HK-47

Diskutera berättelserna som spann vidare på Star Wars-sagan, och numera inte är en del av kanon.
Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

HK-47

Inlägg av stefan313 » 25 april 2009 kl. 22:50

jag märkte att det inte fanns något inlägg med honom så då skapar jag ett
och jag tycker han är den bästa pistol/gevär skytten i kotor brukar alltid ha honom och han är rolig med sin "meatbag" utryck
men det är lite tråkigt att man inte kand beordra honom att döda någon som är i närheten t ex när man är nere i stationen under vattnet på Maanaan och kan döda den där soldaten i början, synd att man inte kan beordra HK-47 att döda honom eller om man är ond i slutet och säger till honom att döda Mission
men det är väl som det är tyvärr
men han är iaf bäst och väldigt bra
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: HK-47

Inlägg av Dark-lord » 14 april 2011 kl. 16:41

Jag sålda några saker till Yuka Laka så att jag skulle få råd att köpa honom, han är grym! 8)

Och är klart en av de skickligaste krigarna i min grupp! (Fast Canderous är helt klart överlägsen i skicklighet).

EDIT: Han är även en av skurkarna i Star Wars Galaxies: Trials of Obi-Wan
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
master Windu
Droid

Inlägg av master Windu » 19 april 2011 kl. 23:53

dessutom om man tycker han är bra i KOTOR så måste han vara ännu bättre innan det för han säger ju att hans programering inte är tillgänglig så han måste ha varit skit bra innan KOTOR
"I have to give you credit. You led me on quite a chase. But nobody gets away from Calo Nord in the end."

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 19 april 2011 kl. 23:55

Det är ju bara minnet som inte är tillgängligt, om jag inte minns fel, men hans skicklighet och allt är kvar.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
master Windu
Droid

Inlägg av master Windu » 19 april 2011 kl. 23:59

hans säger att han inte kan göra exakt allt som han har kunnat det minns jag starkt
"I have to give you credit. You led me on quite a chase. But nobody gets away from Calo Nord in the end."

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 20 april 2011 kl. 00:03

Jag är iallafall 100 % säker på att han säger att hans minne gått förlorat.

BTW, postar en bild på honom för att göra tråden mer färgstark ;)

Bild

Användarvisningsbild
master Windu
Droid

Inlägg av master Windu » 20 april 2011 kl. 00:10

bra val av bild :wink:

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 21 april 2011 kl. 00:03

Han har förlorat både sin programering och sina "assassination protocols", och i och med att tiden går så minns han dem mer och mer, vilket faktiskt är en väldigt bra ingame förklaring till varför det är "realistiskt" att levla upp sina karaktärer, eller ja, i alla fall HK.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
master Windu
Droid

Inlägg av master Windu » 21 april 2011 kl. 00:14

då ska jag ha med honom mer på mina uppdrag för annars blir han nog aldrig skicklig

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 21 april 2011 kl. 00:22

Darth Vader Fan skrev:Han har förlorat både sin programering och sina "assassination protocols", och i och med att tiden går så minns han dem mer och mer, vilket faktiskt är en väldigt bra ingame förklaring till varför det är "realistiskt" att levla upp sina karaktärer, eller ja, i alla fall HK.
Minns han något på Mustafar(i Galaxies) om vad som hände i kotOR?(och innan)

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 23 april 2011 kl. 16:45

HK kan väl inte vara med i något med Obi-Wan. Flera tusen år senare. Han borde ju ha rostat sönder och skickats till Raxus Prime för länge sen.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 23 april 2011 kl. 17:07

Jag tror att han blir aktiverad av huvudkaraktären(som man får välja klass, ras, kön och allt på) i Galaxies.

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 24 april 2011 kl. 15:13

Ja, han dyker upp i Galaxies: Trials of Obi-Wan. Har tyvärr inte spelat den delen av spelet, så jag kan inte säga mer än att han är med.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 16 mars 2015 kl. 18:19

Ahh, är han inte för härlig! :P "Meatbags!". Bland de smartaste karaktsskapandena de gjort i kotOR skulle nog jag säga, en blandning av en badass mördare och C-3PO, typ, vilket låter skumt som grundidé men funkar oerhört bra.

Ser fram emot att se mer av honom i kotOR 2, och TOR, om jag börjar med det också.

Skriv svar