LEGO Indiana Jones

Kort-, bräd-, TV- eller datorspel.
Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

LEGO Indiana Jones

Inlägg av stefan313 » 16 november 2009 kl. 09:08

Snacka om LEGO Indiana Jones spelen här. Är det någon som har det spelet? Det kommer ju ett nytt snart i november. Jag vill ha det. För första gången kommer man kunna bygga en egen bana i lego, och man kommer kunna spela 2 player split-screen. Det är ganska najs.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
DarthCaedus
Droid

Inlägg av DarthCaedus » 29 november 2009 kl. 17:44

niklazz0n skrev:Lego Star Wars räckte
Agree
"It's not like that. It's not about ambition. It's about the galaxy, about peace. It's about building a different world."

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 29 november 2009 kl. 18:28

Jag har även spelat LEGO Batman. Det är ett väldigt roligt spel speciellt filmerna.

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 30 december 2009 kl. 17:55

Inlägg ändrat.
Senast redigerad av 1 Darth Worgen, redigerad totalt 23 gånger.

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 30 december 2009 kl. 18:02

Han Solo är felfärgad? Vad menar du med det?
Föresten har du spelat tvåan?

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 30 december 2009 kl. 18:37

stefan313 skrev:Han Solo är felfärgad? Vad menar du med det?
Föresten har du spelat tvåan?
Han Solo finns med som upplåsbar karaktär i LEGO Indiana Jones. För två anledningar: Både Star Wars och Indiana Jones ägs av LucasFilm, och att skådespelaren Harrison Ford gestaltar både Indiana Jones och Han Solo i de 6 filmerna ifrån 80-talet. Det dåliga dock är att han är felfärgad i 360 versionen. Hans ansikte är suddigt och saker på han försvinner när han står still.

Jag har inte spelat 2:an och är inte sugen på att göra det heller. Jag har sett gameplays på YouTube och de verkar ha förstört spelkänslan ifrån det förra spelet.

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 30 december 2009 kl. 21:15

Jo, 3 SW och 3 Indiana Jones. Visserligen är Ep IV ifrån 1977, men annars så är det rätt.
Never tell me the odds! - Han Solo

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 30 december 2009 kl. 21:19

Jaha, lite petig :P
Never tell me the odds! - Han Solo

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 31 december 2009 kl. 11:27

När de hade gjort färdigt Star Wars filmerna var George och Steven intresserade av att göra äventyrsfilmer med Harrison Ford som spelade kaxiga Han Solo. År 1981 debutterade Indiana Jones. Den första filmen hette Raiders of the Lost Ark och på svenska Jakten på den försvunna skatten. Filmen var ett matiné äventyr och blev en hitfilm.

År 1984 kom den andra filmen. Temple of Doom och på svenska De fördömdas tempel. Efter några års väntan kom äntligen den tredje filmen år 1989. The Last Crusade, Det sista kortståget som introducerade Indiana Jones pappa som spelades av Sean Connery (original James Bond).

Efter många år kom det en fjärde film år 2008.Kingdom of the Crystal Skull. Den fick dålig kritik för att den hade dålig story och kassa specialeffekter. Här introducerades Indiana Jones son Mutt Williams som spelas av Shia LeBouf (felstavning?) som är den där snubben i de otecknade Transformers filmerna.

Jag har läst om amerikaners kritik om Indiana Jones och det visar sig att de unga fansen på 8-12 år tycker att fyran är bäst. Och gissa vad? De älskar att köpa Indiana Jones lego på Walmart och LEGO Shop. De gillar dessutom spelen. Jag som är 15 år tycker att de tre första filmerna ifrån 80-talet är bäst. Enligt mig är fyran halvkass och får ett rätt så medelmåttigt betyg.

Det första LEGO Indiana Jones tv-spelet räckte för mig. Onödigt nog gjorde de en tvåa som innehåller den fjärde filmen. Inget för mig. För att göra det hela bättre tillkommer funktionen att bygga egna banor, visst låter det kul, men jag vill spela ett LEGO spel för storyns skull. Jag har redan klarat av de tre originalfilmerna i LEGO form, så att slösa 600 kronor på den fjärde är slöseri med pengar.

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 31 december 2009 kl. 16:31

PÅ gameplayer.se så hade LEGO Indiana Jones 2 fått 7/10.
Plus: Humorn och flerspelarläget.
Minus: Inte mycket nytt. Editorn är bökig att använda.

Skriv svar