Favoritkaraktär?

Diskutera berättelserna som spann vidare på Star Wars-sagan, och numera inte är en del av kanon.
Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Re: Favoritkaraktär?

Inlägg av Jedi_Visse » 14 juni 2012 kl. 14:05

Min favoritkaraktär har av okänd anledning alltid varit Barriss Offee. Vet inte om det någonsin funnits en orsak till att jag tycker om henne så mycket, särskilt med tanke på att hon knappt hade någon bakgrundshistoria på den tiden.
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 15 juni 2012 kl. 20:26

Whut, var inte både Asajj och Dooku före Barriss på sin lista? :O
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 10 november 2013 kl. 16:08

Darth Vader Fan skrev:Whut, var inte både Asajj och Dooku före Barriss på sin lista? :O
Jag tror alltid att Offee toppat listan, med hård konkurrens från Dooku och även Asajj under vissa perioder. Jag såg nyss klart säsong 5 av Clone Wars och tog del av Barriss Offees öde. Jag vet inte vad jag ska säga. Jag känner mig så sviken. I nästan 9 år har hon varit min älskade, älskade Offee... and sen händer detta?
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Jonipoon
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av Jonipoon » 12 november 2013 kl. 18:49

Härligt att du svarar på ett över 1 år gammalt inlägg Visse. :P

Själv har jag alltid haft Quinlan Vos som favoritkaraktär i EU. Väldigt synd att Star Wars live-action TV-series blev lagt på is, eftersom jag är helt säker på att Quinlan Vos skulle fått en någonlunda betydande roll där.
I am not part of the dark — simply deeper in the shadows.
― Quinlan Vos

Användarvisningsbild
LegacyLove
Wompråtta

Inlägg av LegacyLove » 23 december 2013 kl. 23:48

Så rolig tråd! Själv gillar jag Darth Talon från Legacyserien mycket, ja ni ser väl vad jag fått mitt namn och visningsbild ifrån?? :D Men har alltid gillat Darth Maul också. De är lite lika ju.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 20 april 2014 kl. 16:31

Tycker Jolee Bindo från Knights of the old Republic är en riktigt skön karaktär. Istället för den visa och kliché mästaren så är han en tjurig eremit till gubbe som slänger ur sin snofsiga och roliga repliker, men ändå den perfekta mentorsrollen på något sätt!

Kändes riktigt tråkigt att behöva döda honom när jag gick till den mörka sidan i slutet av spelet. :(

Annars tycker jag att Guvernör Tarkin från den första Star Wars filmen är en riktigt välgjord skurk.

Men tillbaka till EU, närmare bestämt kotOR. Vad tycker jag om de andra i partyt? Många är riktigt bra, andra är tråkigare.

HK-47 är en annan favorit, känns som en blandning av C-3PO och en lönnmördare, Canderous Ordo gillar jag också, en snubbe som är mer åt Anti-hjälte hållet än god. Jag tycker Carth är en rätt bra ledartyp även om han kanske drar lite förhastade slutsatser. Bastila är ofta ganska gnällig, men det kanske är för att jag betedde mig lite Han Solo-aktigt mot henne genom spelet. ;) Mission är ingen favorit, rätt uppkäftig och tror sig vara äldre än hon är, men man kan väl ursäkta hennes attityd med att hon bara är ett barn. Zaalbar var väl ok, I guess, orkar inte stå och lyssna på Wookieernas oförståeliga gormande hela tiden så pratade väl inte lika mycket med honom. T3-M4 är knappt en karaktär och riktigt kass i strid, hade bara med honom på Taris. Juhani gillar jag, tvingades dock döda även henne i slutet. Sedan får man väl inte glömma originalpartymembern, Trask Ulgo, den bästa karaktären någonsin! :) Ok han var bara med i kanske 10 minuter så... nej..... Men han offrade i varje fall sitt liv genom att distrahera Darth Bandon, that's something. :roll:
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Skriv svar