Skola

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.
Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Re: Skola

Inlägg av bloodmountain » 11 augusti 2014 kl. 03:30

vilket sammanträffande jag ska precis börja 7:an
use the force wisley

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 12 augusti 2014 kl. 13:16

Good luck. ;) Hehe, men är ju möjligt att du får bättre i högstadiet än vad jag hade. Förhoppningsvis så.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Re: Struntsnackstråden Den Tredje

Inlägg av MurderCapital » 15 augusti 2014 kl. 09:32

bloodmountain skrev:
Dark-lord skrev:Skola är absolut INTE kul :( På min skola måste jag låtsas att inte gilla SW eftersom man är en tönt annars :cry:
öööööh det finns ett par idioter på min skola som tycker det också
Är det så fortfarande?

"Nörd" är väl inne nu är det inte?

Kommer själv ihåg att folk tittade snett på en när man kunde saker om serietidningar och Star Wars filmer... det är idag samma människor som jag ser i bio kön till Iron Man 3.... :lol: Känns som man är 'vinnaren' då.
The negativity is strong in me. :roll:

Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Inlägg av bloodmountain » 15 augusti 2014 kl. 10:17

Man kan bli mobbad även om man inte är nörd
use the force wisley

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 15 augusti 2014 kl. 13:24

MurderCapital skrev: Är det så fortfarande?

Kommer själv ihåg att folk tittade snett på en när man kunde saker om serietidningar och Star Wars filmer... det är idag samma människor som jag ser i bio kön till Iron Man 3.... :lol: Känns som man är 'vinnaren' då.
Det beror också på vad som anses vara "nördigt". Jag anser inte mig själv vara en nörd, men jag är ändå intresserad av Star Wars och tänker även se Episod 7 på bio. Man kan säga att det som en gång ansågs vara nördigt för tio år sedan idag blivit en del av modern kultur. Jag menar, kolla på vad Marvel håller på med - de har vunnit mainstreampubliken.

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 15 augusti 2014 kl. 13:47

Darth Worgen skrev:Man kan säga att det som en gång ansågs vara nördigt för tio år sedan idag blivit en del av modern kultur. Jag menar, kolla på vad Marvel håller på med - de har vunnit mainstreampubliken.
Är det jag menar!
The negativity is strong in me. :roll:

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 17 augusti 2014 kl. 14:48

MurderCapital skrev:
bloodmountain skrev:
Dark-lord skrev:Skola är absolut INTE kul :( På min skola måste jag låtsas att inte gilla SW eftersom man är en tönt annars :cry:
öööööh det finns ett par idioter på min skola som tycker det också
Är det så fortfarande?

Var några år sedan jag skrev det där som sagt, men då var det i varje fall så. Man skulle gilla mopeder, epatraktorer, cigg och snus och sådant coolt. Jag passade inte in i högstadiet alls.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Inlägg av bloodmountain » 18 augusti 2014 kl. 09:50

öööööh det finns ett par idioter på min skola som tycker det också[/quote]

Är det så fortfarande?

Var några år sedan jag skrev det där som sagt, men då var det i varje fall så. Man skulle gilla mopeder, epatraktorer, cigg och snus och sådant coolt. Jag passade inte in i högstadiet alls.[/quote][/quote]

Personligen så allt förutom mopeder tycker jag är typ töntigt att tycka om
use the force wisley

Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Inlägg av bloodmountain » 18 augusti 2014 kl. 09:51

det där är några citat som jag blev sur på och försökte ta bort men ... jag tog bort alla
use the force wisley

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 21 augusti 2014 kl. 14:05

Jag håller helt med, jag ser ner på alla de som kör epa och röker/snusar(innan de är myndiga). Ser de alla som patetiska fjortisar som försöker vara coola, precis vad de är. Stå på dig BM och tänk på att de i högstadiet är patetiska, att du är bättre än de.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 2 november 2014 kl. 13:30

Jag gillar min nuvarande skola, både lärare och elever. Men skolan har aldrig vart något för mig för att vara ärlig. Vart skoltrött sedan några dagar i dagis. :P

Ser verkligen fram emot studenten!

Användarvisningsbild
Darth Elooi
Droid

Inlägg av Darth Elooi » 6 oktober 2016 kl. 21:28

Jag började 7:an nu, då bytte jag skola. Fy vilken dålig skola. Ventelationen är katastrof, har astma och kan knappt andas där inne. Lärarna kan man diskutera. Fy!
For my ally is the force, And a powerful ally it is. Life creates it, makes it grow. Its energy surrounds us and binds us.

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 12 oktober 2016 kl. 15:58

Darth Elooi skrev:Jag började 7:an nu, då bytte jag skola. Fy vilken dålig skola. Ventelationen är katastrof, har astma och kan knappt andas där inne.
Dålig ventilation i skolor känns som ett rätt gammalt problem. Det fanns redan på min tid, och när jag frågade min mor så sade hon att det var likadant på hennes tid. Med något enstaka undantag har det varit samma problem i alla skolor jag besökt. Kan inte förstå varför ingenting görs. Så klart extra trist när du har astma. Gör ju knappast saken bättre.

I min skola där jag gick årskurs 1-6 klagades det jämnt på dålig luft. Nu, rätt så många år senare, läste jag att skolan kommer att hållas stängd i något år på grund av mögel. Tänk om de hade gjort någonting i tid istället, så hade alla barn sluppit flytta till andra skolor i närheten.
Darth Elooi skrev:Lärarna kan man diskutera.
Hoppas att det bara är i början. Vissa lärare kan alltid verka skumma i början, men efter ett tag lär man känna dem bättre.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 16 oktober 2016 kl. 11:33

Borde själv bytt skola innan sjunde klass. Kommer ångra min tid från femte till nionde klass i resten av mitt liv, men det gäller att titta framåt och inte tänka över det förflutna. Hoppas det går bättre för dig nu, Elooi!

Någon fysisk skola ska jag nog inte börja på just nu, men hade eventuellt tänkt börja plugga Engelska på distans efter jul. Sedan någon form av filmkunskap senare, kanske.

Vet inte om det hela leder någon vart om vi talar om jobb, men kan vara kul att vara sysselsatt och ha någon utbildning utöver gymnasium!

Skriv svar