Struntsnackstråden Den Tredje

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.
Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: Struntsnackstråden Den Tredje

Inlägg av Wilfer88 » 24 mars 2015 kl. 18:49

Min spelkompis Darth Stryfe hittade dagens fynd på youtube. Tie fighter, i klassisk högkvalitativ tecknad japansk stil. Alltså inte spelet, det är en kort film, precis som en serie. Hur grym som helst :D

https://www.youtube.com/watch?v=PN_CP4SuoTU#t=18
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 6 april 2015 kl. 19:51

Wilfer88 skrev:Min spelkompis Darth Stryfe hittade dagens fynd på youtube. Tie fighter, i klassisk högkvalitativ tecknad japansk stil. Alltså inte spelet, det är en kort film, precis som en serie. Hur grym som helst :D

https://www.youtube.com/watch?v=PN_CP4SuoTU#t=18
Det var ju faktiskt en riktigt frän och välgjord film! Är det någon fanfilm eller något som faktiskt släppts officiellt?

Och just nu sitter jag, sista dagen på påsklovet, sen tillbaka till praktik igen. Är väl så där...

Men om mindre än en vecka börjar Game of Thrones - Säsong 5, vilket jag ser otroligt mycket fram emot.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 6 april 2015 kl. 21:54

En fanfilm. Den fick dock väldigt stor uppmärksamhet otroligt fort. även från officiellt håll.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 6 april 2015 kl. 23:44

Wilfer88 skrev:En fanfilm. Den fick dock väldigt stor uppmärksamhet otroligt fort. även från officiellt håll.
Kan jag tänka mig. Var riktigt bra animerad! Lite synd dock att han klippte bort rösterna(om han la till några från början), men var svängig musik.

Är f.ö på Krell avsnitten i TCW, ser fram något otroligt mot att dra igenom de! ;) Hört gott om de.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 8 april 2015 kl. 00:31

Dark-lord skrev:Är f.ö på Krell avsnitten i TCW, ser fram något otroligt mot att dra igenom de! ;) Hört gott om de.
Har du inte sett dem? :o
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 23 april 2015 kl. 16:15

Fredrik Jonsson skrev:
Dark-lord skrev:Är f.ö på Krell avsnitten i TCW, ser fram något otroligt mot att dra igenom de! ;) Hört gott om de.
Har du inte sett dem? :o
Nej jag har inte sett igenom Säsong 4 innan. Jag hatade ju som du vet TCW förr. ;) Började dra igenom serien för något år sen, inte kollat regelbundet dock så den har fått vila en del längre stunder.

F.ö är praktiken över, tillbaks till skolan nu sen en vecka... och jag kunde inte hålla mig från att se läckta GoT så inga roliga Måndagar på flera veckor. Yippie....

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 10 juli 2015 kl. 12:13

Mjaha, haft sommarlov i... snart en månad nu. Detta lov är jag nöjd över, har inte känts som om dagarna bara flugit förbi och det gått tre dagar av lovet. Jag skulle nästan vara nöjd nu bara över mitt lov, men över en månad kvar. Något sommarjobb blev det inte i år heller. Nästa år tar jag studenten så då blir det vidare mot annorlunda äventyr, vad framtiden bringar kan jag inte säga något om ännu, ingen aning om vad det blir gällande jobb, studier och så vidare, men livet går vidare oavsett.

Nu på lovet har jag kollat mycket på film, som är mitt främsta intresse, vilket jag är nöjd över. Börjat se om lite bra filmer jag inte sett på länge, sen ser jag nya, och tv-serier också förstås. Annars är jag ute och solar när vädret tillåter, var och övernattade i några dagar hos morföräldrarna för någon vecka sedan och övernattade sedan i en stuga med några kompisar dagen efter, så inte händelselöst direkt, även om jag inte är en sån som kräver att saker händer, föredrar lugnet.

Men ska inte svamla på nu bara, ha en trevlig sommar!

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 27 augusti 2015 kl. 10:30

Får väl allt ta och gratulera Fredrik Jonsson själv på födelsedagen samt tacka honom för det fina forumet han gett oss som börjar få mer och mer aktivitet igen! :D

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 27 augusti 2015 kl. 11:14

Stort grattis Fredrik!

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 29 augusti 2015 kl. 15:31

Dark-lord skrev:Får väl allt ta och gratulera Fredrik Jonsson själv på födelsedagen samt tacka honom för det fina forumet han gett oss som börjar få mer och mer aktivitet igen! :D
Wilfer88 skrev:Stort grattis Fredrik!
Tack så mycket! Fast nu börjar man ju bli så gammal att man nästan inte vill prata om det. :P

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 14 september 2015 kl. 00:18

Spelhösten blev sprängfylld helt plötsligt. Räcker inte att Knights of the Fallen Empire kommer i oktober och Battlefront i november, nu dök även Legacy of the Void upp på tapeten.

https://www.youtube.com/watch?v=M_XwzBMTJaM

3st måste-spela-spel på 2 månader. Jag som faktiskt inte köpt något spel dag 1 sen... ja, Heart of the Swarm för 2,5 år sen. Före det var det Mass Effect 3. Spel som Rome 2, Tomb Raider, BF4, Batman Arkham City osv har jag alla köpt långt efter release. Inga spel jag varit väldigt hypade för sen förra StarCraft 2 expansionen, tills nu, och de bara krockar in i varandra :P

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 15 september 2015 kl. 16:35

Ett tag tyckte jag folk pratade om att det var så många spel som flyttats från hösten 2015 till våren 2016 och att det skulle bli jättetråkigt innan jul. Jag har fullt upp.

Förutom Battlefront (och det spelet kommer ta upp mycket av min tid) så blir det väldigt Nintendo-orienterat för min del. Så här ser min lista ut för hösten.

Super Mario Maker (Wii U)
Star Fox Zero (Wii U)
The Legend of Zelda: Triforce Heroes (3DS)

Sedan skulle jag även gärna vilja klämma in Assassin's Creed Syndicate och Mad Max-spelet. Och så är det Star Wars: Uprising som man också borde testa. Plus något ytterligare spel som jag säkert har glömt bort. Men jag tror inte att jag har någon tid över.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 17 september 2015 kl. 06:22

*suck* Så otroligt trött på skolan just nu. Går sista året på gymnasiet nu och orkar verkligen inte med den längre....

Aja, snart praktik...

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 21 september 2015 kl. 15:23

Tråkigt att höra. Men kämpa på, det är snart över.

Var förresten inte du på praktik nyligen?

Användarvisningsbild
Emil G
Yngling

Inlägg av Emil G » 13 oktober 2015 kl. 12:17

Själv kämpar jag på sista året på min kandidat och sammanlagt femte året på universitet. Ge mig bara min examen och ett jobb så jag slipper tänka på tentor och annan bråte.

För övrigt intalar jag mig själv att jag skall börja posta regelbundet varenda gång jag kommer mig för att logga in här efter mina långa uppehåll men det blir aldrig av. Så där på skojs skull valde jag att läsa mina gamla inlägg och jag när jag var 14 var en fullblodsidiot.

Skriv svar