Mäktigaste force usern.

Diskutera berättelserna som spann vidare på Star Wars-sagan, och numera inte är en del av kanon.
Användarvisningsbild
darth_danni
Droid
Kontakt:

Inlägg av darth_danni » 17 oktober 2010 kl. 20:20

Haha, var ironisk you know ;) nää, men tror nog allt att det är Luke som är den starkaste Force usern, eller Darth Nihlius
"Obi-Wan never told you what happened to your father."
"He told me enough! He told me you killed him."
"No. I am your father."

Darth Vader till Luke Skywalker

Användarvisningsbild
Jigglypuff
Padawan

Re: Mäktigaste force usern.

Inlägg av Jigglypuff » 29 oktober 2010 kl. 21:56

Jedi Exile verkade rätt tuff också.

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 29 oktober 2010 kl. 23:00

Jag har nu spelat igenom TFU2 och har inte längre några tvivel om vem som är mäktigast, det är Galen.
Ne jag bara skoja, såklart det är Bane det vet ju alla. :D
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 29 oktober 2010 kl. 23:03

Nej det är självklart Starkiller :)

Han krossar Vader med Sithblixtar och spränger en hel byggnad och flyger i luften, och tar ner Stjärnjagare.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 29 oktober 2010 kl. 23:07

Dark-lord skrev:Nej det är självklart Starkiller :)

Han krossar Vader med Sithblixtar och spränger en hel byggnad och flyger i luften, och tar ner Stjärnjagare.
Om du gillar det där då ska du se vad han gör i TFU2!
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 29 oktober 2010 kl. 23:14

Det jag nämnde var från TFUII demo och från I:an
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 29 oktober 2010 kl. 23:15

Dark-lord skrev:Det jag nämnde var från TFUII demo och från I:an
Jag vet men jag menade hela andra spelet.
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 29 oktober 2010 kl. 23:16

Darth Bane skrev:
Dark-lord skrev:Det jag nämnde var från TFUII demo och från I:an
Jag vet men jag menade hela andra spelet.
Det får jag se i Jul när jag får det :wink:

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 2 april 2011 kl. 05:59

I alla fall inte Galen Marek.
Han är tragiskt nog väldigt over powered i spelen. Orealistiskt, ologiskt. Det är patetiskt och jag tänker fortsätta tycka det.
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
linusw
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av linusw » 2 april 2011 kl. 08:48

samma här :roll:

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 2 april 2011 kl. 12:05

Jedi_Visse skrev:I alla fall inte Galen Marek.
Han är tragiskt nog väldigt over powered i spelen. Orealistiskt, ologiskt. Det är patetiskt och jag tänker fortsätta tycka det.
På sätt och vis håller jag med dig. Men samtidigt så 1) är Vader, kejsaren och alla Jedierna också extremt overpowered--bara inte riktigt lika mycket, och 2) min syn på vad som är "riktigt" följer ganska exakt den officiella, där TFU ju är med. Så jag accepterar att ja, Galen och hans klon är starkare än Vader (men jag hävdar bestämt att kejsaren bara spelade svag för att lura honom). Men jag håller ändå fast vid att Luke under FotJ-tiden är starkare. Varför?

Anakin/Vader är den utvalde, och hade alltså störst potential till och med Mustafar, då han förlorade stora delar av den, vilket förklarar hur Marek kan vara starkare. Men GL påstår att Luke har samma potential som Anakin hade före Mustafar. Vid FotJ har Luke definitivt uppnått en stor del av sin potential. Vilket betyder att Luke måste vara starkare än Marek.

Nu vet jag att min bild kanske inte är den officiella, men min "rangordning" över de 3 starkaste i Kraften är:
1. Luke Skywalker.
2. Palpatine.
3. Galen Marek.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 2 april 2011 kl. 12:15

Kaxs skrev: 1. Luke Skywalker.
2. Palpatine.
3. Galen Marek.
En Jedi, en Sith och en som utnyttjar både den ljusa och den mörka sidan, vilket får din rangordning att låta ännu tuffare.

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 2 april 2011 kl. 14:10

Kaxs skrev:
På sätt och vis håller jag med dig. Men samtidigt så 1) är Vader, kejsaren och alla Jedierna också extremt overpowered--bara inte riktigt lika mycket, och 2) min syn på vad som är "riktigt" följer ganska exakt den officiella, där TFU ju är med. Så jag accepterar att ja, Galen och hans klon är starkare än Vader (men jag hävdar bestämt att kejsaren bara spelade svag för att lura honom). Men jag håller ändå fast vid att Luke under FotJ-tiden är starkare. Varför?

Anakin/Vader är den utvalde, och hade alltså störst potential till och med Mustafar, då han förlorade stora delar av den, vilket förklarar hur Marek kan vara starkare. Men GL påstår att Luke har samma potential som Anakin hade före Mustafar. Vid FotJ har Luke definitivt uppnått en stor del av sin potential. Vilket betyder att Luke måste vara starkare än Marek.

Nu vet jag att min bild kanske inte är den officiella, men min "rangordning" över de 3 starkaste i Kraften är:
1. Luke Skywalker.
2. Palpatine.
3. Galen Marek.
Att Galen skulle vara starkare än Luke är något jag aldrig skulle kunna acceptera - för han är en så pass central gestalt i Star Wars-sagan och utan hans existens skulle Vader aldrig kunnat uppfylla profetian och döda kejsaren. Det skulle kännas väldigt fel. Luke är ju den sista och första jedi-riddaren och det är hans uppdrag att besegra Vader och kejsaren och jag ogillar att Galen Marek i viss mån nästan gör anspråk på den platsen. Annars tycker jag att TFU är en riktigt bra story, och att han är over powered kan jag ha överseende med. Ni minns kanske hur over powered jedi-riddarna var i Clone Wars (den gamla)?

Håller absolut med. Det är klart att kejsaren fejkade. Det finns ingenting som kan ändra min åsikt där.
Jag kan dock fullt ut acceptera att Galen Marek var mäktigare än Vader, men inte att han var mer betydelsefull eller hade större potential. Vader är och förblir, som du säger, den utvalde men också en krossad man.
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 21 april 2011 kl. 12:58

Kaxs skrev:

1. Luke Skywalker.
2. Palpatine.
3. Galen Marek.
Jag tror inte att Vader blev svagare på Mustafar, kanske mer rörelseförhindrad, men annars tror jag han hade kvar samma styrka som innan, och under Imperie tiden är han mycket mäktigare än han var på Mustafar i Ep III.

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 21 april 2011 kl. 17:53

Ah den klassiska grejjen: blev Vader svagare efter Mustafar? Jag tror att han inte alls blev svagare fysiskt igentligen, de var mentalt som han inte blev sitt gammla självsäkra jag igen efter Mustafar, detta tänker/säger Palpatine också, han menar att Vaders oförmåga sitter mentalt.
-Darth Bane

Skriv svar