Darth Nihilus

Diskutera berättelserna som spann vidare på Star Wars-sagan, och numera inte är en del av kanon.
Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Re: Darth Nihilus

Inlägg av Darth Bane » 11 maj 2011 kl. 16:04

Jag måste vara en av de ända (verkar de som) som inte blivit frälst av Nihilus, själv tycker jag ju Sion en mycket mer intressant sith om vi snackar Kotor. Nihilus känns för mig som bara en sith i mängden, de ända som jag tycker han verkligen sticker ut me är ju hans speciella kraft att livnära sig på andra o de är inte tillräckligt för mig, ja hans mask med, men eftersom den inte längre kan vara gjord av Revans skalle (eftersom de kommer en bok om Revan som utspelar sig efter kotor 2) så är inte heller den så häftig längre.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Slave 4
Fuktfarmare

Inlägg av Slave 4 » 11 maj 2011 kl. 18:11

He he Det var en ny teori.

Revan som mask, nja, låter längsökt.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 11 maj 2011 kl. 19:28

Slave 4 skrev:He he Det var en ny teori.

Det var det inte när spelet kom :wink: Men mycket har hänt sen dess.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 12 maj 2011 kl. 16:10

Wilfer88 skrev:
Slave 4 skrev:He he Det var en ny teori.

Det var det inte när spelet kom :wink: Men mycket har hänt sen dess.
Ja precis de fanns ju folk som sa att hans mask var gjord av Revans skalle o när Kotor 2 kom var de mycket möjligt att så var fallet, tror vi redan diskuterat det ämnet.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 15 maj 2011 kl. 19:03

I nuläget vet jag inget mer om honom än att han är Sith. Men jag har kotOR II i min spelsamling, och så fort jag klarat ut ettan så ska jag absolut köra den :) Om jag inte ska klara ut ettan på Dark Side efter jag klarat ut den? Vad tycker ni? Själv tror jag nog jag tar alla altenativa slut efter jag klarat ut båda spelen i dulogin ;)
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 15 maj 2011 kl. 21:13

Kör på kotor 2 direkt, mycket mer episkt.

Och även jag måste nog säga att Sion är lite tuffare än Nihilius... dock är hela historien och tanken kring Nihilius jäkligt intressant.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 15 maj 2011 kl. 22:25

Skulle aldrig falla mig in att köra/se/läsa uppföljaren före föregångaren, särskilt inte när det är SW!

TILLAGT: Oj, fattade tydligen fel XD Trodde du menade att jag skulle skippa ettan och spela tvåan, men nu fattade jag. Korkat tänkt av mig :P
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 16 maj 2011 kl. 14:31

Jag spelade faktiskt 2an före jag körde 1an o de var inga problem, men de klart man ska köra de första innan de andra om man har möjlighet till de :wink:
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 9 november 2011 kl. 20:56

Förstår verkligen inte hur man kan föredra Kotor II framför I.
Tvåan är ju mörkare och Kreia är en fantastisk karaktär, vilket jag älskar, och Darth Nihilus och Sion är riktigt awesome - men handlingen var ju lite skum. Spelet liksom bara tog slut. No epic ending at all. Inte särskilt epic alls. Det fanns så mycket rum för förbättring...
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Skriv svar