Mäktigaste force usern.

Diskutera berättelserna som spann vidare på Star Wars-sagan, och numera inte är en del av kanon.
Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 26 september 2010 kl. 19:13

Jo, men Tavion var en storhetsvansinnig galning, hon är inte en allt för bra källa när det gäller... någonting alls.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 10 oktober 2010 kl. 14:16

Darth Vader Fan skrev:Jo, men Tavion var en storhetsvansinnig galning, hon är inte en allt för bra källa när det gäller... någonting alls.
Ja, men Marka kom fortfarande tillbaka för att spöka i tid och otid :roll:
Vad det bevisar är jag dock inte riktigt säker på...
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 10 oktober 2010 kl. 14:43

Jedi_Visse skrev:
Darth Vader Fan skrev:Jo, men Tavion var en storhetsvansinnig galning, hon är inte en allt för bra källa när det gäller... någonting alls.
Ja, men Marka kom fortfarande tillbaka för att spöka i tid och otid :roll:
Vad det bevisar är jag dock inte riktigt säker på...
Exar Kun tyckte jag var ett mer lyckat "spöke" samtidigt som han gjorde mycket som levande. Även Darth Andeddu var en som överlevde länge, även om inte han tillförde mycket till Sith framgång.

Marka finns det för lite källor om för att jag skulle upphöja honom till något han kanske inte är.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 10 oktober 2010 kl. 14:46

Ja men han har ju trots det någon stämpel som legend, som en av de största. Jag vet inte riktigt hur det kommer sig. Kanske förstärks bilden av honom som en legend på grund av hans mystiska och ganska okända liv.
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Reptilicus
Rymdpilot

Inlägg av Reptilicus » 10 oktober 2010 kl. 14:50

Jedi_Visse skrev:Ja men han har ju trots det någon stämpel som legend, som en av de största. Jag vet inte riktigt hur det kommer sig. Kanske förstärks bilden av honom som en legend på grund av hans mystiska och ganska okända liv.
Eller, så har hans rykte ändrats på dem 5000 åren. (Samma med Jesus, vettu)

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 10 oktober 2010 kl. 14:54

Här får man köpa lite mer böcker och serietidningar för jag förstår knappt ett skvatt om vad ni pratar om :oops:
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 10 oktober 2010 kl. 14:57

Dark-lord skrev:Här får man köpa lite mer böcker och serietidningar för jag förstår knappt ett skvatt om vad ni pratar om :oops:
Jag vet inte om han har någon roll i några böcker, men det finns väl en del serietidningar? Eller skildras han bara genom Nada Sadow (lite som Sokrates skildras genom Platons verk) under the great hyperspace war? Sen så har väl alla spelat Kotor och JK Academy, och där förstärks ju definitivt Markas kultstatus.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 10 oktober 2010 kl. 15:00

Även om jag alltid gillat ondingar mer än godningar så skulle jag ändå klassa Luke Skywalker som den mäktigaste force usern någonsin.
Föräldrarna är 2 mycket starka personer, tränas av Obi och Yoda. Besegrar Darth Vader och därigenom även Palpatine. Står emot den mörka sidan, faller för den mörka sidan, kommer tillbaks ännu starkare än förr. Bygger på egen hand upp den nya Jedi Orden. Har ett av de mer äventyrligaste liven en Jedi kan ha och utför därmed också mycket gott. I slutet på sitt liv visar han inneha mycket vishet och har väldig kunskap och styrka i Kraften.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Reptilicus
Rymdpilot

Inlägg av Reptilicus » 10 oktober 2010 kl. 15:00

Jedi_Visse skrev: Jag vet inte om han har någon roll i några böcker, men det finns väl en del serietidningar? Eller skildras han bara genom Nada Sadow (lite som Sokrates skildras genom Platons verk) under the great hyperspace war? Sen så har väl alla spelat Kotor och JK Academy, och där förstärks ju definitivt Markas kultstatus.
I början av Tales of the Jedi, så får vi se Marka Ragnos begravning på Korriban där Naga Sadow och Ludo Kressh diskuterar (med svärd) om vem som ska ta över Imperiet som kejsare, så ingen Marka Ragnos i TOTJ.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 10 oktober 2010 kl. 15:01

Wilfer88 skrev:Även om jag alltid gillat ondingar mer än godningar så skulle jag ändå klassa Luke Skywalker som den mäktigaste force usern någonsin.
Föräldrarna är 2 mycket starka personer, tränas av Obi och Yoda. Besegrar Darth Vader och därigenom även Palpatine. Står emot den mörka sidan, faller för den mörka sidan, kommer tillbaks ännu starkare än förr. Bygger på egen hand upp den nya Jedi Orden. Har ett av de mer äventyrligaste liven en Jedi kan ha och utför därmed också mycket gott. I slutet på sitt liv visar han inneha mycket vishet och har väldig kunskap och styrka i Kraften.
Med tanke på att Luke Skywalker är originalfilmens huvudhjälte vill nog LucasFilm fortfarande se till att han är hjältemodig, och de lyckas ganska bra för att vara ärlig. Och så får man inte glömma att han med hjälp av kraften utplånade dödsstjärnan.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 16 oktober 2010 kl. 10:46

Det borde väl ändå vara ganska uppenbart att Starkiller är den mäktigaste Force usern genom tiderna?

Och säg inte att han bara är owerhyped, för jag köper inte riktigt det, jag är ganska säker på att spelet inte överdriver.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 16 oktober 2010 kl. 14:59

Dark-lord skrev:Det borde väl ändå vara ganska uppenbart att Starkiller är den mäktigaste Force usern genom tiderna?

Och säg inte att han bara är owerhyped, för jag köper inte riktigt det, jag är ganska säker på att spelet inte överdriver.
Han är en av dom utan tvekan men det är svårt att bedömma efter ett spel för där kör man ju själv och avgör själv hur mäktig karaktären ska vara beroende på hur bra Dator/Tv-spelare man är.

Men jag håller med Galen måste vara en av de mäktigaste.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
linusw
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av linusw » 17 oktober 2010 kl. 14:09

Det skulle vara roligt om dom gjorde en film om Starkiller :D

Användarvisningsbild
darth_danni
Droid
Kontakt:

Inlägg av darth_danni » 17 oktober 2010 kl. 15:43

Tror Gav Daragon är den mäktigaste Force usern :wink: :P
"Obi-Wan never told you what happened to your father."
"He told me enough! He told me you killed him."
"No. I am your father."

Darth Vader till Luke Skywalker

Användarvisningsbild
Reptilicus
Rymdpilot

Inlägg av Reptilicus » 17 oktober 2010 kl. 20:14

Huh?
Det var oväntat, Gav lärde sig yttterst lite från Naga Sadow men inget mer.
Tror till och med att Jori var starkare, men vad vet jag, den delen av storyn blev aldrig riktigt klar (för att han dog) :P

Skriv svar