Favorit Sith lord

Diskutera berättelserna som spann vidare på Star Wars-sagan, och numera inte är en del av kanon.
Användarvisningsbild
Jimmie
Administratör
Kontakt:

Re: Favorit Sith lord

Inlägg av Jimmie » 9 juli 2011 kl. 23:53

Fast Maul var ju ingen Sith-lord. bara en apprentice.
"-We´re doomed...
-Did you hear that? They made Jimmie admin, we will be destoryed for sure..

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 10 juli 2011 kl. 02:02

Nae, han var facktist en Dark Lord of the Sith. Jag har ett flertalet källor för det, så det är bara att säga till eller PM:a om du vill veta ;)
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 3 augusti 2011 kl. 14:07

Jimmie skrev:Fast Maul var ju ingen Sith-lord. bara en apprentice.
Under den tid som Sithorden följer regeln om två, så kallas både mästaren och lärlingen för Sithlorder (eller, rättare sagt, dem börjar göra det efter ett tag--den första lärlingen i traditionen, Darth Zannah, kallades vad jag vet inte för Sithlord förrän hon blev mästare). Därav att till exempel Darth Vader kallas för Dark Lord of the Sith, även om han är lärling. På samma sätt är Darth Maul och Darth Tyranus Sithlorder, samtidigt som dem är lärlingar.

Titeln "Sithlord" används helt enkelt på olika sätt i olika tider. Under filmeran kallas både lärlingen och mästaren för Sithlord.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 19 augusti 2011 kl. 16:47

En liten sammanfattning:

1. Darth Vader
Bild

2. Darth Revan
Bild

3. Darth Tyranous
Bild

4. Darth Sideous
Bild

5.
Darth Caedus
Bild
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 13 september 2011 kl. 00:43

Darth Malgus är ju bara så jävla tråkig.
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 13 september 2011 kl. 09:18

Jedi_Visse skrev:Darth Malgus är ju bara så jävla tråkig.
Malgus ska man inte yttra sig för ens man läst Deceived. Gissar jag att du gjort, men förstår inte. Han är ju en som kan ha en viss respekt för jedis medan han trampar på andra Sith lords.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
DarkLordKaan
Wompråtta

Inlägg av DarkLordKaan » 21 september 2011 kl. 20:02

Jag tycker att Malgus i trailarna är ett as jag hade samma problem med Darth Bane innan jag hade läst Path of destrucition som jag inte ens läst klart jag vet jag är ett monster. Hur som helst så dödar han den coolaste karaktären i trailarna Vindican hans mästare bara så där. Till och med Palpatine verkade ha lite respekt för sina undersåtar. Och jag vet att Palpatine inte gjorde ett skit när Dooku dog men jag ursäktar honom för han var fängslad i stolen.
Our first catch of the day.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 22 september 2011 kl. 13:06

DarkLordKaan skrev:Jag tycker att Malgus i trailarna är ett as jag hade samma problem med Darth Bane innan jag hade läst Path of destrucition som jag inte ens läst klart jag vet jag är ett monster. Hur som helst så dödar han den coolaste karaktären i trailarna Vindican hans mästare bara så där. Till och med Palpatine verkade ha lite respekt för sina undersåtar. Och jag vet att Palpatine inte gjorde ett skit när Dooku dog men jag ursäktar honom för han var fängslad i stolen.
Palpatine gjorde inte ett skit när Dooku dog? Palpatine använde allt sitt inflytande för att få Anakin att trotsa allt han trodde på satt Dooku skulle dö. Palpatine var den som skrev Dookus dödsdom. Treachery is the way of the Sith.

Malgus var så sithig som man kan bli. Han dödade sin egen mästare pga mästaren stod för misslyckandet, Malgus däremot överträffade sig själv genom att döda en viktig Jedi, så han passade även på att göra ett karriärlyft genom att avsluta sitt lärande under sin mästare och istället sätta sig själv i rampljuset.

Användarvisningsbild
DarkLordKaan
Wompråtta

Inlägg av DarkLordKaan » 22 september 2011 kl. 16:44

Jag vet inte ens vad jag har emot Malgus. :?
Our first catch of the day.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 9 oktober 2011 kl. 22:14

DarkLordKaan skrev:Jag vet inte ens vad jag har emot Malgus. :?
Typiskt misstag att ha en åsikt om något innan man tagit reda om det viktigaste. Alla gör såna misstag, om och om igen. Kan inte räkna hur många gånger jag gjort samma sak :lol: Enkelt just med Malgus är att han har just en enda bok som förklarar hans agerande i allt han gör och tänker. Och eftersom jag läst boken, så ser jag ju snabbt när andra har fel om honom, även om vissa saker fortfarande är en fråga om smak.

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 28 oktober 2011 kl. 01:53

Har icke läst ut Decieved än, men är på god väg.
Jag känner bara att Malgus saknar stil. Dessutom är han utseendemässigt inget speciellt. Ytterligare en biffig Sith med andningsproblem... come on, we have enough of those!

Vad jag tycker är häftigt med honom är hur brutal han är under the Sacking of Coruscant, men samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att det är smaklöst. Han är lite barnslig nästan, vill alltid stå i rampljuset och saknar finess och charm. Störde mig något kopiöst på hur han skrek "Ven Zallow is mine", inte bara en gång, utan två.

Hade gärna sett Dooku med sin eleganta Form II hugga honom i delar. Men men, kanske ångrar mig framåt slutet av boken, fast förmodligen inte. Som du sa, är det en fråga om smak. Hur som helst mer intressant än Chratis....
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 7 november 2011 kl. 19:32

Darth Malgus röst i ljudboksversionen är ju dock awesome. Älskar den. Så lugn och mörk, nästan avlägsen, men ändå närvarande.

Användarvisningsbild
Jigglypuff
Padawan

Inlägg av Jigglypuff » 20 december 2011 kl. 22:25

Det går över mitt förstånd hur någon kan tycka Sidious är kewl över huvudtaget........

Skriv svar