Skola

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.
Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Re: Struntsnackstråden Den Tredje

Inlägg av Darth Worgen » 19 januari 2011 kl. 18:44

Jag tänkte hjälpa dig, men ångrade mig när du inte nämnde mig.

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 19 januari 2011 kl. 18:47

förlåt så mycket då! jag tänkte inte på dig, mest med tanke på att kaxs och dvf pratar ändå en del om skola och sånt, men har inte hört så mkt från dig :P men vilken linje går du på? och gillar du det? :)
Never tell me the odds! - Han Solo

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 19 januari 2011 kl. 18:53

Darth Worgen skrev:Jag tänkte hjälpa dig, men ångrade mig när du inte nämnde mig.
Var inte löjlig nu, han visste ju facktist inte.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 19 januari 2011 kl. 18:54

Frigolit ser konstigt ut, ellerhur?
Senast redigerad av 1 Darth Worgen, redigerad totalt 24 gånger.

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 19 januari 2011 kl. 19:02

aha okej :)

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 19 januari 2011 kl. 22:29

dajcman skrev:Mina favoritämnen är nog matte och so, och har aldrig riktigt gillat naturämnena, men börjat göra det mer o mer i nian nu faktiskt. Men fortfarande är jag mer inne på ekonomi /samhälle, det är väl också breda linjer?
Jo, det är de, men om du vill ha som mest bredd inom samhälle så bör du nog ta vanlig sam/sam, eftersom det är ju självfallet mycket bredare än sam/ekonomi. Lite som att natur/natur är bredare än natur/matte. Men som sagt, läs den linje som du känner kommer vara den roligaste så kommer allt att lösa sig. Om du inte är nöjd med skolan eller linjen så kan man alltid byta, eller ja, skolan kanske man inte kan byta om man inte bor i en relativt stor stad så att det finns flera skolor i området.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 19 januari 2011 kl. 23:42

Fast nu har dem ju gjort om det så att ekonomi är en helt egen linje ;) men ja, jag får ta det jag hoppas blir roligast! tack :D

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 20 januari 2011 kl. 12:13

Darth Vader Fan skrev:skolan kanske man inte kan byta om man inte bor i en relativt stor stad så att det finns flera skolor i området.
Är du född igår eller? Man kan söka till skolor som ligger i andra städer. Men då är man tvungen att åka tåg, buss eller använda sig av något annat transportmedel.

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 20 januari 2011 kl. 13:54

Darth Worgen skrev:
Darth Vader Fan skrev:skolan kanske man inte kan byta om man inte bor i en relativt stor stad så att det finns flera skolor i området.
Är du född igår eller? Man kan söka till skolor som ligger i andra städer. Men då är man tvungen att åka tåg, buss eller använda sig av något annat transportmedel.
Föreslår att du läser vad DVF faktiskt skriver: han säger inte att man inte kan söka till andra städer. Han säger att man kanske inte kan byta skola när man redan börjat på gymnasiet. Dessutom säger han kanske, vilket betyder att han erkänner att han inte är säker.

Jag håller halvt med DVF. Jag tror det är lättare att byta till en skola som är nära en; att det är större chans att dem tar emot en då. Men då tror jag inte det spelar någon roll vilken storlek det är på staden, så länge det finns en gymnasieskola som man inte går på och som är hyfsat stor (eller bara råkar ha någon plats över).
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
linusw
Fuktfarmare
Kontakt:

Re: Skola

Inlägg av linusw » 21 januari 2011 kl. 06:47

Jag bor i Värmdö utan för Stockholm och jobbig är att värmdö kommun inte vill bygga några gymnasium skolor på Värmdö dock så äger dom Värmdö gymnasium inne i stockholm :?

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Struntsnackstråden Den Tredje

Inlägg av Darth Vader Fan » 23 januari 2011 kl. 15:00

Bah, jag stör mig på att elevkåren på min skola inte har publicerat förslag på verksamhetsplan eller stadgar inför det kommande årsmötet, så att det blir helt omöjligt för mig att skriva någora vettiga motioner. :x
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 23 januari 2011 kl. 20:13

Darth Vader Fan skrev:Bah, jag stör mig på att elevkåren på min skola inte har publicerat förslag på verksamhetsplan eller stadgar inför det kommande årsmötet, så att det blir helt omöjligt för mig att skriva någora vettiga motioner. :x
Och vad är en elevkår för något? Om det nu ens finns.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 23 januari 2011 kl. 20:45

Darth Vader Fan skrev:Bah, jag stör mig på att elevkåren på min skola inte har publicerat förslag på verksamhetsplan eller stadgar inför det kommande årsmötet, så att det blir helt omöjligt för mig att skriva någora vettiga motioner. :x
Förstod typ fem ord av det där :lol:
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 23 januari 2011 kl. 22:13

Darth Worgen skrev:
Och vad är en elevkår för något? Om det nu ens finns.
Som ett elevråd, fast lite bättre :P
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 24 januari 2011 kl. 13:41

Okej, men vad gör en elevkår bättre än ett elevråd? Att elevkåren har möjlighet till att bestämma mer? Att mer lyssnar på elevkåren? Att elevkår låter bättre än elevråd? Tack i förhand för en förklaring.

Skriv svar