Red Letter Media

För fansens egna alster, bilder och texter, samt för att diskutera om evenemang.
Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Red Letter Media

Inlägg av Dark-lord » 2 juni 2016 kl. 10:21

Jag tänkte att det borde finnas en tråd om internet-fenomenet Red Letter Media .

Dessa två killar vid namn Mike och Jay, har för syfte att recensera filmer, ofta med en humoristisk underton. Deras mest kända serier är Half in the Bag , som främst går ut på att de sitter och diskuterar och reflekterar över någon ny film de har sett, med lite sketcher inblandade då och då.

En annan serie de har, och kanske den som är mest relevant här på ett Star Wars-forum är de ökända Mr Plinkett recensionerna, där Mike spelar en roll som den bittre åldringen Mr Plinkett som argt sågar och analyserar filmer. Hans mest kända recensioner är just de utav Prequel Trilogin, som många här säkerligen hört talas om.

The Phantom Menace recensionen

Attack of the Clones recensionen

Revenge of the Sith recensionen

Man får ha i åtanke när man ser detta att de till stor del är satir och inget man bör ta på högsta allvar. Jag tycker personligen att Plinkett tar upp många bra poänger och reflektioner av vad som gör en bra film, men när han går "all-in" och sågar allt han kan eller framställer det som att Prequel filmerna är det värsta som någonsin har gjorts får man försöka att inte ta det på för stort allvar, det är gjort i ett humoristiskt syfte.

Jag vet att många har sett Plinkett som en slags "upplysning" om prequel trilogin, och detta är ju inte fel - som sagt, jag håller med i många av hans poänger. Men man får försöka att inte ta allting för bokstavligt och dras in i extremt hat, för det kan nog vara lätt när man ser detta.

Ta gärna en titt, ifall ni inte hört talas om detta innan.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”