta på star wars eftersom hon hade varit till Sverge(vi bor i Finland) och köpt dvd-boxen med den orginella triologin. Så vi började med ep.4(såklart) och jag mins att det första jag frågade var vid senen där R2-D2 och C-3PO gick i koridoren, då sa min mamma: det där är R2-D2 och C-3PO, och då frågade jag: vem är den där silver-roboten bakom dom, min mamma visste såklart inte svaret. Jag vet fortfarande inte vad den där droiden hätte(jag kunde kolla upp det på wookiepedia men jag bryr mig inte längre). Jag mins att jag tykte att sektionen när de var inne i dödstjärnan det bästa i filmen.

Pust, det här kommer bli ett långt inlägg. Det första jag reagerade på i ep.5 var på fudralet(2004 dvd fudralet): Jag märkte att Luke var med på alla fudral utom ep.5 fudralet. Då såg jag Boba Fett(på fudralet) och tängte att dett kanske var Luke som var utklädd. Senare i filmen reagerade jag inte dästo mera på honnom, inte fören långt senare då han blev min favoritkaraktär, det där har växlat men för tillfället är han min favo, faktist så tog det någåt år innan jag lärde mig hans namn. När det kom till "I am your father" blev jag inte överraskad eftersom min mamma redan hade avslöjat det. Så vi tittade på filmen och den var t.o.m bättre än föregående film.

Uh, jag ska försöka fatta mig kort på 6:an. Så var det dags för ep.6 och jag minns att rankor-monstret var riktigt läskit. Så vi tittade på filmen och än en gång överträffade den sin föregongare, det där har också växlat men den är nog, änligt mig, den bästa star wars filmen.

Sen skaffade min mamma Star Wars Battlefront, det var ett jättekul spel och min kusin kom nästan varenda dag över till mig för att spela det.

Sen tittade vi på Prequel triologoin och jag kände igen vissa sener från battlefront. Min starkaste reaktion var nog: Hur kan den där roboten hosta?

Sen när min kusin skaffade Battlefront 2 bästemde jag mig för att också skaffa det. Jag beställde det från internet och jag mins hur mycket jag väntade på spelet, jag uppehöll mig skälv med att förklara hur coolt spelet var för min syster, jag mins att det var likadant med Empire at war, och när jag entligen fick spelet så spelade jag, och jag spelade och spelade och min kusin kom över, och vi spelade och spelade och...Jag mins en dag när min kusin fick för sig att spela Battlefront 1 och när vi spelade Most Eisley banan minns jag hur ful den var, vi hade spelat så mycket Battlefront 2 att vi hade glömt bort hur den såg ut. Jag spelade fortfarande häldre tvåan men med tiden började jag också fastna för ettan, nu tycer jag att ettan faktiskt är bättre. Lego Star Wars 2 är också ett spel som jag har glada minnen av, det är bara synd att jag tror att jag alldrig kommer att njuta så mycket av ett spel mera som jag gorde med Battlefront 1.

Så började min Star Wars historia.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Slave 4
Fuktfarmare

Inlägg av Slave 4 » 20 mars 2011 kl. 07:25

Min lilla historia började runt 93 eller 94 när ep 4-6 visades på tv efter Bert :)
Dock missade jag ep 4, men det hade jag inte nån aning om. Sen något år efter fick jag Darth Vader och Luke SKywalker figurer. Tror Kenner precis hade släppt dem, efter det var jag fast :D

på VHS filmerna var det intervjuer med Lucas, och han pratade om att ep 1 skulle komma ut 99 vilket jag tyckte var en faslig lång tid, he he.

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 20 mars 2011 kl. 17:12

93,94? Hade inte Hasbro tagit över förseljnigen av Star Wars figurer vid det laget?
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Slave 4
Fuktfarmare

Inlägg av Slave 4 » 20 mars 2011 kl. 18:49

Jo, men Kenner kontoren stängdes inte ner förrän år 2000 :)

Och det var 95 jag fick mina första figurer :)

http://starwars.wikia.com/wiki/Kenner

Användarvisningsbild
Darth Wyyrlok
Droid

Inlägg av Darth Wyyrlok » 25 mars 2011 kl. 21:33

Jigglypuff skrev:Men ep4 naturligtvis.
Samma här

Skriv svar