Adywans version av ANH

För fansens egna alster, bilder och texter, samt för att diskutera om evenemang.
Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Re: Adywans version av ANH

Inlägg av Darth Robin » 22 februari 2012 kl. 21:50

Prince_ZaiDejrio skrev:
Darth Robin skrev:Hade han inte gort ESB redan?
Nope. Den har blivit försenad. Kommer i maj. Har du sett ANH? :)
Jag har sett bitar av den. Han har jort flera nice saker men jag gillade inte att han ändrade på musiken. Men jag förstår att han ändrat på det i Star Wars Revisited: Purist Edition.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Prince_ZaiDejrio
Droid

Inlägg av Prince_ZaiDejrio » 24 februari 2012 kl. 11:24

Ändrat musiken hurdå menar du?

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 24 februari 2012 kl. 21:00

"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 30 mars 2012 kl. 23:22

Jag antar att tanken är att han vill höja spänningen i den scenen genom att lägga till Battle of the Heroes, men det blir ju helt kontraproduktivt. Blir ju så pompöst så man nästan skrattar. Den där scenen är ju inte tänkt att vara storslagen.

Tycker det är synd. Vissa saker har han gjort bättre. Vissa saker är helt onödiga att ändra på.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 31 mars 2012 kl. 11:40

Som jag sa tog han bort den nya musicen i Star Wars Revisited: Purist Edition.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Prince_ZaiDejrio
Droid

Inlägg av Prince_ZaiDejrio » 8 april 2015 kl. 13:02

Efter ett flertal förseningar verkar nu Adywans version av The Empire Strikes Back snart vara färdig.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 8 april 2015 kl. 13:40

Prince_ZaiDejrio skrev:Efter ett flertal förseningar verkar nu Adywans version av The Empire Strikes Back snart vara färdig.

Bild
Vad betyder GOUT?

Användarvisningsbild
Prince_ZaiDejrio
Droid

Inlägg av Prince_ZaiDejrio » 8 april 2015 kl. 19:10

GOUT betyder "George's Original Unaltered Trilogy". Alltså filmerna i dess originalform, före Special Edition 1997.

Vad tycker du om bilderna? :) Jag tycker det är skitsnyggt! Det verkar bli riktigt bra.

Användarvisningsbild
Darth Lars
Droid

Inlägg av Darth Lars » 9 april 2015 kl. 10:13

Vi får se när det verkligen är klart. Releasedatumet för ESB-Revisited har skjutits upp gång på gång. Jag har en trailer som säger "Coming 2009" och en som kallas "Final Trailer" som säger "Coming 2010". :roll:
Prince_ZaiDejrio skrev:GOUT betyder "George's Original Unaltered Trilogy". Alltså filmerna i dess originalform, före Special Edition 1997.
Man brukar använda termen specifikt för den utgåva som släpptes som extramaterial när filmerna släpptes en och en 2006.

Man hade använt analoga videoband som tidigare använts för en Laserdisc-utgåva. Det är relativt dålig bildkvalitet. Letterbox - inte anamorfisk widescreen och det är extra rörelseoskärpa som inte syns så väl man bara jämför stillbilder som ovan. Tidigare hade de flesta bootlegs av orginaltrilogin varit kopior av den Laserdisc-utgåvan så syftet var väl att strypa tillgången på dem.
When your face is a prune, action goes BOOM!

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 11 april 2015 kl. 13:18

Vilket onödigt tillkrånglat namn. Går det inte bra att bara säga OOT? Det är ju dessutom väldigt svårt att veta vad "George's Original Unaltered Trilogy" verkligen är. Det har ju ändrats i filmerna sedan första dag.
Prince_ZaiDejrio skrev:Vad tycker du om bilderna? :) Jag tycker det är skitsnyggt! Det verkar bli riktigt bra.
Tycker fortfarande att han ändrar vissa saker som inte behöver ändras. Fast å andra sidan gör han det på ett sätt så att det inte heller blir sämre än innan. T.ex. bilden på Obi-Wan där han helt plötsligt står närmare kameran.

Bilden när x-wingen flyger mot Molnstaden är ju ta mig tusan det vackraste jag sett!

Önskar att man tog mod till sig att putsa upp filmerna på ett liknande sett officiellt. Sluta upp med fjöseriet och gör en definitiv version en gång för alla. Men med tanke på hur mycket skit Lucas har fått så tror jag inte Disney vågar ändra särskilt mycket.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 11 april 2015 kl. 22:14

Fredrik Jonsson skrev:Vilket onödigt tillkrånglat namn. Går det inte bra att bara säga OOT? Det är ju dessutom väldigt svårt att veta vad "George's Original Unaltered Trilogy" verkligen är. Det har ju ändrats i filmerna sedan första dag.
Prince_ZaiDejrio skrev:Vad tycker du om bilderna? :) Jag tycker det är skitsnyggt! Det verkar bli riktigt bra.
Tycker fortfarande att han ändrar vissa saker som inte behöver ändras. Fast å andra sidan gör han det på ett sätt så att det inte heller blir sämre än innan. T.ex. bilden på Obi-Wan där han helt plötsligt står närmare kameran.

Bilden när x-wingen flyger mot Molnstaden är ju ta mig tusan det vackraste jag sett!

Önskar att man tog mod till sig att putsa upp filmerna på ett liknande sett officiellt. Sluta upp med fjöseriet och gör en definitiv version en gång för alla. Men med tanke på hur mycket skit Lucas har fått så tror jag inte Disney vågar ändra särskilt mycket.

Ser nog fram emot detta, han är ambitiös i varje fall, Adywan!

Tycker dock det är fett cheesy att speeda up Ben vs Vader och lägga på musik, det är inte den typen av duell.

Sedan angående definitiv version, så finns den redan. Bioversionerna som ingår i DVD-versionerna, de borde släppas i HD kvalité istället.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Prince_ZaiDejrio
Droid

Inlägg av Prince_ZaiDejrio » 11 maj 2015 kl. 18:59

Dark-lord skrev:Tycker dock det är fett cheesy att speeda up Ben vs Vader och lägga på musik, det är inte den typen av duell.

Sedan angående definitiv version, så finns den redan. Bioversionerna som ingår i DVD-versionerna, de borde släppas i HD kvalité istället.
Men det är den typen av duell det borde vara ;) Med tanke på att det är mästare och elev som återigen möts efter en lång, lång tid, och eleven är fylld av hämndlystnad och har väntat i alla dessa år på att få upprättelse, borde det vara just precis så här episkt. Om man ska kunna se filmerna i kronologisk ordning måste man också känna att filmerna hör ihop och gjordes i den ordning som de är tänkta att efterlikna. Man måste känna det intensiva hatet som växt i Vader. Det tycker jag inte man gjorde innan.

Nu till något annat...
Adywan har lagt till en tio-fotad vit spindel i skuggorna bland träden på Dagobah. Här är en länk till videoklippet:
https://swrevisited.wordpress.com/2015/ ... bah-video/

Jag tycker den är skitcool! Riktigt skickligt animerad, och också en homage till Ralph McQuarries ursprungsidéer: Bild

Skriv svar