Action-spel tråden

Kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Action-spel tråden

Inlägg av Wilfer88 » 25 augusti 2009 kl. 11:55

En genre som inte har en egen tråd på forumet, så jag skapade en.

Mestadels då pga för att visa upp vad vår egen Luke Skywalker ha blivit nu förtiden, alltså vad Mark Hamill gör.

Det är nämligen så att han spelar Batmans ärkefiende nr 1: Jokern i det kommande spelet Batman: Arkham Asylum.

Och även om jag själv mestadels hållit mig till Marvels tidningar när man var tonåring, så måste jag ändå säga att detta Batman-spel verkar bli en fullträff. Var längesen man såg ett så utomordentligt genomarbetat spel som härstammar från en serietidning. Har själv testat demot som finns ute på nätet och gameplayet är välgjort och mycket smidigt. Sen är Mark Hamills insatts som Jokern den näst bästa efter Heath Ledger någonsin. Helt fenomenalt rolig varje gång Jokern kommer in i bilden.

Ska ge er några fina smakprov:
Över 20min lång dokumentär om spelet

Start trailer

Gametrailers video recension av spelet

Spelet släpps 28 augusti på 360 och PS3 i EU, medans PC-spelare ink jag, får vänta tills den 18 september.

[för de som inte förstår är denna tråd inte bara om Batman-spel, utan action-spel i allmänhet)
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 25 augusti 2009 kl. 19:57

Är egentligen inte tillräckligt insatt (varken i spel i allmänhet, eller i Batman) för att uttala mig, men det ser ju klart najs ut! :D
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
darth tompa
Droid

Inlägg av darth tompa » 2 september 2009 kl. 13:16

Har precis laddat ner demot till PS3, ska nig sätta mig och spela lite snart :P
Kill them. Kill them all.

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 3 november 2009 kl. 21:56

Jag har spelat demot och det är faktiskt väldigt kul.
Är det någon som har spelat action/äventyr spelet PROTOTYPE. Har kollat på trailers och lite korta gameplays om spelet och det avrkar verkligen grymt.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 3 november 2009 kl. 22:04

Har inte lirat det men det verkar vara ett GTA goes mutant. Skulle säkert vara jättekul, ett tag, men sen efter allt masslakt av militärer,monster och civila tror jag inte det finns så mycket mer. Hade jag varit arbetslös och ändå haft massa pengar hade jag nog köpt det. Dock finns det betydligt fler och bättre titlar där ute som är värda den lilla tid man har över till spel.

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 4 november 2009 kl. 00:37

Har precis klarat ut "Dead Space". Det var faktiskt jävligt kul! Ett rent helvete där man börjar tro att det aldrig kommer ta slut och med schysta vapen. Dessutom så ger det en liten krypande rädsla som gör så att man rycker till när ett monster kommer ut ur ventilen. :wink: Något som man definitivt rekommenderar!
Are you threating me Master Jedi?

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 4 november 2009 kl. 19:31

inFamous ska jag köpa någon gång, och jag har spealt demot och det verkar väldigt super. Har spelat det många gånger. Men problemet är att det kostar 599 krornor på gamestop och det är ganska mycket pengar för ett spel tycker jag.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Action-spel tråden

Inlägg av Dark-lord » 4 augusti 2014 kl. 16:01

Wilfer88 skrev: Mestadels då pga för att visa upp vad vår egen Luke Skywalker ha blivit nu förtiden, alltså vad Mark Hamill gör.

Det är nämligen så att han spelar Batmans ärkefiende nr 1: Jokern i det kommande spelet Batman: Arkham Asylum.
Kanske lite sent att ta upp, men det där var ingen nyhet. Mark hade gjort Jokerns röst i åratal enda sedan Batman The Animated Series som pågick under 90-talet.

Och med det sagt så körde jag igenom Batman Arkham Asylum förra året, riktigt härligt spel med bra story samt vackert och välgjort gameplay. Köpte nyligen tvåan, Arkham City, men har ej provat ännu då jag är upptagen med Fable 3.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 4 augusti 2014 kl. 17:24

Dark-lord skrev:
Wilfer88 skrev: Mestadels då pga för att visa upp vad vår egen Luke Skywalker ha blivit nu förtiden, alltså vad Mark Hamill gör.

Kanske lite sent att ta upp, men det där var ingen nyhet. Mark hade gjort Jokerns röst i åratal enda sedan Batman The Animated Series som pågick under 90-talet.

Och med det sagt så körde jag igenom Batman Arkham Asylum förra året, riktigt härligt spel med bra story samt vackert och välgjort gameplay. Köpte nyligen tvåan, Arkham City, men har ej provat ännu då jag är upptagen med Fable 3.
5 år sent ja... Och Mark Hamill var aktuell för ett nytt spel. Klart det var en nyhet då även om han gjort tidigare verk. Och de flesta hade ändå ingen koll att Mark Hamill gjort Jokern tidigare. Få som kollar upp röstskådespelare.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 21 augusti 2014 kl. 14:01

Det stämmer inte, de flesta kände till att Mark gjorde Jokerns röst i den serien, faktiskt.

I varje fall, har nu kört igenom Arkham City och Arkham Origins(körde Asylum för något år sedan), blir ju bara bättre och bättre för varje spel! Riktigt bra stories som hyllar tidningarna på olika sätt men står på egna ben och är nyskapande, gameplayer är underbart gjort med bra flyt på combaten och stora miljöer att utforska. Det är vad Batman-spel alltid borde varit! När man svävar över Gotham och letar efter brott att ta hand om, kolla på det och säg sedan att det inte känns som direkt taget ur en Batman-film/serie....

Helt klart några av mina främsta favoritspel just nu!
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 21 augusti 2014 kl. 16:02

Dark-lord skrev:Det stämmer inte, de flesta kände till att Mark gjorde Jokerns röst i den serien, faktiskt.
Are you kidding me? Massor hade sett serien förr. Och var endaste en av dem, hade sett serien med svenska röster, vilket är det enda som varit tillgängligt här i Sverige. Det är liksom bara på senare år som det är lite troligare att man snubblar över engelska varianten.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 21 augusti 2014 kl. 17:04

Nej, jag skojar inte. Men menade väl de som är insatta i serien, kanske inte just i Sverige. Tror inte så många brydde sig om vilka som gjorde rösterna när de var små, men Batman the Animated series är det inte bara barn som ser på, den är väldigt högt skattad och funkar för samtliga åldrar.

Skriv svar