Skola

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.
Användarvisningsbild
Glorfindel
Droid

Re: Skola

Inlägg av Glorfindel » 31 mars 2011 kl. 09:55

Darth Worgen skrev:På tal om krig. Har ni hört talats om Gran Chaco-kriget?
Kan jag inte påstå att jag har... :?
Du får gärna upplysa mig.

Jag å andra sidan tycke att jag hade världens bästa historia lärare när jag läste Historia A och Historia B på komvux.
A bag of ice?

Användarvisningsbild
Wedge Antilles
Rymdpilot

Inlägg av Wedge Antilles » 31 mars 2011 kl. 18:16

Jag har världens tråkigast läxa! Man ska först läsa ett helt och hållet skolanpassat och humorlöst häfte om MEDELTIDEN, med en attityd som försöker övertyga en om att tycka synd om dem. Sen ska man svara på 10-17 instuderingsfrågor, var av ca hälften av dom går att finna svar på i häftet! (det är tänkt att man ska kunna finna svar på alla) :evil:
There is no emotion, there is peace
There is no ignorance, there is knowledge
There is no passion, there is serenity
There is no chaos, there is harmony
There is no death, there is the Force

Emil
Fuktfarmare

Inlägg av Emil » 1 april 2011 kl. 16:15

Wedge Antilles skrev:Jag har världens tråkigast läxa! Man ska först läsa ett helt och hållet skolanpassat och humorlöst häfte om MEDELTIDEN, med en attityd som försöker övertyga en om att tycka synd om dem. Sen ska man svara på 10-17 instuderingsfrågor, var av ca hälften av dom går att finna svar på i häftet! (det är tänkt att man ska kunna finna svar på alla) :evil:
Åh, va lycklig jag skulle bli om jag hade sån läxa! Nu sitter jag med följande fråga på en hemtenta:
"Gör en utförlig jämförelse mellan Augustinus distinktion mellan världsstaten och Gudsstaten och Martin Luthers distinktion mellan andligt och världsligt regemente."

:roll:

Användarvisningsbild
Wedge Antilles
Rymdpilot

Inlägg av Wedge Antilles » 1 april 2011 kl. 16:23

Emil skrev:
Wedge Antilles skrev:Jag har världens tråkigast läxa! Man ska först läsa ett helt och hållet skolanpassat och humorlöst häfte om MEDELTIDEN, med en attityd som försöker övertyga en om att tycka synd om dem. Sen ska man svara på 10-17 instuderingsfrågor, var av ca hälften av dom går att finna svar på i häftet! (det är tänkt att man ska kunna finna svar på alla) :evil:
Åh, va lycklig jag skulle bli om jag hade sån läxa! Nu sitter jag med följande fråga på en hemtenta:
"Gör en utförlig jämförelse mellan Augustinus distinktion mellan världsstaten och Gudsstaten och Martin Luthers distinktion mellan andligt och världsligt regemente."

Oj! :shock: :shock: Jag fattade inte ens hälften av det där!

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 1 april 2011 kl. 18:26

Emil skrev:Åh, va lycklig jag skulle bli om jag hade sån läxa! Nu sitter jag med följande fråga på en hemtenta:

Heh. Fy vad glad jag blir att jag inte läser sånt. Nu är det inte ens två månader kvar av Historia A, sedan aldrig mer! 8)
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 2 april 2011 kl. 05:04

Jag skrev nyss tentan i mark- och miljörätt. Gode Gud. Det kändes dock som att det gick ganska bra. Tyvärr så glömde jag skriva ut en av de bästa lathundarna, så jag improviserade mest. Märkte, när jag lämnat in tentan, att jag hade hänvisat till lagtext som inte är gällande längre. Men jag orkar inte bry mig just nu, för nu är jag av med skiten :lol:
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 2 april 2011 kl. 16:22

Oh herregud, jag ska lämna in ett PM på svenskan på måndag om vad jag ska hålla tal om på nationella provet... Jag tycker personligen att det är jättekul att hålla tal, men inte om man blir tvingad till det och inte ens får välja ämnet helt fritt... Usch, svenska är verkligen ett fullständigt värdelöst ämne.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Wedge Antilles
Rymdpilot

Inlägg av Wedge Antilles » 18 maj 2011 kl. 10:05

I måndags så var det korv med potatis. Det fanns en pepparrots sås till, jag tog lite gran. Läraren sitter bredvid mig, och jag sa: Det lär ju inte smaka någon pepparrot i alla fall, så. Det är ju liksom skolan... :roll:

Läraren svarar: Kom igen, du klagar ju på allt... :P

Jag: Du smakar först... 8)

Läraren smakar

Jag: Nå... Hur vad det med pepparroten? :)

Läraren: Nja... Jag...kan ju ha missat den lite. :?

Senare

Tjej i klassen: Smaka på såsen, den var ju god! :)

Jag: Jo, fast för att vara pepparrots sås så smakar den inte mycket... :roll:

Tjej: Va..? Vem har sagt att det skulle vara pepparrots sås?? :?

Det blev lite mycket smilysar, jag vet.

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 18 januari 2013 kl. 16:23

Oh yeah! Fick hem mitt examensbevis igår. Kan numera titulera mig som ingenjör! 8)
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 18 januari 2013 kl. 19:10

Fredrik Jonsson skrev:Oh yeah! Fick hem mitt examensbevis igår. Kan numera titulera mig som ingenjör! 8)
Stort grattis. Jag drömde också om att bli ingenjör när jag gick i gymnasiet, men sen krakelerade det hela när jag insåg hur tekniskt och svårt det hela var. Men har såklart stor respekt för de som faktiskt klarar av en sån utbildning :wink:
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 24 maj 2014 kl. 14:23

Om två veckor har jag gått ut ettan på gymnasiet. Tiden har gått oerhört fort, men är helt säker på att jag valt rätt. Är utan tvekan den bästa skolan jag gått på.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 26 maj 2014 kl. 10:26

Dark-lord skrev:Om två veckor har jag gått ut ettan på gymnasiet. Tiden har gått oerhört fort, men är helt säker på att jag valt rätt. Är utan tvekan den bästa skolan jag gått på.
Vad läser du?
The negativity is strong in me. :roll:

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 27 maj 2014 kl. 13:00

Jag läser EL och Energi på IT-Gymnasiet!
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Re: Struntsnackstråden Den Tredje

Inlägg av bloodmountain » 10 augusti 2014 kl. 04:01

Dark-lord skrev:Skola är absolut INTE kul :( På min skola måste jag låtsas att inte gilla SW eftersom man är en tönt annars :cry:
öööööh det finns ett par idioter på min skola som tycker det också
use the force wisley

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 10 augusti 2014 kl. 12:16

Gick i sjuan när jag skrev det där så är inget problem längre. Kan dock säga att högstadiet var min värsta tid i livet, helt klart.

Skriv svar