Mobbning

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.
Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Mobbning

Inlägg av Dark-lord » 10 augusti 2014 kl. 12:09

bloodmountain skrev:jag har inte blivit mobbad men retad av några personer som jag fortfarande inte gillar men dom har skärpt sig
Bra det. Det är upp till offret att bestämma ifall hen blir mobbad eller ej, beror på hur man känner sig. Tur att det är bättre i varje fall. Vilken klass går du i bloodmountain, kan vi kalla dig BM förresten? :P
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Inlägg av bloodmountain » 11 augusti 2014 kl. 03:37

jag ska börja 7:an och ja det får ni gärna :P
use the force wisley

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 12 augusti 2014 kl. 13:18

Sjuan alltså? Inget favoritår för mig, var då en lång dålig tid började, även om det var värre i åttan och nian. Föredrar mellanstadiet, så kul man alltid hade då! :) Meb gymnasiet är riktigt nice det också! Börjar andra året.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 15 augusti 2014 kl. 09:35

Klarade mig genom skolan utan att bli mobbat. Dock blev jag mobbad på ett jobb jag hade av en chef. Spelade ingen roll vad jag gjorde och hur bra andra tyckte det funka, hon var aldrig nöjd. Till slut mådde jag dåligt av att gå dit. :cry:
The negativity is strong in me. :roll:

Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Inlägg av bloodmountain » 15 augusti 2014 kl. 10:15

Vill inte ha en sån chef i framtiden
use the force wisley

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 17 augusti 2014 kl. 15:25

När det gäller vuxenmobbning borde man väl kunna prata med chefen som civiliserade människor och säga att man känner sig kränkt eller något. I skolan går det ju knappast, mobbarna kunde inte bry sig mindre om ens känslor. :roll:

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 17 augusti 2014 kl. 15:48

Dark-lord skrev:När det gäller vuxenmobbning borde man väl kunna prata med chefen som civiliserade människor och säga att man känner sig kränkt eller något. I skolan går det ju knappast, mobbarna kunde inte bry sig mindre om ens känslor. :roll:
Visa människor kan man fan inte prata med.
The negativity is strong in me. :roll:

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 21 augusti 2014 kl. 14:07

Det stämmer bra, vissa mognar helt enkelt aldrig.

Mobbare är några av de värsta avskummen som finns här i världen.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 2 november 2014 kl. 13:27

Om mina barn i framtiden får utstå mobbning tänker jag ta tag i det direkt, skära ut infektionen innan den sprider sig. ;)

Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Inlägg av bloodmountain » 2 november 2014 kl. 18:40

Dark-lord skrev:Om mina barn i framtiden får utstå mobbning tänker jag ta tag i det direkt, skära ut infektionen innan den sprider sig. ;)

i mitt huvud ser jag Darth vader som skär av en alien och det kommer grönt blod av någon andledning
use the force wisley

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 2 november 2014 kl. 21:46

Haha, tänkte mer symboliskt talat men det där lät också lite kul. :

Menade mer att stoppa problemet innan det förvärras. ;)

Användarvisningsbild
Darth Elooi
Droid

Inlägg av Darth Elooi » 16 april 2016 kl. 22:48

Går i sexan och är väl inte mobbad men absolut retad. Mår väl inte jätte dåligt över det men är väl inget jag föredrar.
Är väl rädd att bli mobbad. Men Starwars har hjälpt mig. Att inte söka hämnd osv.
For my ally is the force, And a powerful ally it is. Life creates it, makes it grow. Its energy surrounds us and binds us.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 17 april 2016 kl. 09:52

Det var tråkigt att höra, hoppas inte att det blir värre för din del. Men det blir bättre, det kan jag garantera. När du kommer längre in i tonåren kommer(förhoppningsvis) dina jämnåriga mogna något mer. Även om många i min ålder inte är mogna, så föregår ingen mobbning på min skola åtminstone vad jag vet.

Jag har haft ett tungt förflutet bakom mig, blivit trakasserad större delen av högstadiet, men i just nian skulle jag säga att jag blev mobbad. Kräket som gjorde det kommer jag aldrig att förlåta, men jag känner inget behov av att hämnas eller söka någon kontakt med honom igen. Det som har hänt har hänt, går inte att ändra det nu. Jag hade nog inte blivit den jag är idag om jag inte gått igenom de svåra tiderna.

Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Inlägg av bloodmountain » 5 juni 2016 kl. 15:03

kan lika gärna säga här att det inte hjälper att klå upp dem, för nu blir jag mobbad för det XD och så håller skolan på och jämrar
use the force wisley

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 16 oktober 2016 kl. 12:22

bloodmountain skrev:kan lika gärna säga här att det inte hjälper att klå upp dem, för nu blir jag mobbad för det XD och så håller skolan på och jämrar
Aj då. Önskar jag kunde göra något. Får hoppas det blir bättre om det inte redan blivit.

Jag tänker ännu på mobbningen ibland i mina sämre stunder, drömmer ibland om det. Men tiden hoppas jag läker alla sår.

Skriv svar