Sand folket

Diskutera berättelserna som spann vidare på Star Wars-sagan, och numera inte är en del av kanon.
Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Sand folket

Inlägg av Dark-lord » 22 juni 2011 kl. 13:32

Här disskuteras Sandfolket( Sand people) även kallade Tusken Plundrare(Tusken Raiders).

De är en art som härstammar från Tatooine(antar jag) och de är väldigt fientliga mot människor. De har som en egen religon:

Männen är klädda såhär:

Bild

Kvinnorna såhär:

Bild

Barnen såhär:

http://www.google.se/imgres?imgurl=http ... x=48&ty=29

Och omaskerade ser de ut såhär:

http://www.google.se/imgres?imgurl=http ... x=56&ty=72

De är en mycket använd art i SW. Förekommer i Det mörka hotet, Klonerna anfaller, Nytt Hopp, Knights of the Old Republic, Dark Forces II: Jedi Knight osv.

Deras språk kallas "Tusken" och är ett primitivt språk, som nästan ingen talar - en som är berömd för att kunna detta språk är droiden HK-47(från kotOR) och med det lyckas huvudkaraktären altenativt alliera sig med Sandfolket.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Re: Sand folket

Inlägg av stefan313 » 23 juni 2011 kl. 16:40

Är dom inte förjävliga??? :P
Undrar egentligen vrf dom är såna mot människor?
Och jag hatar dom i spel, lika jobbiga. Men i Kotor är dom extra jobbiga. Ibland buggar dom och jag får typ möta eliter på ett ställe där jag ska möta vanliga och eliter är inte att leka med. Skadar som gudar nästan.
En sak som jag undrar, kan deras pinnar/stavar stå emot en lasersabel? Jag tror inte det men man kan väl undra.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 23 juni 2011 kl. 16:48

De gör ju det i kotOR , så det antar jag ;) Fast i Dark Forces II är de väldigt lätta, som alla andra fiender dör de av ett skott/hugg.

BTW: Lasersabel? Wtf?
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 25 juni 2011 kl. 18:44

Vadå?? Lasersvärd då.
Men jag undrar om deras pinnar kan stå emot lasersvärd, jag gissar på att dom inte kan det. Man vet ju aldrig.
Så mycket som kan stå emot lasersablar att det inte är klokt.
Det är dåligt i spel när en dörr är låst, vrf inte bara ta en lasersabel igenom dörren??
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 25 juni 2011 kl. 19:24

1: Det heter Ljussabel - Lasersabel är inte med i NÅGON officiell översättning - sen så låter det ganska sjukt också....

2: Sen är nog Sandfolkets pinnar ganska så kraftiga så de kan stå emot det mesta....

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 25 juni 2011 kl. 21:33

Att deras stavar står emot mycket tror jag på, men jag tror inte de skulle kunna stå emot ljussablar. En sådan stav skulle säkert delas i mitten om en ljussabel träffade den.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 25 juni 2011 kl. 22:39

Fast det finns ju såklart en möjlighet att de är gjorda så för att de ska vara svåra fiender i spelet...

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 16 mars 2015 kl. 18:16

Hehe, hade nästan glömt bort det, men var ju riktigt coolt ändå att man faktiskt fick se Tuskens utan masker i Dark Forces 2. :P Har vi någonsin sett de omaskerade annars?

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 21 mars 2015 kl. 12:31

Tror aldrig jag sett Tuskens utan mask, samma sak med Jawas
The negativity is strong in me. :roll:

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 21 mars 2015 kl. 21:22

Finns det någon Canon-källa där vi ser Jawor utan mask? Vore intressant att veta. Tror det var någon scen till Nytt Hopp där de planerade att ha med en omaskerad Jawa, men det klipptes så räknas nog inte längre.

Skriv svar