Mobbning

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.
Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Mobbning

Inlägg av Dark-lord » 22 april 2010 kl. 07:27

Har någon här blivit mobbad?isåfall berätta om vad som hände när du blev mobbad och vem det var
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Aayla Secura
Rymdpilot

Inlägg av Aayla Secura » 22 april 2010 kl. 12:26

Så att du kan komma och spöa upp dem åt oss? :wink:
Vad tycks om min besserwisser-signatur? :)

[quote="Dementis"]5 poäng till Aayla...[/quote]

[quote="Kaxs"] Aayla har helt rätt. [/quote]

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 22 april 2010 kl. 12:44

Aayla Secura skrev:Så att du kan komma och spöa upp dem åt oss? :wink:
Jag tänkte hellre ha en trevlig disskusion men det kan jag väl :wink:
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 22 april 2010 kl. 13:52

Vet inte hur du tänkte få en "trevlig diskussion" om mobbing. Det finns inget trevligt med det.

Men för att svara på din fråga: ja, jag har blivit mobbad. Men nej, jag tänker inte säga varför, eller av vem/vilka, eller hur det gick till. Jag anser att det är mellan mig och den/dem som gjorde det.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 22 april 2010 kl. 16:59

Ja. Många gånger.
Värsta åren var i årskurs 7-9. Det blev lite mycket då.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 22 april 2010 kl. 17:20

.
Senast redigerad av 1 Darth Worgen, redigerad totalt 12 gånger.

Användarvisningsbild
Jigglypuff
Padawan

Inlägg av Jigglypuff » 22 april 2010 kl. 19:36

Jag blev mobbad i gymnasiet, men löste det själv.
Ingen vuxen förstog så jag tog mig mod och satt hårt mot hårt.
Dom mobbar inte längre, det kan jag säga, ivf inte mig.
Mer vill jag inte berätta, drar bara upp massa otrevliga minnen om man rotar för mycket.
Det är fega mäniskor som mobbar.

Användarvisningsbild
Forsaken
Wompråtta

Inlägg av Forsaken » 23 april 2010 kl. 21:50

Ska jag vara ärlig så tror/trodde jag inte att killar blir lika mobbade som tjejer. Ärligt, fler tjejer blir mobbade än killar. Vilket vill säga typ alla.
Jag har typ ingen tjej kompis som inte blivit mobbad någon gång i sitt liv. Fast iofs, de tjejer som är jättesnygga har aldrig blivit mobbade vad jag vet..

Jag själv har blivit mobbad många gånger.
Av helt idiotiska anledningar, inte längre men när jag var yngre så.
Man kan endån känna sig utanför ibland.
This ship stinks of fish. Or so I would imagine. The Mon Calamari are such a disgusting species.

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 23 april 2010 kl. 23:56

Hm.. Hur är mobbing bland tjejer egentligen? Jag har ingen aning om det, inte för att jag har någon egentlig förstahands upplevelse av mobbing mot mig, jag har förmågan att bli för arg för lätt ibland :roll: Hade i alla fall, gått ner nu, man lugnar ju sig med åldern. Men hur som helst, om jag ser någon bli illa behandlad så försöker jag gripa in och göra så mycket som jag kan... Fasen, lät för jedigt det där... Det är inte bra, de är för dogmatiska av sig.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 24 april 2010 kl. 23:43

Forsaken skrev:Ska jag vara ärlig så tror/trodde jag inte att killar blir lika mobbade som tjejer. Ärligt, fler tjejer blir mobbade än killar. Vilket vill säga typ alla.
Jag har typ ingen tjej kompis som inte blivit mobbad någon gång i sitt liv. Fast iofs, de tjejer som är jättesnygga har aldrig blivit mobbade vad jag vet..

Du tror så mycket. Ingen diskussion gör mig så förbannad som denna Bells!
Alla tjejer blir inte alls mobbade och det finns visst jättemånga killar som blir det. Du har ingen aning om vissa av de problem en kille kan bli utsatt för. De "tuffa" killarna på högstadiet skulle alltid hitta några personer att klanka ner på/knuffa/slås/skämta om. Och det är inte kul att vara en av dem. Inte kul alls faktiskt :)

Gräset är inte grönare på andra sidan. Och varför ens tala om olika sidor? Hej, jag är människa, och jag tror inte på könsroller. Over and out.
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 25 april 2010 kl. 11:21

Nej, men andra gör det, så då delas folk in i gäng och gäng behöver hitta någon att vara elaka mot för att höja moralen i inom det enga gänget, jämför fenomenet med nationalism.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 25 april 2010 kl. 17:59

.
Senast redigerad av 1 Darth Worgen, redigerad totalt 12 gånger.

Användarvisningsbild
Forsaken
Wompråtta

Inlägg av Forsaken » 26 april 2010 kl. 11:12

Jedi_Visse skrev:
Forsaken skrev:Ska jag vara ärlig så tror/trodde jag inte att killar blir lika mobbade som tjejer. Ärligt, fler tjejer blir mobbade än killar. Vilket vill säga typ alla.

Alla tjejer blir inte alls mobbade och det finns visst jättemånga killar som blir det. Du har ingen aning om vissa av de problem en kille kan bli utsatt för. De "tuffa" killarna på högstadiet skulle alltid hitta några personer att klanka ner på/knuffa/slås/skämta om. Och det är inte kul att vara en av dem. Inte kul alls faktiskt :)

Gräset är inte grönare på andra sidan. Och varför ens tala om olika sidor? Hej, jag är människa, och jag tror inte på könsroller. Over and out.
Men du är knäpp älskling <3
Men jag tex, bara för att jag inte är snygg nog så är jag inte värd något. Så är det alltid, fula tjejer blir "nertrampade", Kul att vara ensam hela tiden? Nej. Men Vincent, jag menar inte att killar inte kan bli mobbade men det är oftast tjejer som blir det. Finns fler mobbade tjejer än killar. Jag blev mobbad i förskolan för att jag tyckte om hästar, hur dumt som helst. Och nu för att jag inte har långt blont hår och DD kupa så är jag mindre värd. Kul? -.-
This ship stinks of fish. Or so I would imagine. The Mon Calamari are such a disgusting species.

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 26 april 2010 kl. 15:04

Forsaken skrev:
Jedi_Visse skrev:

Men du är knäpp älskling <3
Men jag tex, bara för att jag inte är snygg nog så är jag inte värd något. Så är det alltid, fula tjejer blir "nertrampade", Kul att vara ensam hela tiden? Nej. Men Vincent, jag menar inte att killar inte kan bli mobbade men det är oftast tjejer som blir det. Finns fler mobbade tjejer än killar. Jag blev mobbad i förskolan för att jag tyckte om hästar, hur dumt som helst. Och nu för att jag inte har långt blont hår och DD kupa så är jag mindre värd. Kul? -.-
Du stödjer hela ditt resonemang på egna erfarenheter, vilket är ohållbart. Om jag skulle göra det så skulle jag väl också komma fram till motsatt slutsats.

Så du menar att du blir mobbad nu för att du har vanligt hår och normalstora bröst? Sorry men då skulle 90% av alla tjejer också bli det. Och vadå mobbad? Det blir du väl inte :?
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Skriv svar