Mäktigaste force usern.

Diskutera berättelserna som spann vidare på Star Wars-sagan, och numera inte är en del av kanon.
Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Mäktigaste force usern.

Inlägg av Dark-lord » 21 april 2011 kl. 18:01

Nä det skulle vara skumt om han blev svagare i kraften bara för att han blir cyborg, det sitter ju liksom i blodet, hans midiclorianhalt var ju övernaturligt hög, och jag tror knappast att han förlorade den när han blev Sith.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 21 april 2011 kl. 18:08

Dark-lord skrev:Nä det skulle vara skumt om han blev svagare i kraften bara för att han blir cyborg, det sitter ju liksom i blodet, hans midiclorianhalt var ju övernaturligt hög, och jag tror knappast att han förlorade den när han blev Sith.
Ja midiclorianerna sitter i blodet (i cellerna) men, då kan man ju me säga att Vader förlorar en fruktansvärt massa blod efter hans "olycka" men då är ju frågan: Är hans midiclorian halt samma som innan olyckan eller försvagas den iomed hans förlust av armar o ben? Jag tror att han är lika stark som innan, bara att han inte riktigt kan komma över sina mentala hinder.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 21 april 2011 kl. 18:13

Men ändå kan han hoppa runt och hålla på, men Vader är inte så vig direkt(efter Mustafar) men mäktig är han, slår vad om att han är minst 10 gånger mäktigare i Ep IV än vad han var på Mustafar.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 21 april 2011 kl. 18:25

Dark-lord skrev:Men ändå kan han hoppa runt och hålla på, men Vader är inte så vig direkt(efter Mustafar) men mäktig är han, slår vad om att han är minst 10 gånger mäktigare i Ep IV än vad han var på Mustafar.
Ja de klart han är, men hade han inte förlorat sina armar o ben och genom de bli han en skugga av sig själv mentalt som bara grämmer sig över vad han blivit och vad han en gång var, så skulle han nog vara 100 gånger starkare i Ep IV.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
DarkLordKaan
Wompråtta

Inlägg av DarkLordKaan » 10 maj 2011 kl. 17:23

Jag tycker nog Darth Nihilus för att han kunde ju typ äta kraften ur folk finns det någon annan som kan göra det (kanske?) MEN NEJ! säger jag. :shock:
Our first catch of the day.

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 11 maj 2011 kl. 14:47

Jo, det finns många som kan göra det. Om vi vill begränsa oss till KotOR II, så gör ju Darth Traya just detta med Jedimästarna på Dantooine (om du inte har dödat dem). Sedan känner jag inte till någon annan som gör det med så många personer på en gång som Nihilus, men förmågan har flera.
Dessutom, som Traya säger, så är frågan hur mycket makt en sådan förmåga innebär. Visst, han extremt destruktiv. Men han styrs ju fullständigt av sin sådana "hunger". Vad har du för nytta av en destruktiv kraft, om du inte själv bestämmer vem du riktar den mot?
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
DarkLordKaan
Wompråtta

Inlägg av DarkLordKaan » 12 maj 2011 kl. 22:27

Jo det är ju sant ja.
Our first catch of the day.

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 7 november 2011 kl. 19:43

Tänkte lite på det här med mäktiga force users, och då framför allt sither, och deras vardagsrutiner.
Alltså... vad äter de för mat? Är de kräsna? Vad är Darth Nihilus favoriträtt? Kan inte se mig honom sitta vid ett bord och käka pasta. Eller Darth Malgus som tar sig en räkmacka efter the Sacking of Coruscant. Blir absurt! Men de måste väl också äta ibland, right? Småpratar de med varandra under lunchen, eller äter de under tystnad?

Och gå på toaletten? Fan vad komplicerat det måste vara för Vader som inte har någon gylf. Kanske låter sjukt oseriöst, men de är ju också människor. Det verkar som att karaktärerna i SW aldrig äter, sover eller går på toa. Och i Kotor sov alla karaktärer på en stålbrits med kläderna på! Sjukt konstigt. Sover Darth Vader utan rustning, under en filt, eller typ sover han under meditation med rustning på? Borstar de sina tänder? Nån som inte gör det är uppenbarligen Darth Maul... såna stygga pojkar med tandröta är det synd om.
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 8 november 2011 kl. 17:50

Jedi_Visse skrev: Och gå på toaletten? Fan vad komplicerat det måste vara för Vader som inte har någon gylf. Kanske låter sjukt oseriöst, men de är ju också människor. Det verkar som att karaktärerna i SW aldrig äter, sover eller går på toa. Och i Kotor sov alla karaktärer på en stålbrits med kläderna på! Sjukt konstigt. Sover Darth Vader utan rustning, under en filt, eller typ sover han under meditation med rustning på? Borstar de sina tänder? Nån som inte gör det är uppenbarligen Darth Maul... såna stygga pojkar med tandröta är det synd om.
Ja det där med toabesöken kan man ju undra på ibland men det skulle skännas lite underligt om de faktiskt visade det i filmerna :roll: Vilket får mig att undra: Hur ser toaletterna ut i Star Wars? Men i Exile när Ben Skywalker är på sitt uppdrag så står det facktiskt att han gick bakom en buske eller något sånt när han skulle uträtta sitt "private buissnes" eftersom han hade en liten flicka med sig.

Och det där med hur Vader sover: http://www.youtube.com/watch?v=flSQ2sAk ... re=related

"Hur ser toaletterna ut i Star Wars?"
Just ja, Robot Chicken svarade ju på det också: http://www.youtube.com/watch?v=uRdUKyOX ... re=related
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 8 november 2011 kl. 18:30

Just när det kommer till Darth Vader så sov han med rustningen på, det var en av de stora nackdelarna med den, att den var oerhört obekväm och nästintill omöjlig att sova i.

Darth Nihilius åt aldrig, han livnärde sig helt på kraften. Det är iaf så jag har tolkat det och så jag skulle vilja tro :)
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 9 november 2011 kl. 17:56

Det där med besöken kan man ju undra som i sa men när det gäller Darth Vader så säger jag nog att han har nog lite brända problem med det.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 9 november 2011 kl. 20:47

Hah, Robot chicken är så jävla bra, ärligt talat.
Det där med toalettbesök tror jag att det sköts av force users på samma sätt som för oss dödliga, i alla fall de som har lite kvar av sin mänsklighet! För övrigt, hah, wookieepedia vet allt: http://starwars.wikia.com/wiki/Toilet
När jag var liten var jag jätterädd för toamonstret. Nu kommer jag bli rädd för det bor en dianoga i min toalett istället. Fy fan för det.

När det gäller Vaders sömn hittade en bekant till mig:
"...and the incessant rasp of his breathing interfered with his ability to rest, let alone sleep. In the rare moments it came to him, Vader's sleep was a nightmarish jumble of twisted, recurrent memories that unfolded to excruciating sounds, and when he attempted to rest, his cybernetic limbs strained against his ruined flesh" - Wookieepedia. Tydligen är källan Dark Lord. The Rise of Darth Vader. Blir nästan sugen på att läsa den nu, om den är så personlig och gripande som den trots allt verkar. Sällan SW-böcker är det nämligen.

Kan definitivt se Greve Dooku sitta och smutta på lite vin. För övrigt.... läste Deceived igår, och då dricker Lord Angral vin för att fira en seger! Gillar den karaktären alltså, och även Lord Baras. Men men, det är off topic.
När det gäller Nihilus håller jag med DVF! Han livnär ju sig uppenbarligen på Kraften.
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 9 november 2011 kl. 22:00

Dark Lord: The Rise of Darth Vader är inte så djup hela tiden, men den har absolut sina stunder. Klart läsvärd.

Och Dooku dricker absolut vin. Åtminstone enligt vad han själv säger i Yoda: Dark Rendezvous (minns inte om man någonsin får "se" honom göra det).
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 3 december 2011 kl. 21:22

Sith Kejsaren, Vitiate som han faktiskt heter nu har hamnat rätt högt nu på listan av mäktigaste force user efter en genomläsning av Revan-boken.
Spoiler!
Han är en av få som listat ut odödlighetens gåta och faktiskt gör honom aktiv i 1000 år, utan att vara i någon form av stasi. Precis som Darth Nihilus så har han helt ödelagt en planet. Och då verkligen dragit till sig all kraft från allt levande med noll undantag. Ett sånt ärr skapas i kraften att ingen force-user klarar av att vara där en längre stund om de besöker planeten.

Redan som liten dödar han sina föräldrar, varav en är en Sith Lord som härskar på planeten. Till och med självaste Marka Ragnos är imponerad av pojken. Något av hans största krafter är att manipulera och påverka andra genom att ta sig in i folks sinnen. Revan och Malak är tydliga offer. Men även många i hans imperium är i kontakt med honom genom kraften. Direktkontakt med honom är livshotande, en inte allt för svag Sith Lord vid namn Scourge fick spasmer och hamnade liggandes på golvet efter att Vitiate rörde vid honom och visade vad som hände om han svek honom.

Hans enda egentliga mål är att krossa allt som hotar hans makt. Han tvekar inte ens inför att döda hela det mörka rådet med 12 av sina mäktigaste Sith Lords om det visar sig att de tänker förråda honom. Han har ju tid att återuppbygga, så det finns ingen han inte kan offra för att själv gå säker.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 6 december 2011 kl. 12:57

Spoiler!
Att min bild av Kejsaren (då talar jag alltså om kejsaren från TOR) har förändrats är ett faktum, men kanske mer till det sämre. Jag hade så höga tankar om honom, såg honom som en gud ärligt talat, och nu när vi vet så mycket om honom och hans svagheter känns han inte längre så fantastisk. Jag kan inte påstå att jag gillar honom som karaktär heller, förutom att han dödade sin mamma och pappa. Det var ju helt brutalt på ett bra sätt!

Antal coola sith-lorder TOR har bidragit med so far: 1, och det är Malgus, som inte ens faller mig i smaken, men han är åtminstone en stark karaktär.

Skriv svar