Star Wars Serier

Diskutera berättelserna som spann vidare på Star Wars-sagan, och numera inte är en del av kanon.
RebellRadionPodcast
Droid

Star Wars Serier

Inlägg av RebellRadionPodcast » 13 februari 2015 kl. 07:59

Hittade ingen tråd för serier, men nu med två nya Marveltitlar ute och mycket mer på väg så måste jag få skriva av mig lite :D

Två nummer av Star Wars ute och Darth Vader kom just ut med nummer 1.

Vad tycker ni?

Star Wars serien började ok, men tog en vändning åt fel håll tyckte jag. Vader-serien (som är sammanvävd med SW serien) börjar riktigt, riktigt starkt! Oväntat bra!

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Re: Star Wars Serier

Inlägg av Fredrik Jonsson » 26 februari 2015 kl. 16:34

RebellRadionPodcast skrev:Två nummer av Star Wars ute och Darth Vader kom just ut med nummer 1.
Är väldigt nyfiken på serierna. Har inte direkt läst några serier på väldigt länge.

Men jag tänkte fråga om det där. Jag har varit lite motsträvig till att köpa digitalt. Hur tycker du det fungerar? Går det att läsa serierna i valfri app eller är man låst till Marvels? Vad hände med dina Dark Horse-serier när dem miste licensen?
[i]"Everything is going as planned"[/i]

RebellRadionPodcast
Droid

Star Wars Serier

Inlägg av RebellRadionPodcast » 27 februari 2015 kl. 08:31

Dark Horse serierna finns kvar. Jag tycker både DH och Marvels App är jättebra och jag tycker det är en riktigt bra läsupplevelse. Det finns en tjänst som heter Comixology också som har mycket från flera förlag. DC, Marvel, DH och några till tror jag.

Om du skapar ett login så kan du dela ditt bibliotek mellan många olika enheter. Platta, PC och telefon exempelvis.

Jag tycker du ska testa. Det finns alltid gratis serier att ladda hem och känna på hur det funkar.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 15 mars 2015 kl. 17:09

Är också intresserad av att läsa dessa nya Canon-tidningar. De som finns in Vader och den kommande om Kanan verkar riktigt intressant.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

RebellRadionPodcast
Droid

Star Wars Serier

Inlägg av RebellRadionPodcast » 6 juni 2015 kl. 08:34

Någon av er som läst vidare? Serierna håller fortsatt hög klass, gillar dem mer än böckerna generellt. I det senaste numret av Star Wars (nr6) droppades en FANTAStisk bit info/backstory om Han Solo! En gamechanger helt klart! Jag håller på att spricka här, läs ikapp nu då jag har någon att prata med! Ni vill väl inte att jag ska explodera?

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 30 juli 2015 kl. 09:42

RebellRadionPodcast skrev:Någon av er som läst vidare? Serierna håller fortsatt hög klass, gillar dem mer än böckerna generellt. I det senaste numret av Star Wars (nr6) droppades en FANTAStisk bit info/backstory om Han Solo! En gamechanger helt klart! Jag håller på att spricka här, läs ikapp nu då jag har någon att prata med! Ni vill väl inte att jag ska explodera?
Skulle gärna assistera dig, är intresserad av de nya serierna jag också. :P
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 20 augusti 2015 kl. 23:01

Jag läser så ögonen blöder. Det kommer ta ett tag innan jag är ikapp. Men sedan (!) ska vi diskutera så mycket serier så att forumet börjar gunga. :wink:

Men jag kan ju dra igång lite smått med en liten kommentar om början på Darth Vader #1. Vad gör Darth Vader på Tatooine?! Bort därifrån! Han har inget där att göra. Redan där känner man att serieskaparna inte har fattat någonting.

RebellRadionPodcast
Droid

Inlägg av RebellRadionPodcast » 24 augusti 2015 kl. 12:55

Jag håller med. Även om det inte var just Tatooine som scen som störde mig. För mig var Vaders möte med Luke i Star Wars #1 nog jobbigast hittills. Jag läser fortfarande och ibland gnäller jag högt men så läser jag några rutor till och så är jag ganska nöjd. Det är som det alltid varit, ganska ojämnt.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 25 augusti 2015 kl. 18:49

Från vad jag har hört av andra har de verkligen fått till Star Wars-känslan utmärkt i alla nummer hittills, skrivit alla karaktärer i form med hur de beter sig i filmerna och gjort bra historier.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 25 augusti 2015 kl. 19:08

Du ska inte alltid lyssna på vad andra säger :wink:
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 26 augusti 2015 kl. 16:41

Om man vill veta ifall något är köpvärt när man inte är riktigt säker, så är det bästa att göra att kolla med kritiker, såvida man inte är villig att riskera tid och pengar.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 26 augusti 2015 kl. 17:25

Menar att du inte bör ge vem som helst förtroende. Ta det folk säger med en nypa salt, alltid, så länge de inte vunnit ditt förtroende genom att flera gånger faktiskt ha rätt. Sen även inse att till och med dom du gett förtroende kan ha fel ;)

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 26 augusti 2015 kl. 18:17

Givetvis har jag hört det där från folk jag lyssnar regelbundet på gällande sådant...

Tror du jag bara satt och surfade runt efter recensioner? :P

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 26 augusti 2015 kl. 18:21

Ja, det kändes enformigt åt andra hållet jämfört med det Fredrik och RRP sade :P

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 4 september 2015 kl. 13:30

Jag tycker generellt att många Star Wars-webbplatser som recenserar böcker och serietidningar är alldeles för snälla och köper allt med hull och hår. Problemet blir ju då att producenterna får intrycket av att de kan fortsätta i samma stil. Så i min mening skulle det vara bättre att vara mer kritisk så att historierna har en chans att bli bättre.

Vissa sidor ger ju aldrig betyg lägre än sju på en tiogradig skala. Kollar man på Marvels användarbetyg för deras Star Wars-serier så har alla serier 4,5 av 5 i betyg, utom en serie som har 4 av 5.

Inte för att serierna på något sätt är dåliga. Jag blir underhållen av dem och tycker att de är bra tecknade. Men de lider lite av samma syndrom som de gamla Marvel-serierna från 1980-talet; man vill trycka in allt på en gång. Under loppet av de 5-6 serietidningar jag läst hittills så har Darth Vader åkt till Tatooine och träffat Jabba, Han Solo stulit en AT-AT, prinsessan Leia åkt till Naboo och tittat på målningar av Amidala, Darth Vader mött Luke och insett att han har Anakins gamla ljussabel o.s.v.

Jag imponeras inte av sånt. Det krymper universumet. Det är effektsökeri och ett försök till fan service som slår snett. Hitta på något nytt istället!

Skriv svar