Adywans version av ANH

För fansens egna alster, bilder och texter, samt för att diskutera om evenemang.
Användarvisningsbild
master Windu
Droid

Re: Adywans version av ANH

Inlägg av master Windu » 28 juni 2011 kl. 22:15

ja jag håller med Dark-lord han tror han kan färändra ett mästerverk :x
jag menar ta Darth vader vs. Obi-Wan Kenobi han tror det är bra att göra den mer intensiv fast den redan är väldigt intensiv det är fel :x
jämför och se hur han har förstört duellen
här är adywans version
här hur det borde se ut inte nån konstig over powered sak
"I have to give you credit. You led me on quite a chase. But nobody gets away from Calo Nord in the end."

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 28 juni 2011 kl. 22:48

Aaaarrrg!!! Folk klagar och klagar på att Lucas trycker in för mycket i re-releaserna och när det här kommer säger alla att det är "grate". Värför kan ingen uppskatta GL för det han gör? Jag tycker det är bra att han ficksar saker i filmerna som inte var möjligt "back in the old days". Okej, det har gjorts dåliga ändringar men värför är det det ända folk bryr sig om?
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 29 juni 2011 kl. 04:06

Ehm? Du har nog missuppfattar lite, vi klagar på Adywans remake - inte på Lucas förbättringar i senare versionen.

Sen är Adywans version hemsk - tål facktist ej fangjorda saker om de inte är jätte bra. Och hans är fruktansvärt dålig!
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 29 juni 2011 kl. 10:26

Kollade på den med Obi-Wan vs Darth Vader. Den var faktiskt okej, vad var fel med den?

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 29 juni 2011 kl. 11:25

Dark-lord skrev:Ehm? Du har nog missuppfattar lite, vi klagar på Adywans remake - inte på Lucas förbättringar i senare versionen.

Sen är Adywans version hemsk - tål facktist ej fangjorda saker om de inte är jätte bra. Och hans är fruktansvärt dålig!
Jag talar inte om er på forumet jag talar om alla dessa re-release hatarna ute på netet. Angående Adywans version (av vad jag har sätt) har jag inte mycket att klaga på han har faktiskt gjort ett bra jobb. Jag är väldigt intresserad vad GL kommer att göra med blu-ray versionerna och om fansen för en gångs skull kommer uppskatta den. Men jag antar att det alltid kommer finnas klagare. Även vad GL gör kommer det alltid vara någon som klagar.
Darth Worgen skrev:Kollade på den med Obi-Wan vs Darth Vader. Den var faktiskt okej, vad var fel med den?
Musiken, den passar inte alls in där.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 29 juni 2011 kl. 11:53

Darth Worgen skrev:Kollade på den med Obi-Wan vs Darth Vader. Den var faktiskt okej, vad var fel med den?
För det första så har han helt förstört en av de bästa duellerna! Som t.ex så är det Anakin vs. Obi-Wan som spelas(Passar inte in) och han har speedat upp det så de ser overpowered ut, sedan har han tagit bort Bens Dödssmusik.

@Dart Robin: Nej Adywan har verkligen inte gjort ett bra jobb. Hoppas verkligen inte George tar efter hans version när han gör Blu ray versionerna(vilket skulle vara högst otroligt)
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 29 juni 2011 kl. 12:12

Jag tycker inte den var så dålig. Visserligen har jag bara sätt några klipp på You Tube men det jag har sätt skulle jag nog vara nöjd att se i TV-rutan. Det där med Dödstjärnan ovanför en planet käns lite "out of place" som Kaxs sa tidigare i tråden är det troligtvis Despayre. Men jag kollade upp lite bilder på planeten och det visade sig att den var röd. Att justera lite specialeffekter och ståppa till lita bakrundskaraktärer går bra men attdet mitt i allt är en planet där det alldrig har varit en planet käns lite non-canon för mig.

Fast dödstärne-faiten såg ju bra ut:http://www.youtube.com/watch?v=rKNrK53u ... re=related
Att ändra "översiktsbordet" till ett hologram är ju genialt, att de inte Lukas kom på det.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 29 juni 2011 kl. 13:00

För det första kan Adywan omöjligt göra ett bättre jobb än Lucas. Sen så sa du att det där med planeten känns lite non-canon, men facktist är alla ändringar han gjort non-canon - då det är fan arts.
Och jag ogillar starkt att han har bytt musik på många scener - vad fasen tänker han med?

Och kolla bara vad han har gjort med Kejsarens hologram - då lär man bli besviken..... den scenen var ju liksom redan perfekt.

Sen så(Som jag nämnt tidigare) så har han förstört duellen mellan Obi-Wan och Vader och gjort den löjligt snabb(man ser ju hur falskt det ser ut), och den var redan intensiv nog från början(tycker jag iaf).

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 29 juni 2011 kl. 13:27

Vad jag menade var om de här endringarna skulle komma med i en framtida re-release skulle jag nog kunna leva med dem men iden att trycka dit en hel planet gillar jag inte.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 29 juni 2011 kl. 14:42

Om de gör en utgåva med Adywans ändringar tänker jag absolut inte köpa den! Han har ju klippt uruselt...

Fast Lucas ignorerar väl alltid saker som mods, och fan edits? Hoppas jag iaf!

Adywan är inget SW fan, han är bara en korkad snubbe som tror han kan förbättra ett mästerverk - och failar!

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 10 juli 2011 kl. 01:11

Darth Robin skrev:Aaaarrrg!!! Folk klagar och klagar på att Lucas trycker in för mycket i re-releaserna och när det här kommer säger alla att det är "grate". Värför kan ingen uppskatta GL för det han gör? Jag tycker det är bra att han ficksar saker i filmerna som inte var möjligt "back in the old days".
Jag gillar när Lucas gör lite ändringar. Problemet är att många (dock långt ifrån alla) av de ändringar som gjorts har varit lite halvslarviga. Kolla bara på DVD-versionerna och hur färgerna på ljussablarna blev. Lukes ljussabel i Episod IV blev ju grön! Hur kunde Lucasfilm någonsin släppa igenom det? Vissa saker har man ju försökt rättat till, som exempelvis Jabba, som visserligen har blivit bättre men fortfarande inte kan klassas som riktigt bra.
Och det är där Adywan gör stor skillnad. Även om jag tycker att visa ändringar är onödiga så märks det att han har lagt ner tid på att få det rätt från början.
Dark-lord skrev:Ehm? Du har nog missuppfattar lite, vi klagar på Adywans remake - inte på Lucas förbättringar i senare versionen.
Du borde kanske läsa igenom tråden igen. Det är i princip bara du som klagar på den. Blanda inte in oss andra i dina åsikter.
Dark-lord skrev:Han har ju klippt uruselt...
Huh?! Var då? Peka gärna på en specifik scen där klippningen är urusel. Av det jag har sett så är han en mycket kompetent redigerare.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 10 juli 2011 kl. 14:08

Som Fredrik säger är han duktig på att redigera. Om hans förändringar är bra eller inte är en smaksak.

Användarvisningsbild
Prince_ZaiDejrio
Droid

Inlägg av Prince_ZaiDejrio » 21 februari 2012 kl. 17:14

Men hörni! Är det ingen som sett den? Ta och se den nu! :) ESB är påväg också. Är det inga som vill diskutera detta fantastiska ämne...? hah :)

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 21 februari 2012 kl. 20:39

Hade han inte gort ESB redan?
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Prince_ZaiDejrio
Droid

Inlägg av Prince_ZaiDejrio » 22 februari 2012 kl. 19:20

Darth Robin skrev:Hade han inte gort ESB redan?
Nope. Den har blivit försenad. Kommer i maj. Har du sett ANH? :)

Skriv svar