Struntsnackstråden Den Tredje

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.
Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: Struntsnackstråden Den Tredje

Inlägg av Wilfer88 » 19 november 2014 kl. 21:57

Tur man är en fattig gamer, för hade man varit en rik gamer, då hade man blivit en fattig gamer denna klassiska november-månad (väldigt vanligt att storspel-släpps denna tid på året). Spel värt att nämna är väl dessa just nu:

Assassins Creed: Unity
Dragon Age: Inquisitor
Call of Duty Advanced Warfare
Far Cry 4

Någon vars plånbok blev tunnare?
Själv köper jag dock inget av ovanstående, har tillräckligt med spel att beta av först :P
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Slave 4
Fuktfarmare

Inlägg av Slave 4 » 20 november 2014 kl. 12:39

Dragon Age: Inquisition ;)

Förstår att du skrev Inquisitor :)

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 20 november 2014 kl. 13:47

Slave 4 skrev:Dragon Age: Inquisition ;)

Förstår att du skrev Inquisitor :)
Haha, ja det har blivit en jävla vana alltså :P Ett relativt ovanligt ord men ändå har man skrivit det massor med gånger detta år :wink:

Inquisition ska det självklart vara, utmärkt observation där :D

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 20 november 2014 kl. 16:29

För ovanlighetens skull tycker jag att det inte finns så många spel som lockar mig nu framåt jul. Jag var väldigt intresserad av "Assassin's Creed: Unity", men när jag hörde att det både var buggigt och kändes framstressat så störtdök intresset.

Hösten har i och för sig varit bra, men just nu känns det inte som det kommer något direkt nytt.

Det är nog bara "Super Smash Bros for Wii U" som jag just nu är lite halvsugen på. Jag har dock aldrig spelat något spel i den serien så jag vet inte riktigt vad jag förväntar mig. Nintendos spel brukar alltid fungera för mig, och har tänkt testa något SSB-spel sedan N64 så det är hög tid. :wink:
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 27 januari 2015 kl. 19:20

Jag har kört igenom Assassin's Creed Unity nyligen, kan säga att det inte alls är lika överdrivet buggigt som många säger. Hört att det knappt är spelbart osv, det är det absolut. Är en del småglitchar ibland, men höll sig stabilt största delen av tiden. Storyn är bra, grafiken är ett enormt lyft, samt combaten och navigationssystemet och gatorna i Paris under revolutionen är verkligen ett intressant ställe att vistas på.

Gott nytt år långt i efterskott, förresten. :) 2015 nu, jag fyller 18 senare i år alltså.

Ska om några veckor på praktik i över två månader, ska bli kul att få slippa skolan ett tag och vara någon annanstans i majoriteten av terminen.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 28 januari 2015 kl. 01:03

Dark-lord skrev:Jag har kört igenom Assassin's Creed Unity nyligen, kan säga att det inte alls är lika överdrivet buggigt som många säger. Hört att det knappt är spelbart osv, det är det absolut. Är en del småglitchar ibland, men höll sig stabilt största delen av tiden. Storyn är bra, grafiken är ett enormt lyft, samt combaten och navigationssystemet och gatorna i Paris under revolutionen är verkligen ett intressant ställe att vistas på.
Spelar det just nu. Har aldrig spelat något AC tidigare men har fått mersmak. Är otroligt imponerad av det. Har inte heller upplevt några större buggar, men så började jag iofs spela först efter att den där mastodont patchen släpptes.
Dark-lord skrev: Gott nytt år långt i efterskott, förresten. :) 2015 nu, jag fyller 18 senare i år alltså.

Ska om några veckor på praktik i över två månader, ska bli kul att få slippa skolan ett tag och vara någon annanstans i majoriteten av terminen.
Men vilket år du har framför dig! [emoji2] Vet du var du ska praktisera?

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 1 februari 2015 kl. 12:22

Fint att du tog tag i saken och valde att prova spelet själv innan du dömde, Fredrik! :) Jag började nog också spela när en hel del patchar kommit, fick spelet i Julklapp. Rekommenderar även att du köper föregångaren, Black Flag. Ett otroligt välgjort och snyggt piratäventyr med en skön protagonist. Även alla andra delar i serien ifall du känner för det.

Det är planerat att jag ska praktisera på B.E.C, Binary Electronics and Computers. Butik alltså, mitt jobb blir då att laga datorer och så vidare. Jag har dock inte fått ha min arbetsintervju som jag skulle haft i Tisdags än eftersom att mötet ej var inplanerat, så handledaren åkte fem minuter innan jag och min mentor kom....
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 9 mars 2015 kl. 15:55

Tänkte tipsa om att Kanal 9 visar Looper ikväll kl. 21.00. Den är regisserad av Rian Johnson som är aktuell för Episod VIII och IX. Sägs vara bra.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Darkdwarf
Padawan

Inlägg av Darkdwarf » 10 mars 2015 kl. 23:49

Det är något märkligt med den här sidan... Förr eller senare kommer man alltid tillbaka. Kanske blir oftare med Ep7 på horisonten... :)

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 11 mars 2015 kl. 18:00

Alltid kul att se gamla droppa in, och vi hoppas innerligt att det sker i allt högre frekvens kring Episod 7.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 14 mars 2015 kl. 16:21

Fast känns alltid som om alla gamla medlemmar försvinner direkt efter. Hoppas vi får folk som stannar snart.

Kul att vi även tycks få lite nya också! Vad hände med nedräkningstråden för The Force Awakens btw?

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 20 mars 2015 kl. 10:04

Strax dags för en partiell solförmörkelse. Känns dock som att det blir svårt att se något, är lite molnigt, även om det är tunna moln. Vid 11 skulle det bli som mest i mitt område, så tänkte gå ut strax innan det.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 20 mars 2015 kl. 20:42

Såg du något sen då? Själv missade jag den, men var otroligt mulet så tvivlade på att jag hade sett något oavsett.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 20 mars 2015 kl. 20:57

Det var molnigt, så man såg inte solen så klart, men gick att se att det var något där i vägen, men det var ganska långt ifrån en total solförmörkelse där det blev betydligt mörkare ute, för det blev det ej.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 20 mars 2015 kl. 21:10

De kanske överdrev förmörkelsen i media jämfört med hur det egentligen blev.

Skriv svar