Adywans version av ANH

För fansens egna alster, bilder och texter, samt för att diskutera om evenemang.
Användarvisningsbild
Prince_ZaiDejrio
Droid

Adywans version av ANH

Inlägg av Prince_ZaiDejrio » 6 augusti 2009 kl. 21:21

Någon som har sett Adywans fan-version av A New Hope? Den är imponerande bra!

Lite bildlänkar nedan:

ANH part 1:
http://picasaweb.google.com/doubleofive ... isonPart1#

ANH part 2:
http://picasaweb.google.com/doubleofive ... isonPart2#

Han håller även på med ESB:
http://picasaweb.google.com/doubleofive ... omparison#

Användarvisningsbild
Storm
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Storm » 7 augusti 2009 kl. 09:12

Har inte sett detta innan.
Det va intressant att sitta och titta igenom allt.

Finns det en färdig produkt att titta på?
Skulle vara väldigt skoj att se det som han har gjort med filmen.
"- Set for Stun.."
Följ oss på Facebook!
http://www.facebook.com/pages/Starwarsse/306168473989

Användarvisningsbild
Prince_ZaiDejrio
Droid

Inlägg av Prince_ZaiDejrio » 7 augusti 2009 kl. 11:40

Japps, det finns att ladda ner överallt. Bara att googla ^^ Finns lite klipp på youtube också. Är väldigt imponerande att en privatperson som inte hade någon kunskap alls om sån här teknik har kunnat göra ett sånt här otroligt bra jobb!

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 7 augusti 2009 kl. 14:15

Om han har gjort ett bra jobb så borde han ju ha kunskap om "sån där" teknik ju :wink:
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Prince_ZaiDejrio
Droid

Inlägg av Prince_ZaiDejrio » 7 augusti 2009 kl. 14:53

Darth Vader Fan skrev:Om han har gjort ett bra jobb så borde han ju ha kunskap om "sån där" teknik ju :wink:

Alltså han hade ingen kunskap tidigare, utan lärde sig med tiden som han jobbade med filmen. Från början tänkte han bara rätta till lite färgfel och sånt.

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 8 augusti 2009 kl. 18:47

Jag är grymt imponerad! Lucasfilm borde anställa honom, eller åtminstonde snegla på vad han har gjort, för mycket av det han har fixat är ju sånt som verkligen skulle behöva fixas en gång för alla. Skulle vara kul om Lucasfilm för en gångs skull kunde fixa en fulländad version där alla gamla missar är fixade. Sedan filmerna kom på DVD så är de ju fulla med färgfel. Gillar även att han ändrat ritningarna till Dödsstjärnan till hologram (Varför har man inte fixat det officiellt?!) och kejsaren i ESB (smart lösning föresten).

Fast vissa saker tycker jag känns liiiite overkill. Varför måste Dödsstjärnan vara ovanför en planet? Känns lite ologiskt. Det ska ju vara en hemlig stridsstation. Tycker att någon på den planeten i så fall borde ha upptäckt och reagerat på att det cirkulerar en metallboll med en diameter på ett antal hundra kilometer.
Tycker inte heller om att han lade till Tatooines två solar i ett klipp. Finns liksom ingen anledning.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 8 augusti 2009 kl. 21:05

Kan inte klaga på något han gjort. Detaljer är detaljer och det är sånt han har fixat till, antingen ändrat, tagit bort eller helt lägga in nytt. Jag säger bara mums.
Gillar skarpt: "Han Solo shots first!". Helt ologiskt att vänta på att någon ska missa ett skott när man vet att man är tagen. Som smugglare ska man skjuta först, inte vänta in i sista stund :D
Ska nog titta på hela filmen ikväll.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 8 augusti 2009 kl. 22:27

Japp, Han Shoots First!! Annars är det bara fånigt. Måste säga att det mesta ser klart välgjort ut. Gillar speciellt nya scenen då Dödsstjärnan presenteras.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 9 augusti 2009 kl. 20:49

Fredrik Jonsson skrev:Fast vissa saker tycker jag känns liiiite overkill. Varför måste Dödsstjärnan vara ovanför en planet? Känns lite ologiskt. Det ska ju vara en hemlig stridsstation. Tycker att någon på den planeten i så fall borde ha upptäckt och reagerat på att det cirkulerar en metallboll med en diameter på ett antal hundra kilometer.
Tycker inte heller om att han lade till Tatooines två solar i ett klipp. Finns liksom ingen anledning.
Har för mig att jag läste för bara några dagar sen att dösstjärnan färdigbyggdes över någon planet utav aliens som var förslavade av imperiet. När den blev klar så sprängde den planeten och alla dess invånare(slavarbetare) med sin superlaser. Men eftersom jag såg en bil på Vader där och det stod(på wookieepedia så klart) att han var där och bestämde över det hela så antar jag att det hela var före EP IV eftersom där fungerade den till fullo.

Ska nog se på versionen så fort jag komemr hem och har tid(blir nog första skolhelgen eller nåt då) men kan någon länka till den sidan som ni såg den/laddade ner den från?
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 9 augusti 2009 kl. 22:52

Planeten i fråga är Despayre, en planet dit Imperiet skickade alla sina värsta fångar. Dödsstjärnan befann sig i omlopp runt den under större delen av sin existens, bland annat under en stor del av Episod IV. Se Wookieepedia för mer information.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 10 augusti 2009 kl. 11:55

Jo läste den artikeln lite halvt. Men den fanns under ep IV? Hm... Intressant. Men... Den började väl byggas i The Maw? Alla svarta hål där gjorde ju så att man inte skulle kunna upptäcka den på något sätt tror jag.

Men vart kan man se filmen (lågupplösta youtube versioner räknas inte :P)?
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 10 augusti 2009 kl. 12:46

Piratbay funkar ju fortfarande. Tog iof 2 dagar att få hem den och då hade jag utorrent på större delen av dagarna. (inge snack om olaglig nerladdning nu, för piratbay erbjuder endast en service. det skulle vara olagligt om han tog betalt för filmen han gjort, så det är helt okej att ladda hem den gratis vart som helst)

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 10 augusti 2009 kl. 23:23

Säker på att det faktiskt är lagligt? Eftersom grejen är ju den att varan tillhör ju egentligen lucasarts och den har han bara gjort om... Fast å andra sidan så är modifikationer till spel lagliga och lucasarts har itne sagt något om att han inte får göra så, så jagantar att man får ladda ner.

Men är hans version mycket bättre än dvd-versionen?
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 10 augusti 2009 kl. 23:41

George Lucas kan inte ta betalt för någon annars arbete och någon annan kan inte ta betalt på produkter Lucas har rättigheter till :wink: Så det är lagligt.

Jag tycker personligen att rymdstriderna (allt som händer i rymden) har blivit bättre och modernare. Sen plus då alla smågrejor som han rättade till. Så ja, jag skulle lätt föredra hans förnyade version än den Lucas gjorde (om det inte är den helt traditionella versionen man vill se).

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 11 augusti 2009 kl. 21:16

Just det, vad är det för skilnad på de filmerna i dvd-boxarna och de som är... original versioner? Aldrig riktigt förstått det, är det bara det att det finns ett par scener i box versionerna som inte ska vara med annars(eftersom det vet jag) som de har tagit bort eller är det nå mer skilnad?
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Skriv svar