FAITH STARSHIELD

För fansens egna alster, bilder och texter, samt för att diskutera om evenemang.
Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: FAITH STARSHIELD

Inlägg av Dark-lord » 20 april 2011 kl. 12:15

Den här berättelsen förtjänar att kallas... Expanded Universe!
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 27 maj 2011 kl. 20:07

DEL 3: Factions

Ungefär 100 år innan Faith föddes grundades Alliansen av Daze Skywalker, en som använde den ljusa sidan av kraften och var ättling till Luke Skywalker. Alliansen bildades i syfte att förena galaxens planeter och varelser, ge folk rätten till bostad och arbete och att skapa rättvisa. Under de 23 första åren av Alliansen styrdes det av Jedis, men efter att Dazes lärjunge som var Alliansens dåvarande ledare hade gått över till den mörka sidan började alltmer folk tappa förtroende för Jedis, och det blev många klagomål på kraften. Det ledde till att Jedis inte längre fick arbeta inom Alliansen. Trots detta ökade Jedis i antal och de hade fortfarande rätten att undervisa folk om kraften och att samlas i tempel. I det dolda blev Siths fler och fler.

Alliansen var inte de enda som ville styra i galaxen och många var oense. Efter Faiths födelse fanns det flera organisationer som alla ville styra i galaxen. De två största var Alliansen och Vertebrata-imperiet.

På en stor farkost ägd av Vertebrata-imperiet i en annan del av galaxen medan Faith och Darth Moral var på Trandoshan...

Kejsarinnan Aurora satt i sin tron i väntan på att en feeorin bounty hunter med namnet Eucalyptus skulle komma in med Jedimästaren Gnurrdorf. Denne Gnurrdorf som var till fånga var en lannik och släpades in.

"Han påstår att ett stort hot håller på och växer." sade Eucalyptus.
"Vad är det för hot det rör sig om?" frågade Aurora och kollade nyfiket på Gnurrdorf.

Han vägrade att svara och tittade ned i golvet.

"Besvara mig! Vad är det som hotar dig?" frågade hon.
"Det hotar inte bara mig, det hotar alla... varenda en i galaxen..." sade Gnurrdorf och när han aktiverade sin ljussabel blev han nedskjuten av Eucalyptus.

Samtidigt som den gamla Jedimästaren föll ned tappade han sin ljussabel som hann slockna innan den träffade golvet.

"Vakter! Avrätta honom!" skrek Aurora och pekade på Eucalyptus som samtidigt slängde iväg sin pistol.

För Eucalyptus var slutet på hans liv nära och han lät sig dödas av två vakters vassa spjut.

CORUSCANT...

1. Tillhörde Alliansen
2. Tillhörde Vertebrata-imperiet
3. Var självständigt
4. En planet utan koll och kontroll
Senast redigerad av 2 Darth Worgen, redigerad totalt 28 gång.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 27 maj 2011 kl. 20:29

4.

Denna berättelse blir bara bättre och bättre :D Längtar tills nästa del redan. Kanske Faith förfäder kan göra ett framträdande i min Fan Fic TRJ(The Rougue Jedis) som varit inaktib sålänge :( Måste fortsätta när jag får orken ;)
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 28 maj 2011 kl. 10:38

UPDATE: Eucalyptus är nu identifierad som en feeorin och Gnurrdorf som en lannik!

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 28 maj 2011 kl. 21:50

Åhh, en Feeorin - presic som Nym, den kalla och grymma Rymdpiraten som går med Republiken i Starfighter spelen :D

Kanske kan du skapa din egen Wiki - som en databank för denna berättelse :D Visst är det snabb handling, men ändå den bästa fanficken jag läst! :)

Användarvisningsbild
linusw
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av linusw » 10 juni 2011 kl. 18:44

4
Bra skrivet :)

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 22 juni 2011 kl. 15:01

DEL 4

Faith Starshield, Darth Moral och Achillobator steg in i rymdfarkosten Copper Ore. Alla tre var starka med kraften och kunde redan förutse oroligheter ute i rymden, men exakt vad visste de inte. Ombord skeppet fanns det några droider, alla tillverkade för olika ändamål. En hade koll på bränslet och varnade när det var på väg att ta slut. Andra sysslor den hade var att reparera skadade delar av skeppet och maskiner. En annan droid såg till att det var bra hygien i skeppet och därför gick den runt och städade.

"Vart är vi på väg?" frågade Achillobator och satte sig i en stol.
"Vi ska till Coruscant, där våran hemliga bas befinner sig." svarade Moral och drog ned en rostig och kantig spak.

I pilotkontrollshytten började lampor på olika maskinerier att lysa. Moral satte sig på stolen längst fram och programmerade koordinater till deras destination. Eftersom deras bas var hemlig fanns den inte i några register, och därför fick Moral välja enbart planeten som destination. Copper Ore-skeppet började lyfta från marken och var nu 11-15 meter ovanför landsytan. Gänget lämnade nu staden med farkosten och snart hade de lämnat planeten Trandosha. Väl ute i rymden syntes röda prickar på en maskins skärm.

"Jag går och kollar efter!" sade Achillobator och lämnade pilotkontrollshytten.

Han gick genom skeppet och kollade i ett flertal fönster tills han såg ett skepp som sköt åt deras håll. När denne trandoshan hade sett det sprang han ända fram till Darth Moral och meddelade.

"Vi är under attack!" hördes det från Achillobator som inte visste vad han skulle göra.
"Lugna ner dig och tänk ut hur vi ska besegra våra fiender." sade Faith.
"Skjut bara ned skeppen!" utbrast Moral argsint.

Han med Darth-titel siktade på ett litet skepp som kom åt deras håll. Med bara en enkel tryckning på en knapp åkte två målsökande torpeder ut ur Copper Ore. De två torpederna åkte efter det lilla skeppet, och det åkte åt flera olika håll för att undgå de två torpederna. Den som styrde det lilla skeppet var en sullustan vid namnet John. John och hans anhängare fick ett uppdrag från deras ledare att tillfångata de två sitherna Darth Moral och Faith Starshield. I ett annat skepp som var något större än den John var i, styrde en weequay som hette Cage. Det tredje skeppet som anföll Copper Ore efterliknade en X-Wing och styrdes av människan David.

"Farväl grymma galax!" sade John i sina sista sekunder av sitt liv.

Johns skepp hade exploderat och vad som återstod var små oanvändbara delar av farkosten, resten, inklusive John, var ett minne blott. Copper Ore åkte nu i en högre hastighet och därefter åkte Cage och David i sina rymdfarkoster.

"Får jag skjuta ned dem?" frågade Cage till David med en kommunikationsradio.
"Nej! Chefen vill ha dem levande!" sade David och drog sedan av antennen på sin kommunikationsradio för att inte bli distraherad.

Nu började Copper Ore att sakta ned farten. Achillobator trodde att det snart var slut på bränsle tills han såg att det var Moral som fick farkosten att sakta ned farten.

"Varför ska du sakta ned farten för?" frågade Faith.
"Nu ska du styra skeppet i samma hastighet. Jag tar hand om fienderna." sade Moral och lämnade stolen.

Faith lydde sin mästare och styrde nu skeppet i samma hastighet. Plötsligt lyckades Cage träffa en del av Copper Ore med en missil. Syre började försvinna och Morals uppgift var nu att täppa igen hålet. Med kraften smälte han samman delarna och det var inget hål längre, men som följd blev ytan i det rummet mindre. Cage och David hade tagit sig fram till porten och hoppade ut ur sina rymdskepp. De båda tog sig in i sithernas farkost och deras plan gick ut på att fånga de efterlysta och överta deras farkost.

"Efter vårat uppdrag är färdigt ska jag ta en paus i ett par månader." sade David.
"Ja, med tanke på hur mycket pengar vi kommer få behöver vi inte jobba på ett bra tag!" utbrast Cage.
"Men jag förstår fortfarande inte varför chefen ville ha dessa typer... och betala så mycket för dem..." sade David.

De hade ingen aning om att en sith var bakom de och följde efter. När båda bounty hunters hade kommit till pilotkontrollshytten hördes en ljussabel aktiveras. Innan de han se sig om föll de ned på golvet efter att en sith attackerat de med en ljussabel.

"De är nu ur vägen. Låt mig få styra skeppet till våran destination, Coruscant." sade Darth Moral.

FAITH...

1. Blev imponerad av sin mästare och sade "De fick vad de förtjänade."
2. Blev besviken på sin mästare och sade "Varför gjorde du så för?"

Fortsättning följer.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 9 juli 2011 kl. 14:36

2.

Användarvisningsbild
linusw
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av linusw » 10 juli 2011 kl. 20:39

1 :)

Användarvisningsbild
master Windu
Droid

Inlägg av master Windu » 10 juli 2011 kl. 23:14

2,och jag måste beröma denna berättelse
"I have to give you credit. You led me on quite a chase. But nobody gets away from Calo Nord in the end."

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 10 juli 2011 kl. 23:27

2.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 13 mars 2016 kl. 08:53

Efter några år är nu fortsättningen här i en extra lång del!

Faith Starshield - Del 5: Darth Runilwyn-klanens gömställe

524 ABY (sedan del 2).

"Varför gjorde du så för?" undrade Faith och tyckte att vad hennes mästare gjorde var lite för elakt.
"Deras plan var tydligen att tillfångata oss, men det var lika bra att ta kål på dem. Skulle jag låtsas vara svag? Nej, det är inte min stil." sade Darth Moral.

Rymdfarkosten Copper Ore som var stulen av Darth Morals sith-klan för mer än 20 år sedan var snart på väg till den hemliga basen på Coruscant. En planet som för längesedan tillhörde Republiken och som senare hade blivit Palpatine-imperiets ägodel och sedan återvänt till Republikens händer. Men förr eller senare hade det blivit rörigt på planeten och vissa områden (år 524 ABY) ägdes av Alliansen, vissa av Vertabrata-imperiet och de övriga styrdes av andra makter eller så var de självständiga eller inte styrda av några alls. Lite mindre än halva Coruscant hade blivit kriminella och farliga områden och på ett ställe fanns det så kallade Ödemarksplatån, en stor och skrotig plats där banditer, prisjägare, smugglare och lönnmördare härjade fritt.

"Nu är vi snart framme." sade Darth Moral.

Zabraken styrde Copper Ore in i en grå tunnel och efter en minuts färd hade den nått fram till en stor plattform där flera andra rymdskepp var parkerade. Darth Moral lämnade skeppet och gick på väg till entrén till Darth Runilwyns stora sith-tempel, hans lärjungar Faith Starshield och Achillobator (trandoshanen) följde efter honom. De öppnade den stora dörren utan att knacka och traskade in och gick förbi flera sither som tittade på dem. Sith-templet hade träningsrum, meditationsrum, två gym, flera sovrum, ett bibliotek, flera vardagsrum, två kök, en matsal, toaletter, underhållningsrum (för brädspel t.ex.) och några andra slags rum i byggnaden.

"Här är trandoshanen du sökte efter." sade Darth Moral till Darth Runilwyn.
"Bra, bra. Han skall genomföra några tester innan han blir en officiell medlem." sade Darth Runilwyn.
"Okej, det går jag med på." sade Achillobator.
"Kom med mig, trandoshan." sade Darth Frandor till Achillobator.

Achillobator följde med Darth Frandor till ett träningsrum i ett av sith-templets hörn. Där var det tänkt att han skulle plågas av lite force lightning och huvudvärks-attacker innan han skulle svara på några frågor. Efteråt skulle Darth Frandor bli vänligare mot honom och lära honom att svinga med lasersvärd och använda flera olika force-förmågor från båda sidorna av kraften, den ljusa och den mörka.

"Darth Moral, min gamle vän. Kom till mitt rum på den tredje våningen, jag har någonting som jag vill visa dig." sade Darth Runilwyn.
"Jag är på väg, ers nåd." sade Darth Moral och bugade inför honom.
"Får jag följa med?" frågade Faith.
"Nej, du stannar här nere." sade Darth Runilwyn till Faith.
"Okej då!" sade Faith och blev lite sur.

När Darth Moral och Darth Runilwyn var framme i chefens rum aktiverade Runilwyn en gammal sith-holocron. Den var konstruerad av flera sither och denna makapär hade sugit åt sig kunskap och krafter från flera av universumets hörn och var tänkt att visa sith-lärjungar såväl sith-mästare olika tillbakablick och händelser.

Sith-holocronen visade detta:

Tillbakablick 1.

Flera sither samlades i ett tempel på planeten Tatooine.

"Min lärjunge, döda mig och låt Gufidall bli din lärjunge. Din träning har blivit fullbordad, Darth Troubelwuf." sade Darth Dardaldorr.
"Men, va? Vad är detta för ide?" sade Darth Troubelwuf.
"Att en lärjunge dödar sin mästare är någonting som upprepats bland sither sedan urminnes tider, men det händer inte för alla. Men det är ovanligt att en mästare frågar sin egna lärjunge att döda honom eller henne. Men Darth Troubelwuf, se detta som din chans att bli en så kallad sith-mästare." sade Darth Knougenbryyn.
"Kör igång. Nu." sade Darth Dardaldorr.

Darth Troubelwuf aktiverade sitt lasersvärd och högg sin forne mästare Darth Dardaldorr mitt itu. Sedan sköt både han och Gufidall force lightning-blixtar på vad som var kvar av snubben som låg på golvet.

Tillbakablick 2.

"Jag är besviken på dig, min lärjunge." sade Darth Turbudynn.
"Vad står på tok?" frågade Darth Knaug.
"Det visar sig att du har en egen lärjunge, men vi sither får bara vara två åt gången. Tre sither bryter mot Rule of Two." sade Darth Turbudynn.
"Men sither brukade finnas i massor! Och vad nu då?" sade Darth Knaug.
"Jag måste tyvärr döda dig och din lärjunge och hitta en ny assistent." sade Darth Turbudynn.
"Nej! Skona mig! Jag trodde vi var vänner!" gapade Darth Knaug.
"Inte nu längre." sade Darth Turbudynn.

Nu återvänder berättelsen till sith-templet på Coruscant år 524 ABY.

Darth Runilwyn stängde av sith-holocronen och vände sin blick till Darth Moral strax därpå.

"Darth Moral, detta som denna holocron visade oss var sitherna i de forna dagarna. Men nu är det andra regler som gäller, år 172 ABY stiftades den så kallade Rule of Many – vilket innebär att flera sither får finnas samtidigt. Men Rule of Two följdes ändå inte efter att Death Star II hade blivit utplånat av rebellerna.
"Men Dark Jedis då? Vad är egentligen skillnaden på oss?" frågade Darth Moral.
"Dark Jedis är varelser som förlitar sig på den mörka sidan av kraften. Vi sither gör ju samma sak, men vi följer i några märkliga fotspår och döpts till märkliga namn. Vi har Darth-titlar." sade Darth Runilwyn.
"Okej, jag förstår." sade Darth Moral.
"Men vi är kanske för många sither nu, det finns runt 3000 i universumet. Och vissa orsakar bekymmer och förödelser omkring sig." sade Darth Runilwyn.
"Hur många jedis finns det då?" frågade Darth Moral.
"De är många fler, de finns i runt 13000. Och jag vill nu berätta att jag en gång var en Jedi själv." sade Darth Runilwyn.
"Okej, det är lugnt." sade Darth Moral.

Del 5 är nu slut, det kommer kanske en fortsättning.
Det finns inte någon omröstning denna gång, forumet har inte varit jätteaktivt på sistone.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 13 mars 2016 kl. 11:57

Oj, jäklar! 5 år efter fortsätter en berättelse som man följde som liten grabb. Kul initativ! :) Känns lite som att dra upp en del av det gamla StarWars.se.

Ska läsa igenom de andra delarna innan jag tar mig an denna, dock. Kommer inte riktigt ihåg handlingen i detta.

Skriv svar