RTS-tråden

Kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 7 mars 2009 kl. 00:54

Jag vill bara säga detta(orkar inte läsa det som ni redan skrivit så det blir nog ett par upprepningar)

World in Conflict är det absolut bästa RTS:et om ni gillar intensivt och modern strid. Online, med max 16 spelare, 8 i varje lag. Är ett WWIII scenario och det är grymt gjort... Single Player är inte mycket att ha, det ska spelas online. Otroligt snyggt och verklighets troget. Om man är väldigt duktig och spelar med andra som man kommunicerar med live kan man verkligen göra ett bra jobb och total äga motståndaren.
Fina Tactical Aids, väldigt fina atombomber, men väldigt underpowered...

CIV suger! Men det är så grymt att spela så alla borde köpa det, när man väl börjat går det itne att sltua. Grymt kull att spela med andra, det är mer att bygga upp ett samhälle än att kriga, om det är krig man är efter så är WiC . CIV är grymt dåligt men samtidigt så sjukt bra och kul... Går itne att förklara, men det är värt pengarna, det enda jag är missnöjd med är krigssystemet, finns inte mycket man kan göra... Man blir helt enkelt ägd... Men Det är riktigt kul att bygga upp ett land(Spela på marathon, kommer ta tid som in i helvete, men ni borde bli stolta över ert land om det går bra, kull att utrota franmännen, eller mer plågsamt, men Louis IVX är ond). Spela på en av de 2 enklaste svårigheter förta gången, sjukt svårt annars.

Total War serien är grym på kampanjer, sjukt kul, men det är ju inte lika avancerade vapen... Annars så är det ltie som en blandning av WiC och CIV, ingen är bättre än någon annan, eftersom de är så olika.

Det är vad jag hade att säga.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Vidmarker
Rymdpilot

Inlägg av Vidmarker » 7 mars 2009 kl. 17:40

Darth Vader Fan skrev:CIV är grymt dåligt men samtidigt så sjukt bra och kul...
Det där var filosofiskt sagt!
R.I.P. Zajba Lighter

Användarvisningsbild
Darkdwarf
Padawan

Inlägg av Darkdwarf » 9 mars 2009 kl. 12:31

håller med DVF till punkt och pricka om total war och civ

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 11 mars 2009 kl. 19:27

:D Men grejen är den att CIV är så otroligt svårt att beskirva... eller hur man ska säga... Att spela det är.. hemskt men samtidigt kul som in i helvete...
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Vidmarker
Rymdpilot

Inlägg av Vidmarker » 14 mars 2009 kl. 12:05

Darth Vader Fan skrev::D Men grejen är den att CIV är så otroligt svårt att beskirva... eller hur man ska säga... Att spela det är.. hemskt men samtidigt kul som in i helvete...
Som WoW kanske? Bara ett uppdrag till.... ;)
R.I.P. Zajba Lighter

N@M3Le$$
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av N@M3Le$$ » 14 mars 2009 kl. 22:25

Vidmarker skrev:
Darth Vader Fan skrev::D Men grejen är den att CIV är så otroligt svårt att beskirva... eller hur man ska säga... Att spela det är.. hemskt men samtidigt kul som in i helvete...
Som WoW kanske? Bara ett uppdrag till.... ;)
Just... One... More... Turn...
[img]http://img222.imageshack.us/img222/8301/chrillebt3.jpg[/img]

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 18 mars 2009 kl. 19:10

:D :D :D

Grymt sagt!!!!

WoW? Ingen aning... med tanke på att WoW suger så nej :P
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darkdwarf
Padawan

Inlägg av Darkdwarf » 16 april 2009 kl. 00:19

WoW är det värsta som drabbat den är planeten

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: RTS-tråden

Inlägg av Wilfer88 » 13 mars 2013 kl. 14:19

Ett par år gammal tråd. Tjena...

Körde nyss klart Star Craft 2: Heart of the Swarm kampanjen. Riktigt härligt, dock alldeles för kort. Och lite väl likt originalet även om det fanns en del roll-spels inslag. Jag som kört StarCraft 2 sen release och fortfarande suger, kan inte sluta spela det. Blir alltid någon multiplayer-match ett par gånger i veckan. Nu lär jag fortsätta det ett par år till :P

Gillade att kampanjen följde Zergs, då detta är den enda rasen i spelet jag kör. Samt att man fick vara Queen of Blades, en kvinnlig anti-hjälte för en gång skull. Vem minns när man spelade en sån karaktär senast? För övrigt så var ju hon huvudfienden och slutbossen i förra spelet. Hon har en särskild plats i gameing-historien för alla som lirar spel.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 14 juli 2014 kl. 11:15

RTS-spel är inget för mig helt enkelt. Kanske för att jag föredrar att ha mer kontroll över specifika karaktärer snarare än att behöva hålla koll på en hel armé, eller så har jag bara inte gett det en ärlig chans.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
master Windu
Droid

Inlägg av master Windu » 4 augusti 2014 kl. 15:48

Förr tyckte jag RTS-spel var alldeles för svåra och tröttnade därför snabbt på dom. Men så en dag när jag var hemma och hade tråkigt gick jag och kollade i bokhylla, i den hyllan fanns det nämnligen äldre spel som jag aldrig testat. Min blick fastnade för ett spel och det var Age Of Empires II: The Age Of Kings, efter en snabb installation så var jag igång och spelade det, jag spenderade resten av dagen vid datorn 8)
Den upplevelsen ledde till att jag gav RTS- spel en ny chans och nyligen vart jag typ beroende av att spela SW Empire At War :D
"I have to give you credit. You led me on quite a chase. But nobody gets away from Calo Nord in the end."

Skriv svar