Star Wars Rebels (allmänna diskussioner)

Diskutera Rebels, The Clone Wars, Ewok-filmerna, Holiday Special eller några av de äldre tv-serierna.
Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Star Wars Rebels (hösten 2014)

Inlägg av Dark-lord » 1 februari 2015 kl. 12:15

Jag använder ännu endast DVD. Får se om jag skaffar någon blu ray i framtiden(det som lockar är väl mest att man får med mer extramaterial till nästan alla bluray utgåvor).

Spark of the Rebellion finns alltså på DVD nu. Betyder det att den ej kommer komma tillsammans med Säsong 1 boxen?
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 6 februari 2015 kl. 16:01

Dark-lord skrev:Spark of the Rebellion finns alltså på DVD nu. Betyder det att den ej kommer komma tillsammans med Säsong 1 boxen?
Vet inte. Har funderat en del på det där. Jag tror inte att Lucasfilm räknar den som en del av säsongen. Den visades ju också lite separat från de andra avsnitten när den gick på tv. Men det känns ju jättedumt om man inte skulle inkludera den i boxen. Köper man säsong 1 av en serie så vill man ju se den från början.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Gary Oak
Droid

Inlägg av Gary Oak » 8 februari 2015 kl. 20:13

Jag har inte sett på detta än. Hur skiljer det sig mot clone wars?
This way Revan should be... A Sith Lord, master of evil...

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 8 februari 2015 kl. 23:02

Är ju fortfarande animerat, men det är klart en annan design.
Animationer, speciellt rörelserna har fått sig ett ordentligt lyft.
Stabilt röstskådespeleri.

Imperiet är badguys, inga tönt droider längre. Nu är det stormtroopers, tie fighters och star destroyers.
5 år innan Episod 4 har jag för mig det är.
Man följer en liten grupp "rebeller". Inte en massa vitt skilda story-hopp mellan olika livsöden.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Gary Oak
Droid

Inlägg av Gary Oak » 8 februari 2015 kl. 23:38

Att de fokuserar på en mindre grupp karaktärer är bra, det räcker inte med ett avsnitt för att lära känna en karaktär ordentligt. Jag tyckte att clone wars var fult som stryk och storyn var ofta väldigt tunn. Är det väldigt barnsligt? Det kan få mig att tappa intresset, fast att det är star wars.

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 9 februari 2015 kl. 17:11

Wilfer88 sammanfattade det ganska bra, men passar på att poängtera att jag tycker dess stora styrka absolut ligger i att handlingen är mer linjär och att man hela tiden hänvisar till vad som hänt i tidigare avsnitt. Jag tror att det kommer bli väldigt roligt att följa hur både berättelsen och karaktärerna utvecklas.

Tycker absolut du ska ta en titt.
Mighty Mandalore skrev:Är det väldigt barnsligt? Det kan få mig att tappa intresset, fast att det är star wars.
Nej, det tycker jag inte. Den är väldigt nära OT i ton, och på så sätt är den klockren. Sedan får man väl tänka på vad det är för typ av serie. Ibland (och konstigt nog bara hos vissa karaktärer) tycker jag att man överanimerar vissa ansiktsuttryck. Men det är ju långt ifrån slapsticken som kännetecknade tidiga The Clone Wars-avsnitt.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Gary Oak
Droid

Inlägg av Gary Oak » 9 februari 2015 kl. 18:20

Ska glo på avsnitt 8 nu. Allt det ni säger stämmer mycket bra och jag tycker att detta är betydligt mer intressant än clone wars. Avsnittet som utspelar sig på stormtrooper-akademin var riktigt bra :)

Användarvisningsbild
Slave 4
Fuktfarmare

Inlägg av Slave 4 » 12 mars 2015 kl. 16:13

Jag såg att första boken i Servant of the Empire serien, fanns på CDON i inbundet format, för de som är intresserade.
https://cdon.se/b%C3%B6cker/jason_fry/s ... e-30504506

Jag funderar på att köpa den för samlingsskäl, och för att det är en del av Rebels :)
Nu är det bara till att hoppas att CDON fortsätter köpa in dem från bokförlaget som binder dem.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 6 april 2015 kl. 20:41

Slave 4 skrev:Jag såg att första boken i Servant of the Empire serien, fanns på CDON i inbundet format, för de som är intresserade.
https://cdon.se/b%C3%B6cker/jason_fry/s ... e-30504506

Jag funderar på att köpa den för samlingsskäl, och för att det är en del av Rebels :)
Nu är det bara till att hoppas att CDON fortsätter köpa in dem från bokförlaget som binder dem.
Hade faktiskt inte hört om boken alls innan du nämnde den, gjorde en Wookieepedia-sökning och var tydligen en ungdomsbok. Härligt ändå att det kommer massa nytt material!
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 9 juni 2015 kl. 11:15

Ny trailer ute för det kommande premiäravsnittet av Säsong 2!

https://www.youtube.com/watch?v=qZY0gqIAcx4

Ser otroligt grymt ut, sjukt taggad! :D Ska man orka göra ett sista ryck och se ut TCW innan säsongen börjar? Jag har tagit otroligt många pauser och slutat kolla samt börjat igen i den serien, så ojämn. Massa riktigt bra avsnitt samt en hel del dåliga. Ens sug liksom försvinner och kommer tillbaka med jämna mellanrum. :P

EruanneBjörklöv
Wompråtta

Inlägg av EruanneBjörklöv » 10 juni 2015 kl. 15:50

Alltså ÅÅÅH!! Längtar efter nya säsongen så att jag spricker!! Men jag har inte någon av kanalerna den sänds på ... Någon som vet var man kan se avsnitten annars, typ hur snabbt dom kommer ut på Swefilmer? När börjar säsongen sändas i Sverige?
"There is no death, there is the force."

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Star Wars Rebels (allmänna diskussioner)

Inlägg av Dark-lord » 3 oktober 2015 kl. 11:52

Jag har sett att Rebels S1 finns på DVD nu. Vill bara klargöra, för kollade på beskrivningen på fodralets baksida och fick ingen garanti. Ingår Spark of the Rebellion? Om inte, riktigt dålig stil må jag säga. Detta var ju inte en biofilm såsom The Clone Wars började med, utan endast ett extra långt avsnitt.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 4 februari 2016 kl. 20:34

Är inte så nöjd hittills med säsong 2. Starten var fin med Vader, sen har jag gillat två av avsnitten med fokus på Inquisitors (avsnitt 3 o 8 tror jag). Förutom de och avsnittet med Interdictor-skeppet så har jag endast blivit måttligt underhållen som mest. Det har varit cameos och en del karaktärsutveckling som inte kännts varit av betydelse nog. Blygsamt och försiktigt.

Senaste avsnittet med Zeb var nog första gången som tålamodet rann ut och där jag spolade fram, skippade scener när jag inte kände att något intressant hände eller skulle hända på ett tag. Hände inte under tcw när jag följde det, men hade nog även mer tålamod då. Men helt klart att jag börjat förlora intresset för Rebels, även om jag kan vara lite förväntansfull när man får se saker som senaste trailern. Men vi är inte där än, de allra största delarna från den trailern har de inte berört än.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 13 februari 2016 kl. 08:51

Jag har nog en betydligt positivare syn på det hela än Wilfer.

Jag är relativt nöjd med säsongen hittills! Visst, jag känner lite att jag skulle vilja se alla avsnitt vara kapitel av en större story, som det var i första säsongen där varje avsnitt hade betydelse och förde berättelsen framåt. Men jag tycker ändå det funkat rätt bra med småäventyren vi sett nu. Vi har haft många karaktärsfokuserade avsnitt där vi gått in på och lärt känna besättningen på Ghost bättre. Och detta format är ju trots allt vad de flesta scifi-serier(som Star Trek och Firefly) kör med, nya äventyr i varje avsnitt.

Jag är även imponerad över att de inte låter denna fanservice stiga de åt huvuden, alla karaktärer från TCW och OT har haft en fungerande roll där de inte stjäl allt för mycket fokus från huvudkaraktärerna.

Med det sagt, så hoppas jag ändå att allt knyts samman i slutändan, och i Säsong 3 skulle jag nog ändå uppskatta kapitel-systemet igen.

Trailern som visats var f.ö. grym. Är riktigt intresserad av att få veta grejen med att Ezra har samma ljussabeltyp som Kylo Ren! Kan detta vara origin storyn till Knights of Ren? Att vi nu även får se mer av Vader igen, gör en riktigt exalterad!

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 13 februari 2016 kl. 09:40

Dark-lord skrev:Jag har sett att Rebels S1 finns på DVD nu. Vill bara klargöra, för kollade på beskrivningen på fodralets baksida och fick ingen garanti. Ingår Spark of the Rebellion? Om inte, riktigt dålig stil må jag säga. Detta var ju inte en biofilm såsom The Clone Wars började med, utan endast ett extra långt avsnitt.
Köpte faktiskt säsong 1 på dvd. Orkade inte vänta på att något blu ray exemplar skulle dyka upp. Spark of the Rebellion ingår.
Dåliga med dvd är att svensk tal ingår, men inte svensk text. Otrolig lathet.

Skriv svar