Luke Skywalker

Diskutera berättelserna som spann vidare på Star Wars-sagan, och numera inte är en del av kanon.
Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Re: Luke Skywalker

Inlägg av Darth Bane » 17 maj 2011 kl. 18:53

Kaxs skrev:
Darth Bane skrev:Jag tycker nästan de skulle vara lite tråkigt om han dog fridfullt, jag hoppas på att han ska offra sig för att rädda några/massor av andra (ingen aning vilka) och dö som den hjälte han är!
Det var någon på ForceCast som föreslog att det skulle sluta med att han gick ut mot en solnedgång på Tatooine. Jag tycker Tatooine är överanvänd, och det är ett slut som bara skulle fungera riktigt bra i film/TV, men jag gillar det starkt.
De skulle va ett mäktigt och värdigt slut för Luke, Jag håller med de skulle kanske bara funka och bli riktigt effektfullt i en film, men själva iden är fantastisk.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 17 maj 2011 kl. 19:06

Kaxs skrev:Det var någon på ForceCast som föreslog att det skulle sluta med att han gick ut mot en solnedgång på Tatooine. Jag tycker Tatooine är överanvänd, och det är ett slut som bara skulle fungera riktigt bra i film/TV, men jag gillar det starkt.
Det stöder min teori om att Luke tog det lugnt innan han dog. Tatooine må vara "överanvänd" som du säger, men det är ju framför allt en planet Luke växte upp på.

Än så länge finns det inga records om hur och när Luke dog, men vi vet att han dog någon gång för han dyker upp som spöke i Star Wars: Legacy.

Användarvisningsbild
darth_danni
Droid
Kontakt:

Inlägg av darth_danni » 15 augusti 2011 kl. 17:52

Sen på den där bilden av Luke i legacy ser han ju inte ut att vara äldre än trettio - trettiofem? I de senaste böckerna är han väl runt sextio? Så om spökena i SW universum skulle se ut som de gör när de dör är nog inte fallet, för i så fall skulle väl Luke se ut som en gammal man i legacy...
"Obi-Wan never told you what happened to your father."
"He told me enough! He told me you killed him."
"No. I am your father."

Darth Vader till Luke Skywalker

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 15 augusti 2011 kl. 18:46

darth_danni skrev:Sen på den där bilden av Luke i legacy ser han ju inte ut att vara äldre än trettio - trettiofem? I de senaste böckerna är han väl runt sextio? Så om spökena i SW universum skulle se ut som de gör när de dör är nog inte fallet, för i så fall skulle väl Luke se ut som en gammal man i legacy...
Detta problem har du i senaste versionen av Jedins återkomst också, då Anakins "spöke" ser ut som i Episod III snarare än hur han såg ut när han dog. Så att spökena alltid ser ut som när man dör verkar inte vara en allmän regel.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
DarkLordKaan
Wompråtta

Inlägg av DarkLordKaan » 15 september 2011 kl. 17:59

Jag undrar hur det gick för Luke om det kommer en bok om det skulle jag nog köpa den.
Our first catch of the day.

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 17 september 2011 kl. 21:44

Vad menar du? Hur det gick för honom efter episode VI? För just då finns det oändligt många böcker och serier som kan köpas. Om du menar om hur hans livs sista stunder och slutliga död, så ja, det hade varit intressant att läsa. Dock tror jag inte att det någonsin kommer att skrivas någon sådan bok, det är liksom svårt att döda en sådan karaktär.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 20 september 2011 kl. 09:11

Darth Vader Fan skrev:det är liksom svårt att döda en sådan karaktär.
De har redan dödat Luke. Han är ett spöke i Star Wars: Legacy.

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 20 september 2011 kl. 20:44

De har inte alls dödat Luke. De har visat att han är död, men de har inte dödat honom. Det är en definitiv skillnad, eftersom vi diskuterade hur döden i sig (inte följderna av den) skulle gå till.

Och för övrigt, så håller jag med DVF. Att döda Luke på ett bra sätt vore fruktansvärt svårt.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
DarkLordKaan
Wompråtta

Inlägg av DarkLordKaan » 21 september 2011 kl. 19:51

Darth Vader Fan skrev:Vad menar du? Hur det gick för honom efter episode VI? För just då finns det oändligt många böcker och serier som kan köpas. Om du menar om hur hans livs sista stunder och slutliga död, så ja, det hade varit intressant att läsa. Dock tror jag inte att det någonsin kommer att skrivas någon sådan bok, det är liksom svårt att döda en sådan karaktär.
Ja dom skulle nog ta en en ganska så stor risk om dom dödade honom. Men jag undrar hur dom skulle göra det.
Our first catch of the day.

Skriv svar