RTS-tråden

Kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Mar Mar Minks
Jedimästare

RTS-tråden

Inlägg av Mar Mar Minks » 19 maj 2007 kl. 18:25

Hej! Det finns MMORPG-tråd så jag tänkte att det skulle kunna finnas lite mer trådar för olika spel gernes.

RTS står för Real Time Strategy och är en ganska känd gerne. Stora spel är WarCraft I, II & III, Age of Empire, SW: Empire At War, Settlers m.m.

Och ja, jag nämnde inte StarCraft, för det nämner jag här:
http://eu.starcraft2.com/
STARCRAFT II kommer komma! :D Woho!

N@M3Le$$
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av N@M3Le$$ » 19 maj 2007 kl. 18:27

Visste redan det. :P Själv är man stort fan av Command & Conquer-serien. :D
[img]http://img222.imageshack.us/img222/8301/chrillebt3.jpg[/img]

Användarvisningsbild
Mar Mar Minks
Jedimästare

Inlägg av Mar Mar Minks » 19 maj 2007 kl. 18:31

Ja, den glömde jag skriva upp.
Jag älskar RTS, även fast jag är sämst på dem :) .

Användarvisningsbild
Caesarsallad-fan
Padawan
Kontakt:

Inlägg av Caesarsallad-fan » 19 maj 2007 kl. 18:38

Fick nästan ett hjärtattack när jag hörde att StarCraft II skulle komma. Tvivlar dock på att det kan uppnå originalets kvalitet, det var suveränt.

Köpte även Command & Conquer 3 för några veckor sedan och klarade precis Scrin-kampanjen. Den här gången råkade de skapa ännu en lyckad spänning för en expansion som antagligen kommer detta eller möjligen nästa år. Synd att inte CABAL var med bara, de kunde ha förklarat den cliffhangern bättre.

Användarvisningsbild
Mar Mar Minks
Jedimästare

Inlägg av Mar Mar Minks » 19 maj 2007 kl. 18:41

Caesarsallad-fan skrev:Fick nästan ett hjärtattack när jag hörde att StarCraft II skulle komma. Tvivlar dock på att det kan uppnå originalets kvalitet, det var suveränt.
Underskatta inte Blizzard här :) .
Varje expansion eller uppföljare de har gjort har uppfyllt deras föregångare.

N@M3Le$$
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av N@M3Le$$ » 17 juni 2008 kl. 15:25

Väcker liv i denna tråden...

Även ifall detta inte är ett RTS-spel så är det väl det närmaste man kan komma av Marres alla spel-trådar. :roll: Jag pratar om Civilization IV. Jag funder nämligen på att köpa det och i så fall, ska jag bara köpa Civ 4 och se om jag gillar det eller är det lika bra att köpa Complete och få med båda tilläggsspelen direkt?

Är det någon som spelar det? :)

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 17 juni 2008 kl. 15:29

Nope, det enda RTS-spelet jag spelar e typ Empire at War (vilket jag inte har, utan bara lånat av N@MY, men nu har han tagit tillbaka det så att jag inte kan spela det längre :( ) Har testat en mängd andra RTS-spel också, men eftersom jag är så dålig på dem så tycker jag inte det är så kul.

Användarvisningsbild
Lord Revan
Fuktfarmare

Inlägg av Lord Revan » 17 juni 2008 kl. 16:05

Klarade just ut Age of Empires III. Förvånansvärt enkelt. Microsoft verkar fortfarande inte ha någon fantasi what so ever. Dock gillade jag slutfrekvensen. Men det är inte i närheten av Age of Mythology - vilket jag ÄLSKADE.

Spelade igenom Warcraft 3 + TFT för några månader sedan. Men verkar inte ha några spel kvar att lira. Fixade just Age of Empire III expansionen, så det är väl härnest.
I can [i]feel[/i] your anger. It gives you [i]focus[/i], makes you [i]stronger[/i].

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 17 juni 2008 kl. 16:59

Gillar du RTS så är World in Conflict ett måste om du inte testat :wink: Svenskt och snyggast just nu. Singleplayer är inte dåligt precis men multiplayer är överlägset det bästa jag någonsin sett i ett spel, otroligt enkelt och full med funktioner.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Vidmarker
Rymdpilot

Inlägg av Vidmarker » 18 juni 2008 kl. 11:25

N@M3Le$$ skrev:Väcker liv i denna tråden...

Även ifall detta inte är ett RTS-spel så är det väl det närmaste man kan komma av Marres alla spel-trådar. :roll: Jag pratar om Civilization IV. Jag funder nämligen på att köpa det och i så fall, ska jag bara köpa Civ 4 och se om jag gillar det eller är det lika bra att köpa Complete och få med båda tilläggsspelen direkt?

Är det någon som spelar det? :)
Det beror såklart på priset, och om du gillar sådana spel. Det är ungefär som Rome: Total War utan de stora striderna. Med betoning på ungefär. :P Visst, expansionen ger en del nya saker, men vanliga Civ IV duger gott.
R.I.P. Zajba Lighter

Användarvisningsbild
Darkdwarf
Padawan

Inlägg av Darkdwarf » 19 juni 2008 kl. 23:44

börja med vanliga, det är ett spel som man antingen älskar eller hatar :wink:

N@M3Le$$
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av N@M3Le$$ » 20 juni 2008 kl. 13:54

Man tackar för tipsen.

Jag ska nog ladda ner demot och prova innan jag köper det. Gillar jag det så köper jag antagligen bara Civilization IV utan expansioner.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 4 mars 2009 kl. 20:04

För strategifans som sover under någon sten. Idag har Empire: Total War släppts i butik. Det är ett turodningsbaserat RTS som utspelar sig under 1700-talet. Europa, delar av Amerika, afrika och Indien är spelbara områden. Det riktigt stora med spelet är ett jäkligt snyggt sjöslagsläge. Och till skillnad från de flesta Total War-spelen så innehåller detta en massa kanoner och gevär, vilket bjuder till helt annorlunda taktiker än förr.
Flesta recensionerna jag sett om spelet ger det 9/10 i betyg eller bättre.
Sverige är också spelbar nation(med svensktalande soldater) då vi var lite av en stormakt på den tiden :wink: (iallafall i början, Sveriges stormaktstid räknas runt 1600 till början av 1700-talet). Spännande att försöka förlänga den tiden :D

Vidmarker
Rymdpilot

Inlägg av Vidmarker » 5 mars 2009 kl. 19:09

Wilfer88 skrev:För strategifans som sover under någon sten. Idag har Empire: Total War släppts i butik. Det är ett turodningsbaserat RTS som utspelar sig under 1700-talet. Europa, delar av Amerika, afrika och Indien är spelbara områden. Det riktigt stora med spelet är ett jäkligt snyggt sjöslagsläge. Och till skillnad från de flesta Total War-spelen så innehåller detta en massa kanoner och gevär, vilket bjuder till helt annorlunda taktiker än förr.
Flesta recensionerna jag sett om spelet ger det 9/10 i betyg eller bättre.
Sverige är också spelbar nation(med svensktalande soldater) då vi var lite av en stormakt på den tiden :wink: (iallafall i början, Sveriges stormaktstid räknas runt 1600 till början av 1700-talet). Spännande att försöka förlänga den tiden :D
Jag tyckte att det var något bekant med färgerna på soldaten på framsidan av PC Gamer, haha! :D Lirade igenom demot för ett par dagar sedan och jag blev inte besviken. Dock undrar jag hur det är med ljudet i striderna? Störde mig en del på att närstridsljuden inte var som de skulle. Men när gevären avfyrades myste man!

Vad jag har hört är svenskan helt okej på spelet, och inte någon halvbra svengelsk dialekt. Plus på det! Imorgon drar jag till stan - gissa vad jag ska göra där..
R.I.P. Zajba Lighter

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 5 mars 2009 kl. 19:22

Ja, ljudet i demot var fruktansvärt, men det är klart något de fixat, eller kommer att fixa i fullversionen.

Kommer själv att köpa spelet så fort jag klarat av mina tentor...

Skriv svar