Star Wars Rebels (allmänna diskussioner)

Diskutera Rebels, The Clone Wars, Ewok-filmerna, Holiday Special eller några av de äldre tv-serierna.
Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: Star Wars Rebels (hösten 2014)

Inlägg av Wilfer88 » 8 oktober 2013 kl. 15:59

En första teaser trailer har dykt upp, med stark fokus på teaser. Den visar absolut ingenting av serien.

http://www.youtube.com/watch?v=O1_F7zg4B30

Fullständigt meningslöst gjort. Finns liksom ingen chans att diskutera vidare om serien när de inte ger oss mer.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 8 oktober 2013 kl. 22:46

Wilfer88 skrev:En första teaser trailer har dykt upp, med stark fokus på teaser. Den visar absolut ingenting av serien.

http://www.youtube.com/watch?v=O1_F7zg4B30

Fullständigt meningslöst gjort. Finns liksom ingen chans att diskutera vidare om serien när de inte ger oss mer.
Poänglöst är bara förnamnet.
The negativity is strong in me. :roll:

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 12 oktober 2013 kl. 22:57

Äntligen börjar de få ihop lite information. Hände en del på NYCC eventet.

http://www.theforce.net/story/front/Twe ... 154668.asp

och video

http://www.youtube.com/watch?v=NX1uCXVg9ug

Inte bara karaktärsutveckling på rebellernas sidan, utan det finns även ett fokus på Imperiet. Härligt härligt.

Direkt har de bekräftat att Inquisitors får agera huvudskurkar i serien. Riktigt jäkla härligt.
Det var en stor önskan för mig att vi skulle få se dem jaga de jedis som Vader inte hinner med. De kan bli härliga bad-guys, även om bilden på den första är väldigt likt Sonen från tcw Mortis serien. Kan ju hända att han förändras innan serien startar.

Äntligen kan jag säga: Yes! Jag ser fram emot denna serie.

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 13 oktober 2013 kl. 01:28

Riktigt bra video. Blev riktigt taggad av serien. Fast huvudpunkten i hela videon (och nu vet jag ju att det här är jätteuppenbart och alla redan har lagt märke till det här :roll: ) är ju så klart att jag var med i bild. 8) :lol:

Bild
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 13 oktober 2013 kl. 17:51

Wilfer88 skrev:Direkt har de bekräftat att Inquisitors får agera huvudskurkar i serien. Riktigt jäkla härligt.
Det var en stor önskan för mig att vi skulle få se dem jaga de jedis som Vader inte hinner med. De kan bli härliga bad-guys, även om bilden på den första är väldigt likt Sonen från tcw Mortis serien. Kan ju hända att han förändras innan serien startar.
Ursäkta att jag frågar men var kommer Inquisitors ifrån? Har aldrig hört talas som dem...

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 13 oktober 2013 kl. 18:46

MurderCapital skrev:
Wilfer88 skrev:Direkt har de bekräftat att Inquisitors får agera huvudskurkar i serien. Riktigt jäkla härligt.
Ursäkta att jag frågar men var kommer Inquisitors ifrån? Har aldrig hört talas som dem...
Undrar om det inte är ungdomsböckerna de först dök upp i. Själv såg jag dem först i Jedi Knight spelen. Alla utspelar sig efter episod 6, men man har alltid fått uppfattningen att Inqusitors varit jedi-jägare i Imperiet under lång tid. De hade uppdraget att hitta och ibland döda alla de jedis som gömt sig. Stöter de på någon beryktad Jedi Knight eller Jedi Master så skulle de inte ingripa utan istället låta Darth Vader nå fram till målet.

En Inquisitor är i regel en dark jedi, alltså en jedi som fallit till den mörka sidan. Tror Palpatine hade koll på de flesta Jedis som inte riktigt höll den ordens standard. Sen finns det dom som var för gammal för att bli jedis. De hade fortfarande potential som Palpatine kunde utnyttja när Jedi Orden föll efter Order 66.
Fredrik Jonsson skrev:Riktigt bra video. Blev riktigt taggad av serien. Fast huvudpunkten i hela videon (och nu vet jag ju att det här är jätteuppenbart och alla redan har lagt märke till det här :roll: ) är ju så klart att jag var med i bild. 8) :lol:

Bild
OMG!!! Skoj :lol:

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 13 oktober 2013 kl. 20:32

Wilfer88 skrev:
MurderCapital skrev:
Undrar om det inte är ungdomsböckerna de först dök upp i. Själv såg jag dem först i Jedi Knight spelen. Alla utspelar sig efter episod 6, men man har alltid fått uppfattningen att Inqusitors varit jedi-jägare i Imperiet under lång tid. De hade uppdraget att hitta och ibland döda alla de jedis som gömt sig. Stöter de på någon beryktad Jedi Knight eller Jedi Master så skulle de inte ingripa utan istället låta Darth Vader nå fram till målet.

En Inquisitor är i regel en dark jedi, alltså en jedi som fallit till den mörka sidan. Tror Palpatine hade koll på de flesta Jedis som inte riktigt höll den ordens standard. Sen finns det dom som var för gammal för att bli jedis. De hade fortfarande potential som Palpatine kunde utnyttja när Jedi Orden föll efter Order 66.
Ah, det är från EU böckerna med andra ord. Tycker inte om det faktiskt, för mig har det alltid varit Darth Vader själv som jaga alla jedis som på något sätt överlevde Order 66.

Användarvisningsbild
Slave 4
Fuktfarmare

Inlägg av Slave 4 » 2 februari 2014 kl. 12:05

Det har dykt upp bilder på lego seten, och det verkar som om det kommer finnas en jedi bland huvudkaraktärerna.

http://brickultra.com/lego-star-wars-su ... ost-75053/

Användarvisningsbild
Jonipoon
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av Jonipoon » 20 februari 2014 kl. 23:55

Jag är faktiskt riktigt taggad inför Rebels. Jag kommer nog definitivt försöka titta på den på något sätt... tror ni att den kommer att sändas någon annanstans än Disney XD? För jag har inte den kanalen, och jag har ingen lust att åka hem till mina föräldrar och titta på det....
I am not part of the dark — simply deeper in the shadows.
― Quinlan Vos

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 15 mars 2014 kl. 17:03

Något jag beundrar med denna serie(utifrån vad vi känner till) är att de verkar fokuserar på helt nya hjältar/skurkar istället för att bara återanvända såna vi känner till. Det är en sak jag tycker är lite synd som gör TCW något ointressant, vi vet redan alla de där karaktärernas öden, att de inte kommer dö osv, Ahsoka och Ventress var väl de enda riktigt oförutsägbara.

Jag är också rätt taggad inför premiären, är ju till och med i år, tiden går fort! :)
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 5 augusti 2014 kl. 23:11

Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Inlägg av bloodmountain » 9 augusti 2014 kl. 03:59

Jonipoon skrev:Jag är faktiskt riktigt taggad inför Rebels. Jag kommer nog definitivt försöka titta på den på något sätt... tror ni att den kommer att sändas någon annanstans än Disney XD? För jag har inte den kanalen, och jag har ingen lust att åka hem till mina föräldrar och titta på det....
Dom har haft reklam på Cartoon network ett tag så jag antar att det kommer att sändas där
use the force wisley

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 9 augusti 2014 kl. 15:26

Jaha, där ser man. Svenska Cartoon kanske köpt upp det då!
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 12 augusti 2014 kl. 15:56

Det är förståeligt, Disney XD har aldrig blivit stort i Sverige. Att låta Cartoon Network sända det är rätt val, ifall det nu händer.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 12 augusti 2014 kl. 18:17

Jo, det har du rätt i. Disney XD är dessutom relativt nytt medan Cartoon funnits i kanske 20 år snart. Jag kommer nog i vilket fall ladda ner, vill inte se med Svenskt tal.

Skriv svar