The ForceCast går i graven

För fansens egna alster, bilder och texter, samt för att diskutera om evenemang.
Användarvisningsbild
Roblin72
Administratör
Kontakt:

The ForceCast går i graven

Inlägg av Roblin72 » 13 mars 2016 kl. 10:33

I dag meddelar Dustin Roberts på TheForce.net att en institution bland Star Wars podcasts går i graven. Nyhetssitens podcast The ForceCast läggs ned. Podden har producerats i tio år och kan sägas satte en helt ny standard i Star Wars fans sätt att både rapportera och konsumera Star Wars nyheter. Podcasten har haft flera svåra år och de senaste försöken att blåsa nytt liv i podden har uppenbarligen inte gått som hoppats och nu sätter modersiten TheForce.net altså punkt. 
Kära fans av ForceCast,

Jag startade den här podcasten 2006 för att fylla ett tomrum i Star Wars-gemenskapen med ett radioliknande program som höll fans uppdaterade, hade kändisgäster och diskuterade allt kring Star Wars.

Vi har levt genom toppar och dalar över åren, men jag tycker att det är dags för oss att lägga ned. Det kommer att finnas två program som fortsätter produceras, Jedi Journals och The IndyCast.

Jag vill tacka alla som varit inblandade i att göra programmet till en sådan stor succé över åren, och jag önskar er all lycka i era framtida förehavanden.

Vänligen,
Dustin Roberts
Content Manager - TheForce.net / ForceCast.net / Rebelscum.com
Läs hela pressreleasen på theforce.net.
Visa nyheten som publikation.