Asajj

Diskutera berättelserna som spann vidare på Star Wars-sagan, och numera inte är en del av kanon.
Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 30 juli 2010 kl. 14:02

Det uttalas väl Asajj?
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Reptilicus
Rymdpilot

Inlägg av Reptilicus » 30 juli 2010 kl. 14:04

Nä tydligen inte. Eftersom TCW är T-canon så är svaret ja.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Asajj

Inlägg av Dark-lord » 21 april 2011 kl. 13:18

Jag tycker hon är en mycket intressant karaktär, och hon är grym i Republic tidningarna 8)
Tycker de borde göra en bok/Serietidning som handlar om Ky Narec och Asajj, då man facktist bara får se några flashbacks i tidningen(som iofs berättar det mesta) men vad som hände emellan, vad karaktärerna tänkte, gjorde sa osv.

Nu kom jag på en idé! Hon kan ju vara med i Live-action serien, där hon blir dödad i något avsnitt ;)
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 24 april 2011 kl. 15:18

Min första tanke var: "NEJ, hon kan inte vara med i live-action-serien!!" Min nästa var: "Wow. Starkiller vs. Asajj Ventress. Jag vill se den striden!" Om dem hanterar henne rätt får hon gärna vara med :wink:
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 8 maj 2011 kl. 11:25

ADet skulle facktist bli bra om hon var med i live-action serien, då vi inte sett henne dö, vi vet att hon flydde så långt hon kunde från kriget. Kanske tillbaka till Rattatak? Men hon skulle kunna vara med som en Rattataki prisjägare/lönmördare, som ska döda seriens huvudperson, och hon kanske då blir dödad av denne.

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 8 maj 2011 kl. 16:20

Dark-lord skrev:ADet skulle facktist bli bra om hon var med i live-action serien, då vi inte sett henne dö, vi vet att hon flydde så långt hon kunde från kriget. Kanske tillbaka till Rattatak? Men hon skulle kunna vara med som en Rattataki prisjägare/lönmördare, som ska döda seriens huvudperson, och hon kanske då blir dödad av denne.
Tror inte Ventress skulle fly så långt bort från kriget och gömma sig för att sedan bli en prisjägare/lönmördare o komma tillbaks. Men de är en teori.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 9 maj 2011 kl. 20:23

Jag vill se henne leda en grupp separatister som klarade sig efter Klonkrigen, som går i krig mot Imperiet inte för att det är vad som är rätt, utan för att få hämnd--en ond motsvarighet till Rebellalliansen, alltså. Starkiller vs. Ventress+en väldans massa MagnaGuards och Droidekas... Mmm... 8)
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 29 maj 2011 kl. 14:18

Skulle kanske vara något att huvudkaraktärerna möter henne i något avsnitt och får med henne i RebellAlliansen?
Eller att hon blir lejd av Imperiet.

Man kan spela som henne i Xbox versionen av BF II om man laddar ner någon sak(man får även med Kit Fisto, Rhen Var, och Cloud City)

Synd att det där inte finns till PC versionen :( Hade varit skoj, tror ni LucasArts ändrar sig och släpper det tillägget till PC?

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 29 maj 2011 kl. 16:04

Dark-lord skrev:Skulle kanske vara något att huvudkaraktärerna möter henne i något avsnitt och får med henne i RebellAlliansen?
Eller att hon blir lejd av Imperiet.

Man kan spela som henne i Xbox versionen av BF II om man laddar ner någon sak(man får även med Kit Fisto, Rhen Var, och Cloud City)

Synd att det där inte finns till PC versionen :( Hade varit skoj, tror ni LucasArts ändrar sig och släpper det tillägget till PC?
De finns visst i PC versionen, de är bara att ladda ner den moden.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 29 maj 2011 kl. 16:30

Är det EXAKT den till Xbox?(som bara lägger till Rhen Var, Cloud City, Kit Fisto, och Asajj Ventress) Den ändrar väl inte något viktigt i originalspelet?

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 29 maj 2011 kl. 16:34

Dark-lord skrev:Är det EXAKT den till Xbox?(som bara lägger till Rhen Var, Cloud City, Kit Fisto, och Asajj Ventress) Den ändrar väl inte något viktigt i originalspelet?
Jag vet inte riktigt, men jag har dom banorna o karaktärerna, men annars bara laddar du ner dom där banorna separat, du behöver inte ladda ner en mod som ändrar om hela spelet, du kan bara ladda ner någon enstaka bana.
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 29 maj 2011 kl. 16:45

Tror jag skippar det... LucasArts verkar ändå inte tycka om att man moddar sina spel. Om de någonsin skulle släppa en egen mod som de skapat så tror jag att jag laddar ner den ;)

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 29 maj 2011 kl. 18:27

Dark-lord skrev:Tror jag skippar det... LucasArts verkar ändå inte tycka om att man moddar sina spel. Om de någonsin skulle släppa en egen mod som de skapat så tror jag att jag laddar ner den ;)
Varför tror du att dom inte gillar de? Om Lucasarts tyckte att det var fel att moda så skulle dom ju inte låta folk göra de, men nu låter dom folk göra de och har inget somhelst imot det vad jag vet.

Men de var offtopic...
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 3 augusti 2011 kl. 06:58

Jag tycker det är beklagligt att man låtit ändra på hennes förflutna, genom att släppa de där nedrans TCW-avsnitten.
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 2 november 2014 kl. 22:01

Var inte så jättestor ändring ändå, Visse. De respekterade ju ändå stora helheten av hennes historia. Osika Kirske däremot lämnade de ute, samt hennes föräldrar(men i TCW växte hon upp bland Nattens systrar istället).

Vet att Visses inlägg är över 3 år gammalt, but I just didn't care. ;)

Tror ni hon återvänder till Rebels i något cameo?

Skriv svar