Star Wars Rebels (allmänna diskussioner)

Diskutera Rebels, The Clone Wars, Ewok-filmerna, Holiday Special eller några av de äldre tv-serierna.
Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Re: Star Wars Rebels (hösten 2014)

Inlägg av bloodmountain » 13 augusti 2014 kl. 14:06

woooow 20 år fanns det adra pogram då? eller samma skit som inte skit
use the force wisley

Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Inlägg av bloodmountain » 13 augusti 2014 kl. 14:07

andra jag skriver fort och kollar inte innan jag skickar skäms mig
use the force wisley

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 17 augusti 2014 kl. 14:51

Var väl Dexters Labratorium, Johnny Bravo, Cow and Chicken och sån tror jag. I wasn't there. :P
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 17 augusti 2014 kl. 15:52

Dark-lord skrev:Var väl Dexters Labratorium, Johnny Bravo, Cow and Chicken och sån tror jag. I wasn't there. :P
När jag var barn var det mycket Hanna Barbera på Cartoon Network... Scooby Doo, Yogi, Top Cat och så vidare...
The negativity is strong in me. :roll:

Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Inlägg av bloodmountain » 18 augusti 2014 kl. 09:55

njaha
use the force wisley

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 21 augusti 2014 kl. 13:53

De där programmen tror jag går på kanalen "Boomerang" idag. Brukade se de där för några år sedan, Top Cat var ju asskönt. :P

Men back on topic: Vad tycker ni om det ni sett hittills? Måste säga att modellerna kanske ser lite plastiga ut, men är nog bara seriens animationsstil de valt att gå efter. Ljusslangbellan gillar jag inte och hoppas att ungen får en ljussabel senare istället.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 28 september 2014 kl. 01:37

Såg alldeles precis pilotavsnittet till serien, tyckte det var riktigt bra faktiskt!

Visuellt snyggt gjort, animationen var bättre än jag anade från början, gillade den faktiskt! Bra och sammanbundna karaktärer som verkar ha intressanta bakgrunder vi kanske kan få utvecklade lite senare. Bra sensmoral och story! Gillade skarpt slutet när
Spoiler!
vi fick en monolog från Obi-Wan samtidigt som de visade huvudkaraktärerna göra sitt på skeppet.
. Riktigt bra SW-känsla på det här, ser fram emot när serien börjar! Bra skurkar dessutom.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 28 september 2014 kl. 13:30

Jag gick in med låga förväntningar inför det första dubbelavsnittet. Det enda bra med det var att man blev överraskad. Men det var oförtjänt att ha sån låg tro på teamet bakom Rebels.

Jag minns väl hur det var inför den första tcw-filmen. Och hur det blev. Det var mindre lyckat helt enkelt. Inte särskilt bra handling, inte så bra berättat, och det tog ju faktiskt ett bra tag innan man fastna för Ahsoka, och det tog nog ännu längre innan de gjorde något intressant av Ventress.
I Rebels, så blev det annat. Jag kan typ säga att varje karaktär, både på den goda och onda sidan, kändes bra. De var inte platta eller tråkiga karaktärer, det fanns något hos varje som gjorde dem till individer. Och det fick mig att önska mig vilja veta mer. Med tanke på att "Obi Wan" var den enda karaktären vi kände igen från förr, så måste detta ses som en stor bedrift att introducera så många på så kort tid, för detta är inget som något tcw-avsnitt lyckats med.

Sen har vi ju det där med att nu ett skepp och ett "gäng" vi följer. Det blev helt klart att man fick en känsla som påminde om OT. Det var ett trevligt äventyr. Superbra nej, det var det inte, men det kändes som en skaplig introduktion som undvek misstag trots att de gjorde något nytt. Och det var härligt att se Star Destroyers och Stormtroopers istället för robotar.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Slave 4
Fuktfarmare

Inlägg av Slave 4 » 4 oktober 2014 kl. 12:19

Dubbelavsnittet var helt klart över förväntningarna. Jag log genom hela avsnittet, de hade riktigt lyckats fånga den där klassiska känslan. Visserligen var inte dialogen lika bra som i The Clone Wars, men den fick fram sitt budskap.

Helt klart en 8 av 10 :)

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 5 oktober 2014 kl. 00:57

Slave 4 skrev:de hade riktigt lyckats fånga den där klassiska känslan.
Det är det här som jag är absolut mest förvånad och imponerad. Jag vet faktiskt inte om jag någonsin har sett något som känns så mycket klassisk Star Wars som det här. Det känns helt annorlunda mot The Clone Wars (som förstås också var riktigt bra på sitt sätt) och prequel-eran..

Tycker det är ännu mer häftigt att det i mångt och mycket är samma personer som ligger bakom båda serierna. Visar bara på hur briljanta dem är.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Slave 4
Fuktfarmare

Inlägg av Slave 4 » 6 oktober 2014 kl. 16:21

Ja, de är verkligen ett bra team :D

Det fanns så mycket motstånd till serien före premiären, men oj va det ändrades snabbt. :)

Användarvisningsbild
Slave 4
Fuktfarmare

Inlägg av Slave 4 » 7 oktober 2014 kl. 09:46

Såg episode 2 (3) nyss. Atmosfären hålls fortfarande uppe. Och det var ett rätt så spännande äventyr.

Jag tyckte om att det var ett karaktärs avsnitt, men ändå inte lika plågsamt tydligt som vissa serier gör dem.

Sen fick vi se RX-24 från Star Tours, vilket var skoj :D

Nu fattas det bara att se Kelloggs rymdvarelsen med tillhörande skepp så är jag nöjd :D

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 7 oktober 2014 kl. 14:14

Ja, rätt atmosfär, fortfarande en bra nivå på karaktärerna för att hålla dem intressanta. Gillade starkt slutet.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Inlägg av bloodmountain » 7 oktober 2014 kl. 20:08

inte för att jag ska lägga mig i vad andra tycker men en god vän till mig tyckte pilot avsnittet var asdåligt och i hans argument så fanns bara några få dåliga saker som t.ex. att stormtrupperna är halvdumma
use the force wisley

parsifal
Wompråtta

Inlägg av parsifal » 11 oktober 2014 kl. 20:39

Kommer de andra episoder att visas på Disney Channel i Sverige? Jag ser inga i tablå.

Skriv svar