Darth Ruin

Diskutera berättelserna som spann vidare på Star Wars-sagan, och numera inte är en del av kanon.
Användarvisningsbild
DarkLordKaan
Wompråtta

Darth Ruin

Inlägg av DarkLordKaan » 7 juli 2011 kl. 19:48

Ni kanske inte vet så mycket om den här karaktären men man kan ändå diskutera om honom här.
Our first catch of the day.

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Re: Darth Ruin

Inlägg av stefan313 » 7 juli 2011 kl. 20:23

Jag kollade just upp honom och dom säger på Wookipedia att han var en av det första förlorade tjugo. Alltså jag trodde det var många fler som har lämnat jedi ordern än 20 stycken.
Räknar dom på något annat sätt eller är det bara så få för att alla andra sith/dark jedis blev tränad i den mörka sidan från början.
Räknar dom bara jedi mästare eller?
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 8 juli 2011 kl. 00:36

Hmm. Har inget minne av någon Darth Ruin. Är enligt Wookieepedia skapad av George Lucas själv. :o Han ska tydligen nämnas i bokversionen av Episod I. Någon som vet ungefär var i boken? Skulle vara väldigt spännande att läsa det avsnittet.
stefan313 skrev:Räknar dom bara jedi mästare eller?
Verkar som det om man läser på Wookieepedia. Det är i vilket fall som helst väldigt få om det bara är 20. Jediorden hade pli på sina medlemmar. :twisted:
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
DarkLordKaan
Wompråtta

Inlägg av DarkLordKaan » 8 juli 2011 kl. 04:43

Han var skapad av Lucas för att vara den sithen som startade sith imperiet men efter som sith imperiet blev påhittat många år tidigare så Abel G Pena skapade en annan historia om honom han var en Jedi som hette Phanius som startade om sith imperiet och han startade dom nya sith krigen.
Our first catch of the day.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 8 juli 2011 kl. 12:20

Nej, han nämns ej i Ep I boken - inte vid namn iaf..
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 3 augusti 2011 kl. 14:09

stefan313 skrev:Jag kollade just upp honom och dom säger på Wookipedia att han var en av det första förlorade tjugo. Alltså jag trodde det var många fler som har lämnat jedi ordern än 20 stycken.
Räknar dom på något annat sätt eller är det bara så få för att alla andra sith/dark jedis blev tränad i den mörka sidan från början.
Räknar dom bara jedi mästare eller?
Som jag förstått det syftar "the Lost Twenty" till Jedimästare som lämnat orden. Det finns fler riddare och lärlingar som lämnat orden. Dessutom tror jag inte dem räknar de flesta som går över till den mörka sidan--de flesta av dem går förmodligen (jag antar bara här, har inga källor) inte frivilligt ur Jediorden (vilket är kriteriet för att räknas till Lost Twenty), utan utesluts.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 3 augusti 2011 kl. 22:56

Men jag har alltid (alltid o alltid, sen jag läste ut Rogue Planet för nån veckor sen :lol: ) undrat varför Thracia Cho Leem inte räknas till "The Lost Twenty". Det är bara konstigt, det står ju klart o tydligt att hon lämnade frivilligt :?
Never tell me the odds! - Han Solo

Skriv svar