Det sämsta/bästa som suddas ut ur gamla canon?

Diskutera berättelserna som spann vidare på Star Wars-sagan, och numera inte är en del av kanon.
Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Re: Det sämsta/bästa som suddas ut ur gamla canon?

Inlägg av Fredrik Jonsson » 14 maj 2015 kl. 12:07

Dark-lord skrev:Något jag kom på att tänka på nyligen. Skumt att den inte är canon längre. Gamla Klonkriget serien. Den var en viktig länk mellan Ep2 och 3 som förklarade massa viktiga saker som utspelade sig mellan de filmerna. TCW stred heller inte allt för mycket mot den så tycker att med lite retcon kan de co-existera.
Det där är lite lustigt faktiskt. Jag tror att det skulle gå att lappa ihop de där två serierna riktigt bra. Finns det över huvud taget något som strider serierna i mellan?
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Det sämsta/bästa som suddas ut ur gamla canon?

Inlägg av Dark-lord » 17 maj 2015 kl. 14:12

Fredrik Jonsson skrev:
Dark-lord skrev:Något jag kom på att tänka på nyligen. Skumt att den inte är canon längre. Gamla Klonkriget serien. Den var en viktig länk mellan Ep2 och 3 som förklarade massa viktiga saker som utspelade sig mellan de filmerna. TCW stred heller inte allt för mycket mot den så tycker att med lite retcon kan de co-existera.
Det där är lite lustigt faktiskt. Jag tror att det skulle gå att lappa ihop de där två serierna riktigt bra. Finns det över huvud taget något som strider serierna i mellan?
Ja jag har också alltid fått samma känsla. Inte direkt särskilt mycket som strider emot förutom smådetaljer som att Anakin byter till en Klass 2-Jedi Starfighter direkt när han blir riddare i gamla serien t.ex, att Agen Kolar tagit över efter Eeth Koth i Jedirådet trots att vi nu vet att Koth överlevde Geonosis, men dessa är ju knappt nämnvärda.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Skriv svar