Adywans version av ANH

För fansens egna alster, bilder och texter, samt för att diskutera om evenemang.
Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 11 augusti 2009 kl. 21:38

Ja, det ska vara några få extra scener, plus några bättre grafiska detaljer. Är dock inte filmexperten här på forumet, så jag kan missa några saker.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 11 augusti 2009 kl. 21:48

DVF, tror att Dödsstjärnan började byggas i The Maw, men att dem flyttade den efter ett tag. Däremot fortsatte dem bygga en prototyp för att testa superlasern i The Maw.

Vill du ha full information om Dödsstjärnans historia under/strax innan Episod IV kan jag bara rekommendera boken Death Star av Michael Reaves och Steve Perry. Klart läsvärd bok.

Lite Off Topic, men men...
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Prince_ZaiDejrio
Droid

Inlägg av Prince_ZaiDejrio » 12 augusti 2009 kl. 13:23

Här kan man läsa om alla ändringar och se bilder från Special Edition och DVD-versionerna:

http://www.dvdactive.com/editorial/arti ... t-one.html

Användarvisningsbild
hunt3d
Yngling

Inlägg av hunt3d » 13 augusti 2009 kl. 16:04

hur kan ni bry er om det här? nördar

Användarvisningsbild
hunt3d
Yngling

Inlägg av hunt3d » 13 augusti 2009 kl. 16:06

jahaaa nu ser jag vad han har gjort! trodde han bara rättade fel först, men då vare ju coolt :)

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 14 augusti 2009 kl. 12:27

hunt3d skrev:hur kan ni bry er om det här? nördar
Haha, vissa av oss är Star Wars-nördar och stolta över det! :twisted:
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
jackebacke
Wompråtta

Inlägg av jackebacke » 15 augusti 2009 kl. 11:47

Kaxs skrev:
hunt3d skrev:hur kan ni bry er om det här? nördar
Haha, vissa av oss är Star Wars-nördar och stolta över det! :twisted:
jag håller med :!: :!: :!:

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 2 september 2009 kl. 18:34

Mest detaljer jag aldrig har lagt märke till förut, men kul att någon gör det.
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Prince_ZaiDejrio
Droid

Inlägg av Prince_ZaiDejrio » 5 januari 2010 kl. 00:48

Jag väntar ivrigt på att han ska vara klar med Episod 5. Någon mer som gör det? :)

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Adywans version av ANH

Inlägg av Dark-lord » 13 februari 2011 kl. 19:17

Tycker de verkar hyffsat bra. Men avskyr som in i pesten att han ändrat så att Kejsaren i Ep VI ser annorlunda ut, sen har de klippt bort stora delar av dialogen

Jag är inte heller så förtjust i den remastrade duellen mellan Vader och Obi-Wan, den var liksom redan perfekt. Den behövde inte någon musik, eller snabbare rörelser. Dessutom såg det inte heller snyggt ut i hans version.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Prince_ZaiDejrio
Droid

Inlägg av Prince_ZaiDejrio » 26 juni 2011 kl. 15:37

Hörrni! Är det inga fler som har sett den och vill dela med sig av sina synpunkter? :) Kom igen!

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 26 juni 2011 kl. 16:26

Jaaa!!! Du hittade äntligen hit igen Zacke :) Hoppas du är aktiv nu ;)

Men iaf, jag gillar inte Adywans versioner - det ska vara de officiella versionerna. Sen har han ändrat många onödiga saker som redan var perfekta...
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Prince_ZaiDejrio
Droid

Inlägg av Prince_ZaiDejrio » 28 juni 2011 kl. 15:47

Dark-lord skrev:Jaaa!!! Du hittade äntligen hit igen Zacke :) Hoppas du är aktiv nu ;)

Men iaf, jag gillar inte Adywans versioner - det ska vara de officiella versionerna. Sen har han ändrat många onödiga saker som redan var perfekta...

Men du har ju inte ens sett den? (Alltså ANH) Och det finns bara trailers av ESB. Den är inte ens klar. Det går ju inte att säga om en film är bra eller dålig utifrån att ha sett ofärdiga delar av den. Det ska vara dom oförstörda originalen, eller Adywans enligt mig iaf. DVD-versionerna är ruskigt dåliga. Sen återstår det att se hur bra ESB och ROTJ kommer att bli ^^ Men jag tror det blir riktigt bra. Hans planer för PT däremot.... Usch ><

Så.... Någon? :)

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 28 juni 2011 kl. 17:31

Var kan man se filmen då?
Never tell me the odds! - Han Solo

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 28 juni 2011 kl. 21:50

Förmodligen ladda ner på sidor jag ej får nämna här ;) Men iaf, han ändrar ju saker som redan var perfekt - som scenen då en Stjärnkryssare åker in mot Dödsstjärnan, så ska det vara slutet av Tales of a Jedi Knight som spelas - och nu har de tryckt in Imperial march i ANH!!! Den hör inte dit!

Sen så har de lagt till Anakin vs. Obi-Wan i Vader och Obi-Wans Ljussabelduell - och gjort den löjligt snabb. Det var inte ens nåt fel med den duellen. Den är facktist en av mina favoriter!!!

Han har även ändrat Kejsarens hologram som Lucas skapade för att fixa ett problem som har varit där länge - och sedan blev perfekt. Men nu har han tagit ett foto direkt från Ep VI och klippt bort viktiga delar av dialogen!

Usch fy fasen! Adywan är hemsk enligt mitt tycke! Hoppas de aldrig blir officiella(vilket jag kan näst intill garantera att de aldrig blir).

Skriv svar